روايات

رواية قدر قلبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ندى أحمد

رواية قدر قلبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ندى أحمد

رواية قدر قلبي الجزء الرابع عشر

رواية قدر قلبي البارت الرابع عشر

رواية قدر قلبي
رواية قدر قلبي

رواية قدر قلبي الحلقة الرابعة عشر

~ تقبلي نتجوز لما تتطلقي من دوروك ؟
بزعيق -انت بتقول ايه يا مروان ؟! بقولك بعتبرك اخويا تقولي نتجوز لما اتطلق !! وبعدين انت حتي معملتش حساب اخوك و زعله وقتها !!
ومستنتش رده وخرجت من اوضته و راحت اوضتها هي و دوروك
وبدأت تفهم كل حاجه صح و تعرف انها وقعت ف فخ مروان لما يهتم بيها بدل من دوروك ف هي تتطلق من دوروك الي مش معبرها و تتجوز الي بيحبها و يهتم بيها وهي اصلا كانت بتقضي وقت كبير مع مروان عشان بتعتبره زي اخوها وعشان صعبان عليها انه قاعد وحده
و قررت انها هتدي ل دوروك فرصه و هيصلحو كل حاجه بينهم و انها كانت قاسيه معاه لما جابلها الهديه لمجرد بس انه كان بيفكر زي مروان و استغلت ان ابوه هيبات برا النهارده عشان وراه شغل برا المدينه و حضرت مفاجأه
بس دوروك رجع البيت متأخر علي ٢ بالليل كدا
و اول لما دخل الصاله اول حاجه وقعت عليها عينه هي السفره
النور كان مطفي و مولعه شموع كتير و حاطه ورد احمر عالسفره و كمان فيه اكل و هي كانت قاعده عالكرسي بتاع السفره ولابسه الفستان الاحمر الي جابهولها

 

 

 

ب ابتسامه -كنت مستنياك
اما هو فكان لسا مصدوم من التحول الرهيب دا من ناحيتها
هي قربت منه و بدأت تعدل الكرفته بتاعته بدلع
-مراتك حبيبتك وحشتك صح
= انا بحلم صح
طبعت بوسه علي خده
-اهو طلعت مش بتحلم
وهو حط ايده علي خده ومش مصدق اما هي فمسكته من ايده و قعدته علي كرسي السفره
-الاكل دا كله انا الي عملتهولك
= بجد ! كدا اخاف علي نفسي بقا
و هما الاتنين ضحكو
-تعرف ان بقالي كتير مشفتكش بتضحك ..
= تعرفي ان دي احلي مفاجأه فحياتي
-انا اسفه بجد علي كل الي عملته .. بس انا بجد كنت بقضي وقت كتير مع مروان بس عشان بعتبره زي اخويا وكمان .. عشان اخليك تغير
= شششش مش عايز اسمع حاجه من الي فات .. انا اصلا واثق فيكي و عارف ان كان تعاملك مع مروان بداعي الشفقه مثلا عشان وضعه وكدا
-بص هو بردو طبعا لو مكنش مشلول مكنتش هقضي معاه وقت طويل كدا ف ممكن اه عشان صعب عليا وانه بيقضي اليوم وحده و اه بص كمان فيه حاجه تاني .. انا مكنتش بقعد معاه من الفجر كنت بقعد فالصاله استني لما الصبح يطلع و اروحله وكنت بقولك بقعد معاه من الفجر عشان تتغاظ وكدا و كمان كنت بقعد معاه وانت فالبيت لكن بمجرد م بتروح الشغل بسيبه بس كنا انا وهو مفهمينك اننا بنقضي كل اليوم سوا عشان تغير و تبطل معاملتك دي معايا و انا عارفه ان الي عملته غلط
كل دا و مروان سامع كلامهم و هتعرفو سمعه ازاي ف اخر البارت
= فكك بقا من مروان الليله دي و تعالي بس نبقا الليله دي كأننا اخر ناس عالكوكب
ب ابتسامه -عندك حق
و دي فعلا كانت ليله مميزه ليهم وكانت اول ليله وهما متجوزين .. قررو يبدأو بدايه جديده ويسامحو بعض علي كل حاجه عدت

 

 

 

*الصبح*
=صباح الخير يا حبيبتي
-صباح النوور
= نمتي كويس ؟
-ايوه متتخيلش حضنك دافي اد ايه
دوروك ضحك
= يلا تعالي بقا نقوم وانا الي هحضرلك الفطار ب ايدي النهارده
-يلا
و قامت وقعدت عالسفره وهي مستنياه
كان الاب مش موجود فالبيت اليوم دا بردو و مروان قافلين اوضته ف كانو قاعدين براحتهم كأنهم ف شقتهم
هي كانت قاعده عالسفره فالصاله و دوروك فالمطبخ بيحضر الاكل
كانت بتسمع اغاني فالهاند فري و فجأه كدا شافت مروان قدامها وواقف علي رجله
من صدمتها معرفتش تنطق وكانت بس بصاله بصدمه
~ مصدومه صح ؟! انا هوريكي ازاي تشفقي عليا ! هوريكي ايام سوده
اما هي ف اغمي عليها من الصدمه
دوروك خلص الاكل و اتخض لما شافها واقعه عالارض و صحاها

 

 

 

بقلق = انتي كويسه ؟! قلقتيني عليكي
-مروان بيمشي
= ايه !! بصي انتي لسا مفوقتيش كويس
بعياط -بقولك مروان بيمشي علي رجله

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدر قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!