روايات

رواية قدري ونصيبي الفصل السادس عشر 16 بقلم هبة الله نصر

رواية قدري ونصيبي الفصل السادس عشر 16 بقلم هبة الله نصر

رواية قدري ونصيبي الجزء السادس عشر

رواية قدري ونصيبي البارت السادس عشر

رواية قدري ونصيبي
رواية قدري ونصيبي

رواية قدري ونصيبي الحلقة السادسة عشر

مارفن دخل عند حور شاف شخص يحاول يقتلها وحاطط مخده علي وشها
الشخص اول أما شاف مارفن كان هيهربوحور مسكه وقعد يضربه
مارفن. مين اللي بعتك تقتلها
الشخص بوجع. مش عارف
مارفن ضربه وطلع مسدسه وضربه رصاصه في رجله . هتقول مين ولا الرصاصه التانيه هتكون في راسك
الشخص بوجع. رعد الشيناوي
الدكاتره سمعو صوت الرصاص ودخلوا الغرفه
الدكتور. انت ازاي تعمل كده انت في مستشفي
وفي الوقت ده كان وصل يامن وفهد وحمزه
يامن. مارفن حور فين ايه اللي حصل معاها
مارفن. فهد خد الشخص ده المخزن وبعدين راح عند حور
مارفن. حور حور دكتور هي مش بتفوق ليه
الدكتور راح لحور . لو سمحتو اتفضلو بره علشان اكشف عليها
مارفن. نادي دكتوره
الدكتور. ايه
مارفن بغيره وغضب. بقلك ناادي دكتوره

 

 

دكتور بخوف . حاضر
يامن بهمس لفهد . هو دا وقت غيره البنت بتموت
فهد بهمس. والله اول مره تشوفه متعصب كده انا خايف اتكلم معاه
الدكتوره كشفت علي حور وبعد وقت طلعت
مارفن بلهفه. ايه اللي حصل لحور هي بخير
الدكتور. اه هي بخير بس لازم تهتمو بها كويس وواضح انو هي تعرضت لصدمات كتير
يامن. تمام نقدر اشوفها
الدكتوره. اه اتفضل
ودخلوا عند حور
مارفن . حور انت بخير
حور . اه انا بخير لا تخاف
يامن. مين اللي حاول يقتلك
حور. اكيد رعد
مارفن . اه هو بس النهارده اخر يوم في حياته
حور . مارفن ما تتهورش احنا هنفذ بكره
مارفن. بس انتو ازاي عرفتو انو حور في المستشفي وفي شخص هيقتلها
فهد. فيه كتير من رجاله رعد بيشتغلو معانا وفيه منهم قالولي
حور . مارفن انا عاوزه أخرج لانو بكره يوم كتير مهم
مارفن. تمام يلا وكانت هتقوم داخت مارفن سندها وكان هيشلها . مارفن انت هتعمل ايه
يامن. خلاص عسلها انا هي اختي ويامن شالها ومارفن كان هيموت من الغيره
بعد وقت وصلو الفيلا
حور. انا مش قادره اعمل اكل فاعملو انتو

 

 

فهد. نعم مين اللي يعملون وبعدين انا عاوزه اسال سؤال ليه مفيش خدم في الفيلا
مارفن . حور اللي رافضه بتوثقش في حد ابدا
حور. خلصتو كلام يلا على المطبخ
فهد. انا الرائد فهد السيوفي ادخل المطبخ
حور بزعيق. فهد ادخلوا المطبخ احسن والله العظيم لتعمل انت الاكل لوحدك وبطل كلام كتير
فهد.خلاص داخلين ودخلوا ويامن فاضل واقف
حور. وانت واقف ليه كمان
يامن. ينفع اخوكي يد خل المطبخ
حور. يامن والله لو مادخلت لتعمل انت الاكل ومش اول مره تدخل المطبخ وبعدين ايمان مبتعرفش تطبخ
يامن. وايه دخل ايمان
حور . ادخل يلا وبعدين اول أما نخلصو هتبقي خطوبتكم الاسبوع الجاي
يامن . خطوبه مين
حور. خطوبتك انت وإيمان
يامن. هو انتي الكبيره ولا انا ومين قالك اني عاوز اخطب
حور . خلاص مفيش خطوبه
يامن. لا خلاص بهزر معاكي أنا موافق
حور. يلا علي المطبخ
يامن. تمام
بعد فتره
علي الاكل.
حور .انا عاوزه اسالكم سؤال انتو عارفين الفرق بين الملح والسكر
فهد. ليه
حور. اصل الاكل عليه سكر مش ملح

 

 

فهد. احممم مارفن هو اللي حط السكر
حور. خلاص هقوم اعمل سندوتشات
بعد ساعتين
حور. فهمتو ايه اللي هيحصل
حمزه. يعني هو هيسلم سلاح بكره بنفسه وفي الوقت ده فهد هيهجم عليهم هو ويامن
فهد.اه وفي كتير من رجالته معانا
وحور هتعمل ايه
حور. انا هخلي رعد يعترف بكل حاجه وبعدين اقتله
حمزه. وهتخهليه يعترف ليه
حور. علشان مفيش ادله ضده
حور . يلا ننام علشان بكره يوم طويل
في الفجر

 

 

حورجهزت .وليست بنطلون اسود وجاكت أسود ووضعت الكثير من الاسلحه والسكاكين في جيوب بنطالها
ومارفن. وضع الكثير من الاسلحه الصغيره والسكاكين والقنابل الكيميائيه وحمزه وفهد متلهم
بعد ربع ساعه
حور للكل. جاهزين
الكل. اه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري ونصيبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!