روايات

رواية قدر قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ندى أحمد

رواية قدر قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ندى أحمد

رواية قدر قلبي الجزء الثاني عشر

رواية قدر قلبي البارت الثاني عشر

رواية قدر قلبي
رواية قدر قلبي

رواية قدر قلبي الحلقة الثانية عشر

> الحق يا دوروك اخوك عمل حادثه !!
= اهدي بس يا بابا وخد نفسك كويس .. ان شاء الله بسيطه
و اخد باباه بسرعه و راحو للمستشفي
> طمني يا دكتور ابني فيه حاجه ؟!
£ للاسف كانت حادثه صعبه .. الي جابوه هنا قالو ان عربيه نقل دخلت ف عربيته
الاب اختل توازنه وكان هيقع بس دوروك سنده
=طب يا دكتور يعني هو فيه ايه ؟! حضرتك قولنا كل حاجه مره واحده احسن
£ للاسف المريض جاله شلل ..
ب انهيار > لا انت اكيد تقصد مريض تاني .. ابني كويس لا اكيد دا محصلش لابني
اما دوروك ف كان واقف مصدوم و كل الي ف عقله جمله واحده بس ‘انا السبب’
الممرضه ادت للاب حقنه مهدئه عشان كانت حالته صعبه
اما دوروك فمكنش لسا مصدق الي بيحصل

 

 

 

اتصلت عليه ندي وقتها
-دوروك … طمني علي اخوك .. حصله حاجه؟! حادثه بسيطه صح ؟!
سمع سؤالها وقفل المكالمه
اما ندي ف عذرته علي انه قفل ف وشها و انه زعلان علي اخوه وهكذا ف قررت متكبرش الموضوع و مترنش تاني
دوروك كان قاعد عالكرسي فالمستشفي و اول لما شاف الدكتور جري عليه
= يا دكتور يعني مفيش امل انه يخف ؟ احنا ممكن نسفره ف اي دوله فالعالم بس المهم يخف
£ حتي لو سفرتره برا مش هيقدرو يقدموله حاجه زياده عن الي احنا هنقدمهوله هنا
= شكرا يا دكتور عن اذنك
وسابه ومشي فالمستشفي وهو لسا مش مستوعب الي حصل .. اخوه هيفضل مشلول طول حياته بسبب انه خلاه يمشي من البيت وهو متضايق جدا لدرجه انه مشافش عربيه النقل الي قدامه وهو بيسوق
دخل بعدها اوضه مروان الي كان ابتدي يفوق من البنج
جري عليه وحاول يخفي زعله
= حمدلله علي سلامتك يا مروان .. قلقتنا عليك
~ انا فين و ايه الي حصلي
= حادثه بسيطه متقلقش
~ فين بابا ..
= استني هناديه
و هو خارج من الاوضه مروان نادي عليه
بخوف~ دوروك … انا مش حاسس بجسمي ..
=دا من الادويه .. ساعتين وهترجع لطبيعتك
~ دوروك متضحكش عليا مفيش دوا يعمل كدا اصلا .. انا بقولك مش حاسس ب اي حاجه فجسمي ولا قادر احرك حاجه
دوروك معرفش يقوله اي واكتفي انه يبصله
بصوت عالي ~ دوروك انطق انا حصلي ايه !!

 

 

 

دوروك قعد جمبه ومسك ايده
= بص كل حاجه اكيد ليها علاج و الطب اتطور حاليا و اكيد فيه حل
بصوت عالي و زعيق و انهيار ~ يا دوروك انطق !!
= الدكتور قال انك اتشليت
بضحك ~ اتشليت ؟! لا بقولك اي انا مش حمل هزارك دلوقتي .. قولي الحقيقه
= للاسف دي الحقيقه
~ لا لا انت اكيد بتهزر معايا لا انا مش هعيش مشلول لا
= اسف …
ب انهيار ~ يا ممرضه تعالي هنا قوليلي ان الي بيقوله اخويا غلط !! قوليلي انه بيهزر معايا
دوروك كان بيحاول يهدي مروان و بيمسحله دموعه بس طبعا محدش يقدر يهدي شخص اخد خبر انه بقا مشلول
وفجأه وسط عياط مروان ضحك و دوروك بصله بغرابه
~ حتي دموعي مبقتش قادر امسحها لنفسي
دوروك حضنه وهو بيعيط
= كل حاجه ليها حل صدقني
بعياط ~ حتي حضنك مش حاسس بيه متتعبش نفسك
وقتها الاب دخل عليهم
> مروان فين يا دوروك ابني فين
= اهو يا بابا
بعياط > قوم يا مروان و اثبتلي ان كلام الدكاتره دا غلط .. قوم و اقف علي رجلك
بعياط ~ مش عارف يا بابا مش حاسس بجسمي اصلا
بعياط > لا لا دا اكيد كابوس اكيد
وطول الليل والعيله كلها بتعيط
وندي سهرت للصبح مستنيه دوروك يرجع للقصر عشان تفهم منه الي حصل
*اليوم الي بعدو *
خرجو من المستشفي عالعصر عشان مروان مرضيش يفضل فالمستشفي اكتر من كدا ..

 

 

 

اخدوه للبيت بعربيه اسعاف
كانت ندي مستنياهم فالصاله واول لما اتفتح باب القصر جريت عليه
شافت بتوع الاسعاف شايلين مروان و بيطلعوه لاوضته
-ايه الي حصل يا دوروك !! ماله مروان
اما دوروك ف مكنش بيرد عليها
راحت للاب
-يا عمي قولي ايه الي حصل
والاب بردو مكنش بيرد عليها
طلعو ورا بتوع الاسعاف و قعدو جمب سرير مروان الي كان منهار
~ شايف يا بابا حتي مش قادر اطلع اوضتي لوحدي .. انا خلاص انتهيت انتهيت
> متقولش الكلام دا انا هشوف حل ومن بكرا هجبلك احسن الدكاتره من امريكا عشان يشوفو حل
~ متتعبش نفسك يا بابا شكلي هفضل كدا لاخر عمري
= مروان .. بابا عنده حق احنا مش هنسكت ومش هنسيبك غير لما تخف المهم متفقدش الامل
و هما الاتنين نامو عالكنب الي ف اوضه مروان لان الكل كانو تعبانين ومش نايمين من امبارح
ندي نامت الليله دي ف اوضه دوروك وكانت مستنياه يجي اوضته عشان يتكلمو .. كانت عايزه تشوف ليه بيتجاهلها
=لازم نتكلم
= نعم
-ليه بتعاملني ببرود كدا .. انت مكنتش كدا امبارح ..
= لا انا كنت كدا دايما ..
راحت ناحيته و كانت هتخلعله الجاكيت بس هو رجع ل ورا
-مالك يا دوروك ؟! انت لابس الجاكيت من امبارح وكنت هخلعهولك
= ياريت تبعدي عني وملكيش دعوه بيا خالص
و مشي وسابها
بس هي مسكته من ايده
-الوضع دا مش هينفع يا دوروك .. قولي مالك من دلوقتي ولو ندمان انك اتجوزتني ف طلقني
بس هو مردش عليها وفنفس الوقت مفلتش دراعه من ايدها و مكنش باصص عليها حتي
بدأت تعيط
-متعاملنيش بالشكل دا يا دوروك .. انت كدا بتجرحني و بتقلل مني و انا بالنسبالي ارجع اعيش مع بابا ارحم من الي بتعمله معايا دا ..
بصلها و شاف الدموع فعينها

 

 

 

كان نفسه يطبطب عليها ويمسح دموعها ويحضنها و يقولها انه عمره م حب ولا هيحب غيرها بس مقدرش ..
بص عليها للحظات وبعدها مشي وسابها اما هي ف قعدت عالسرير وهي بتعيط
راح لمروان
= عامل ايه يا مروان النهارده
بحزن ~ هعمل ايه مثلا اديني قاعد عالسرير لغايه لما اموت
= متقولش كدا بس .. هتتحسن وهتمشي علي رجلك تاني
~ روح انت بس لمراتك وسبني .. انا حتي مخلتكمش تتهنو يوم واحد
= فكك بس من المواضيع دي و تعالا نشوف فيلم مع بعض
~ مليش نفس وبعدين انا نفسي العب بلايستيشن معاك .. عمرنا م جربنا نعمل كدا من سعت معرفنا اننا اخوات و دلوقتي لما جه فبالي نعمل كدا افتكرت اني مشلول ومش هقدر العب
دوروك حضنه
=فتره وهتعدي صدقني
ندي وقتها دخلت اوضه مروان
-حمدلله علي سلامتك يا مروان .. حبيت اجي اقولك كدا بنفسي
~ الله يسلمك ..
-انا مكنتش بتنصت ولا حاجه بس سمعتكم بتقولو هتشوفو فيلم .. ينفع اشوفه معاكم ؟
= لا احنا خلاص مش هنشوف فيلم
ندي اتكسفت من احراجه ليها بالشكل دا و خرجت من الاوضه و راحت اوضه دوروك الي بقت اوضتهم يعتبر و كانت مستنياه يجي الاوضه لان لازم يحلو الموضوع دا
بالليل دخل اوضته
-كنت مستنياك من بدري .. ينفع تقولي مالك ؟ دوروك انت مش طفل صغير عشان ازن عليك عشان تقولي مالك و عشان تقولي ليه بتتعامل معايا كدا

 

 

 

= نامي انتي عالسرير وانا هنام عالارض
-انا هروح انام ف اوضتي احسن
وكانت هتمشي بس دوروك مسكها من ايدها
= احنا متجوزين ف انتي هتنامي معايا فالاوضه ..
-اه طبعا متجوزين بأماره حتي السرير و الارض
= لو عايزه تنامي عالارض معنديش مانع
-ياخي يخربيت بردوك دا
= اطفي بس النور عشان نعسان و ياريت تتكلمي بصوت واطي لو هتتكلمي
و قفل النور بس هي شغلته تاني
= نعم عايزه حاجه تانيه ؟!
-ايوه .. طلقني يا دوروك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدر قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!