Uncategorized

رواية حب خادع الفصل العاشر 10 والأخير بقلم نورا محمد

 رواية حب خادع الفصل العاشر 10 والأخير بقلم نورا محمد

رواية حب خادع الفصل العاشر 10 والأخير بقلم نورا محمد

رواية حب خادع الفصل العاشر 10 والأخير بقلم نورا محمد

– مصطفى ده اخوكي
– اه 
– تمام ومبارك ليكِ 
– الله يبارك فيك 
– قفل معاها 
ودخل كلم بدر اخوها 
– السلامُ عليكم 
– بعت طلب وبعدين بعت رسايل لكن مفيش رد بعت كتير لحد ما ظهر عند بدر اشعار أن فيه حد باعت رسالة على الخاص 
– قراء إسمه مصطفى وبيقول ل نفسه أنا سمعت الاسم ده فين 
– رد وعليكم السلام 
– كيفك 
– الحمد لله يا اخي 
– تستاهل الحمد 
– كان بدي اتحدث معك 
– اتفضل
– بصراحة أنا كنت طالب إيد اختك نورا لاني بحبها من اول يوم شفتها فيه واشتغلت عندي ولكن ما قالت إن محمد اللي شغال عندي هو جوزها سابقًا لو كان عندي خبر ما كنت شغلته عندي 
– انت مصطفى مدير نورا 
– اه 
– وعرفت منين أن محمد بيكون زوجها 
– من بعد ما نورا رجعت مصر استلم هو الحسابات عندي بس لاحظت خساير كتير في الوقت ده شكيت فيه وبعدين ابتدية اراقبه وعرفت أنه بياخد نسبة من كل الأرباح ولما وجهته عرفت منه كل حاجة وأنها بيعمل كده علشان يتجوز حبيته وأنه عمرو ما حب نورا وعرفت كدبه ورفدته من الشغل 
– ودلوقتي خسر نورا و أميرة الي بيحبها هيا اتجوزت 
– كما تدين تدان 
– الحمد لله على كل حال 
– اي رأيك نتفق على معاد 
– خليه في يوم عرض الكتاب بتاعها. 
– هيكون امتى 
– بعد اسبوع 
– قفل معاه وكان مبسوط أن أخته هتكمل حياتها وبالمناسبة دي لازم اخرجها
– رن على نورا 
– الو ايوه يا نورا انتي فين 
– أنا عند اماني صحبتي 
– طيب هاجي اخدك ونغير جو ونحتفل بمناسبة توقيع كتابك 
-ربنا يخليك ليا يا احلى اخ في الدنيا 
– ويخليكي ليا 
-يارب 
– خرجو واحتفلو والخروجة دي غيرتها ميه وتمنين درجة للأحسن روحت البيت كتبت خاطرة عن الاخ وأنه اهم حاجة في حياة البنت أن يكون ليها سند وكتف تميل عليه قفلت ودخلت تنام تاني يوم 
– مصطفى أنا نازل مصر 
– نورا ليه 
– علشان اشوفك 
– هتنزل علشاني أنا 
– اه علشان بحبك 
– بس انا 
– عارف كل حاجة محمد حكالي بس هو ميستهلكيش 
– معاك حق ميستهلش اني احبه ولا افكر فيه 
– بس محتاجة اثبت ل نفسي اني اقدر احقق احلامي واكمل حياتي من غيرة مش هتقف على حد سواء كان موجود او رحل لازم اسعى من أجل حلمي 
– وانا هساعدك 
– وانا موافقه 
– موافقة على اي 
– اني اتجوزك بس بشرط 
– اي الشرط 
– اني انجح وكتابي يتباع وكل الناس تقراء كتابي 
– أن شاء الله هينجح وهيكون ليكِ اصدقاء ومتابعين بيحبوكِ 
– أن شاء الله 
بعد يومين نزل مصطفى مصر بس معرفش نورا أنه نزل اتفق مع اخوها أنه هيعملها مفاجأة في يوم معرض الكتب عدى يومين وكان يوم عرض كتابها اتفاجاة بعدد الناس اللي اشترُ الكتاب وكانت فرحانه بعدد الناس اللي واقفه علشان توقعلهم عليه اتفق مصطفى مع كاتب كبير ينزل لها استوري ويخلي الناس تتابعها وتابع كتابتها كان يوم مميز ليها والطباعة الاولى خلصت وكانت فرحانة انها قدرت تحقق حلمها وزي ما وعدة مصطفى انها هتوافق عليه روحت البيت كلمت مصطفى 
– مصطفى مبارك النجاح 
– الله يبارك فيك 
– بصي أنا كنت عايز اوصلك ومعرفتش زي ما أكون تايه هنا هبعتلك الوكيشن وتيجي تقابليني هنا 
– تمام 
– نزلت نورا وراحت على العنون دخلت المكان كان أهلها موجودين وكتاب كبار كان نفسها تشوفهم وجه النور عليها وشخص بيتكلم في المايك 
– لو فضلت اتكلم عنك عمري ما هقدر اوصفك بس حابب أقول كلمة قدام الناس دي كلها أنا بحبك تتجوزيني 
– بدموع اه موافقه 
قرب منها وعطها الورد ولبسها خاتم الخطوبة ورقع على رجله 
تسمحيلي برقصه 
اه اسمحلك 
– تسمحيلي برقصة هادية تسمحيلي بقربي منك حلم عمري تكوني راضية عن وجودي بس جمبك 
خلصو رقص واتفقو على كتب الكتاب يكون بكرة تاني يوم 
– صحيت نورا متأخر ك العادة ولكن فرحانة من قلبها جهزت نفسها ولبست فستان من زوق مصطفى على طرحه وكانت قمر فوق الوصف خرجت كان الكل في إنتظرها 
– مصطفى دايمًا بتخطفي قلبي بطلتك عليا كل مرة احسن من إلِي قبلها 
– بصراحة أنا سايبه القمر لوحده من زمان ف قولت لازم اكون قمر زيه 
– المأزون هنتأخر كده في عرسان تانيه 
– بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
– مصطفى بدون سابق إنذار اخدها ولف بيها المكان أخيراً بقيتي ملكي 
– نورا براحه تعبت 
– خلاص مش هدوخك تاني 
بعد سنتين 
– الحقني يا مصطفى مش قاردة 
– كل يوم بتقولي كده ومش بتولدي 
– بعياط والله مش قادره 
– اخدها وراح المستشفى 
– نورا عامله اي 
– جابت بنوته قمر 
-مصطفى هيا كويسه 
– اه تقدر تدخل تشوفها 
– بنتنا قمر 
– طالعه شبهك 
– إنتهت 
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية توأمان وقلب واحد للكاتبة إيمان المهدي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!