روايات

رواية قدري ونصيبي الفصل السابع عشر 17 بقلم هبة الله نصر

رواية قدري ونصيبي الفصل السابع عشر 17 بقلم هبة الله نصر

رواية قدري ونصيبي الجزء السابع عشر

رواية قدري ونصيبي البارت السابع عشر

رواية قدري ونصيبي
رواية قدري ونصيبي

رواية قدري ونصيبي الحلقة السابعة عشر

في الفجر
حورجهزت .وليست بنطلون اسود وجاكت أسود ووضعت الكثير من الاسلحه والسكاكين في جيوب بنطالها
ومارفن. وضع الكثير من الاسلحه الصغيره والسكاكين والقنابل الكيميائيه وحمزه وفهد ويامن متلهم
بعد ربع ساعه
حور للكل. جاهزين
الكل. اه
حور أعطت للكل سماعات بلوتوث
في مكان مهجور
رعد. كل حاجه جاهزه
الشخص. اه
رعد. هنستلم الشحنه وبعدها انا اللي هقتل حور بنفسي

 

 

بعد وقت
حور بتتكلم عن طريق السماعات
حور. أجهزو رعد وصل
الكل. تمام
بعد وقت
اقتربت سيارات من رعد فتقدم رعد للامام ومعه رجاله ونزل من السيارات رجل يبدو في الأربعينات من عمره ويبدو من ملابسه أنه خليجي صافح رعد الرجل ثم أخرج الرجل عده حقائب ووضعها على الارض وقامو بفتحها ليظهر السلاح بداخلها قام رجاله رعد بإخراج حقائب بها اموال اتجه رجال رعد ليحملو حقائب السلاح واتجه رجال الرجل ليحملو حقائب الاموال
عاد الرجال لاماكنهم وصافحو بعضهم وافترقو
حور. فهد عملت اللي اتفقنا عليه
فهد. ايه الاسلحه كلها فاسده
حور . تمام انت ويامن ورجالتك هاجموا الرجل الخليجي مارفن حمزه. استعدو للانطلاق
الكل . تمام
فهد ويامن ورجالته صعدو سيارتهم وانطلقوا خلف الرجل الخليجي واستطاعوا محاصرتهم وبالطبع حدث اشتباك بينهم أصيب فهد بطلق ناري في ذراعه ويامن بعض الكدمات
عند حور
حور. جاهزين يلا
حمزه ومارفن ورجالتهم حاصروا رجاله رعد وحث بينهم اشتباك وفي عدد من رجال رعد مع حور ورعد وعدد من رجالته دخلو جوه المصنع حور راحت ورائه
وحدث اشتباك بينها وبين رجال رعد واصيبت بطلق ناري في ذراعها
وبعد وقت رجاله رعد كانو ماتو
رعد وهو موجه سلاحه علي حور
رعد. انتي ليه بتعملي كده خسرتني اكتر من صفقه وكنتي ناوي اقتلك بس انتي اللي جيتي لموتك بنفسك حوربحركه سريعه ضربته وخدت المسدس منه
حور بزعيق .عملت ايه وضربته بالقلم . انت قتلت اختي وبعدين ضربته طلقه في رجله. انت حرمتني من شخص مهم اوي في حياتي ونزلت فيه ضرب.انت حرمت اخ من أخته
رعد بوجع. انتي مين وانا قتلت مين
حور بزعيق. هازال فاكر هازال انت قتلتها من سبع سنين وانا طول هالوقت بدور عليك لحتي اقتلك بس اليوم نهايتك ومفيش اي حاجه تقدر تمنعني

 

 

رعد كان مصدوم وبعدين ضربها في دراعها في المكان اللي هي المصابه فيه
رعدبوجع. انتي اللي هتموني ايوه انا اللي قتلت هازال كانت بتراقبني بس انا قتلتها بكل دم بارد وهيحصل فيكي زي محصل فيها حور فقدت أعصابها وانهالت عليه بالضرب
رعد طلع سكينه من جيب بنطاله وضرب حور في بطنها
حور . اااه
رعد. ههههه هتموني دلوقتي
حور مكنتش قادره تشوف بس هي أصرت انها تكمل انتقامها فخدت مسدس من جنبها
حور. انا لو هموت مستحيل انك تعيش وفجاه ضربته رصاصه في نص رأسه ومات
وحور مكنتش قادره تشوف وفقدت وعيها
في الخارج
حمزه ومارفن قدرو يحاصرو رجاله رعد وماتو ومارفن وحمزه فيه بس بعض الكدمات
مارفن بخوف. حور فين حور فييبن
احد الرجاله. هي دخلت ورا رعد في المصنع
مارفن . ايه وجري علي المصنع هو وحمزه
وأول أما دخل اتصدم من اللي شافوه كانت حور علي الارض وفيه دم كتير حوليها
مارفن بخوف. حور حور ردي عليا
حمزه. مارفن لازم نأخذها المستشفي
مارفن ببكاء. حور حور فوقي حمزه هي بتردش ليه حور حوووور
حمزه. مارفن لازم نأخذها علي المستشفي يلا
وفي الوقت ده دخل يامن و فهد كان في المستشفي علشان الاصابه اللي في رجله
يامن بصدمه. حور ايه اللي حصل لحور حور فوقي ايه اللي حصلها وايه الدم ده حور حبيبتي ردي عليا حوووور ومارفن واشتالها وخدها المستشفي حمزه. يامن حور مش هيحصلها حاجه هي قويه
يامن. مستحيل اسمح أنه يحصلها اي حاجه احنا اتجمعنا بعد كل السنين دي مستحيل يحصلها حاجه وراح علي المستشفي
في المستشفي
مارفن بزعيق. ترووووووليي بسرعه
الدكتور. خدها علي غرفه العمليات بسرعه
مارفن مسك الدكتور من لياقه قميصه لو حصلها اي حاجه هقولك فاتهم
الدكتور بخوف. حاضر بس خليني اعملها العمليه
في غرفه العمليات
بعد وقت
الدكتورهي خسرت دم كتير محتاجين دم باقصي سرعه أو مش هقدر تنفذها وزمره دمها نادره
في الخارج
الكل كان خايف ومتوتر وفهد جه اول أما عرف أنه حور اتصابت
بعد وقت خرجت الممرضه
الممرضه . محتاجين ننقلها دم باقصي سرعه لانو حياتها في خطر وللاسف ومره دمها نادره ممكن حد من عائلتها يبقي ومره دمه مطابقه ليها
يامن بخوف. انا اخوها وزمره دمي شبهها

 

 

الممرضه. تعالا معايا
واعتبرت يامن بالدم لحور
بعد عده ساعات خرج الدكتور
مارفن بخوف. هي بخير
الدكتور. للاسف وضعها مش مستقر وال٢٤ساعه اللي جايه هما اللي هيحددو لو فاقت أو هتدخل في غيبوبه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري ونصيبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!