روايات

رواية ليلة القمر الفصل الخامس 5 بقلم هايدي ناصر

رواية ليلة القمر الفصل الخامس 5 بقلم هايدي ناصر

رواية ليلة القمر الجزء الخامس

رواية ليلة القمر البارت الخامس

رواية ليلة القمر الحلقة الخامسة

ايه ده انت عنيك سودا الله عنيك حلوة اووى أنا اول مره اشوف حد عينيه سودا ليث واقف مش فاهم حاجه من كلامها غير بسيط وفجأه الباب اتفتح ليث بسرعة البرق خباها ورا الباب و
كاثرين : كيف ذلك
ماثيو : أجل سيدتى إن البلوره وجدنا مكانها لكن لم نجدها هناك هناك من سرقها
كاثرين قامت بشكل مرعب من على كرسي المملكه بتاعتها زي الخفاش الكبير فى الحجم
كاثرين بغضب : يجب أن تعثر على من أخذها وتاتى بالبلوره إلى حالا هل تفهم
ماثيو : أوامرك سيدتى
ثم ذهب مع الوحوش الذين يعتبروا جنود عندهم
ليث : ما الامر
تيرا : ليث هل حدثت الملكه عن ما قلته لك
ليث : لا
تيرا : لكن باليث 🥺
ليث : حسنا ياتيرا اذهبى الان وسأتحدث معها
ذهبت تيرا واغلق الباب ووجد نايا تقف وهى تنظر له بإعجاب كم هو وسيم وجذاب
ليث ظل يمشي فى أرجاء الغرفه وفجأه اخذ نايا وألبسها لبس يشبه الوحوش
نايا : ايه اللى انت بتعمله ده ايه الحاجات اللى تخوف دى ابعد عنى
ليث : هسسس سوف تذهبين معى حالا دون أى مقاومه مفهوم
نايا خافت منه لما اتعصب وأومأت برأسها بالموافقه ذهب ليث ومعه نايا وهو يترقب القصر إلى أن وصل لطريق لباب سري وقاطعه صوت والدته الملكه مورام
مورام : ليث
اتفزع ليث عندما سمع الصوت وتوقف
نايا كانت واقفه بذهول من اشكالهم
ليث : نعم يامولاتى وقدم لها التحيه
مورام : إلى اين انت ذاهب
ليث : ابدا كنت ذاهب لاتفقد القصر و
مورام : حسنا ولفت انتباها وجود تلك البنت التى تقف خلفه
من هذه
ليث حري وخباها : هذه خادمه ذاهبه معى لتنظف الفوضى فى الحديقه
مورام : حسنا ولكن لاتنسى موعد الحفله
ليث : حسنا وقدم تحية مغادرتها
ليث : تنهد بارتياح
نايا : انت كنت خايف كده ليه
ليث شدها وبص حواليه تفقد المكان واخذها بسرعه ومشي لمكانه السري هذا المكان قريب من القصر لكن مخبأ لا احد يعلم عنه شيئ
الجده صحيت جهزت الفطار : نايا يانايا ايه كل ده نوم اصحي يلا هتتاخري على الجامعه وذهبت تتفقدها فى غرفتها وتفاجأت عندما رأت تلك العلامات على الأرض و
نايا : واوووو ايه المكان ده وايه الصور دى بقولك معندكش لاب توب وواى فاى
ليث واقف بذهول : ماذا تقولين
نايا : ايه مش عارف الواي فاي
ليث : عن ماذا تتحدثين هل هذا اكل تاكلينه نحن مصاصين دماء وانا امير مصاصين الدماء
نايا : ايييبه مم م مص مصص مصاصين ايه
ليث : هذه مملكة مصاصين الدماء
نايا : انتوا بتعملوا فيلم عن مصاصين الدماء صح
ليث : ماذا تقولين
نايا برعب : يعنى انتوا مصاصين دماء فعلا
ليث : نعم
نايا : ااااااااااااااه ه ه ه ه
وفضلت تجري فى المكان زى المجنونه
ليث مسكها بس وقعوا هما الاتنين
ليث : هشششششش وكتم صوتها
نايا قامت بسرعه : ابعد عنى انت هتقتلنى هتشرب دمى مش كده انت حياتى علشان تموتني. مش كده
ليث : هل انتى بنى ادمين
نايا : ا ا ا أنا عايزه امشي
ليث : اهدأى لن اؤذيك يجب أن تبقى هنا هذا أأمن مكان لكى ولن يجدك احد ويجب أن لاتهرجى من هنا مفهوم
نايا بخوف : م مفهوم
ذهب ليث يتفقد المكان ونايا ذهبت تنظر فى أرجاء المكان وشافت باب شكله غريب دخلته واتفاجأت بالحاجات اللى موجوده وفضلت تتفحص الحاجات اللى موجوده وشافت طوق للشعر دبوس شكله مزخرف حست انها شافته قبل كده وهى بتتفحصه شافت ضوء عاكس على الدبوس وجه على وشها بصت حواليها شافت البلوره وراها على طربيزه كبيره فى مساحه خاليه من اى شيئ نايا اتجهت ناحيتها برعب وخوف شكلها مزخرف بس يخوف وبدأت أنها تتفحصها باناملها وعيونها وفجأه اااااااااااااه
طشششششششش
ليث اول ماسمع الصوت بص وراه ملاقاش نايا حري بسرعه لقى الباب مفتوح دخل وهو خايف واتفاجأ لما شاف 😱

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليلة القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى