روايات

رواية الصدفه التي غيرت حياتي الفصل الرابع 4 بقلم ملك سمير

رواية الصدفه التي غيرت حياتي الفصل الرابع 4 بقلم ملك سمير

رواية الصدفه التي غيرت حياتي الجزء الرابع

رواية الصدفه التي غيرت حياتي البارت الرابع

رواية الصدفه التي غيرت حياتي الحلقة الرابعة

يوسف عبدالله الجزار: منافس الكيلاني وعمر في المعمار دايما بيحقد عليهم وعدوهم شعره اسود عينيه بني فاتح الصراحه زي القمر بس شريير😂🌚💗

*************

يوسف بعصبيه: يعني اي خرج من المستشفى اي التهرييج دااا

مجهول: ايوا زي ما بقولك يا يوسف باشا خرج ولا كأن حصله حاجه

يوسف: زي القطط ب سبعة ارواح يا كيلاني الزفت… طب اقفل انت

مجهول: ماشي يا يوسف باشا

يوسف بعد ما قفل وقال بهمس: مسيري اوقعك يا كيلاني انت وعمر وفارس والقطتين بتوعك الصبر بس

دخل مروان البيت…. مروان عبدالله الجزار: اخو يوسف ودايما سكران وبيروح night club كل يوم ودا بيدايق يوسف جدا عمره20سنه

******

مروان: حبيبتي افتحي شباكك انا جييت انا واقف تحتت البيتت

يوسف: انت تاني؟ انت مش هتبطل شرب بقا

مروان: اي يعم انا جيت جمبك ما تسبني براحتي

يوسف: خش اوضتك مش ناقصاك غوور من وشي

مروان وهو سكران: مش ماشي يعم هتعمل اي

يوسف بعصبيه وضربه على وشه قلم جامد: اخرررص

مروان دخل اوضته

يوسف: اي ال انا هببته دا

*************

عند عمر وسجده

سجده: انا.. انا

عمر: انتي اي ما تخلصي

سجده لقت طريقته وحشه ورجتت فكلامها: احم انا عايزه انام

عمر بشك: متأكده انك عايزه تقولي كدا بس؟

سجده بتوتر: اا اه اه طبعا امال هقولك ايه احم

عمر بابتسامه: ماشي يستي تصبحي ع خير

سجده تاهت ف ابتسامته وشكله زاد وسامه

عمر: ايه يبنتي انتي هنا؟

سجده: اا اه وانت من اهل الخير.. وطلعت اوضتها

عمر: مسيرك تعترفي يا حبي

********************

الصبح في بيت الكيلاني

اتجمعت العيله وحسو بالدفئ

ملحوظه**

نعمه: مامت ملك وسجده وبتحب عمر جدا وبتعتبره ابنها طيبه جدا بس اللي يفكر يأذي بناتها تنهيه من الدنيا

ملك وسجده ونعمه بداو يحضرو الفطار بكل حب

 نعمه: كلو يحبايبي بقالكو كتير مكلتوش من ايدي بس اقولكو بقا مش انا ال عامله الاكل ملك وسجده ال عملوه

عمر بهمس: ربنا يستر

سجده: بتقول حاجه يعمر؟

عمر: لا بكح

فارس داق الاكل لقاه جميل جدا واحلى من اكل نعمه كمان

فارس: اي الحلاوه دي

ملك: عجبك؟

فارس ب حب: اه اوي

ملك وهي مش مصدقه نفسها من الفرحه: كل يوم هعملك اكل من دا احم اقصد اعملكو يعني

الكيلاني وهو فاهم ملك: اه طبعا يا حبيبتى الاكل تحفه تسلم ايدك انتي وسجده حبيبة جدها

سجده: قلبي يجدو

**********************

سجده قالت تغير الموضوع كفايه احراج لملك وقالت: هنعمل اي يجدو في تجهيزات الفرح

عمر اول ما سمع الكلمه دي تعبيرات وشه اتغيرت ورما المعلقه من ايدو وقال بعصبيه: انا داخل المكتب

الكيلاني: في ايه يا عمر كل ما نجيب سيره الجواز بتتهرب ليه

عمر: والا بتهرب. والا حاجه يجدو انا تعبان شويه

***********

(في نفس الوقت)

يوسف بيكلم ف الفون: ايوه عرفت هتعمل ايه

مجهول: ايوه يباشا فهمت كل حاجه

يوسف: مش عايز والا غلطه في اللي قولتو دا

مجهول: تمام يباشا

**********

في فيلا الكيلاني

ملك: انا هطلع اجيب شويه حاجات من برا تيجي معايا يا سجده

سجده: لا انا مش قادره انا هطلع اريح ف اوضتي شويه

ملك: طيب

ملك لبست وطلعت تجيب الحاجات اللي عايزاها وفأجاه حد جه من وراها وحطلها منديل فيه منوم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الصدفه التي غيرت حياتي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى