روايات

رواية قطتي الفصل التاسع 9 بقلم مروة مرزوق

رواية قطتي الفصل التاسع 9 بقلم مروة مرزوق

رواية قطتي البارت التاسع

رواية قطتي الجزء التاسع

رواية قطتي
رواية قطتي

رواية قطتي الحلقة التاسعة

شيري بصدمة :مستحيل
فهد بصدمه :ريم
طارق بصدمة :ظب الزاي
خالد بضحكه :اهلا بالبو*س او الز*عيم او ريم
نزلت ريم من السيارة بهيبتها المر*عبه فقد كانت ترتدي جاكت جلد لونه اسمر وبنطلون جينز لون اسمر وعامله شعرها ديل الحصان والسلا*ح بتاعها باين من الجاكت وعلى وشها ابتسامه
ريم بضحك :لا الز*عيم احلى
شيري بدموع :ريم انتي عايشة
ريم بمرح :لا ما*يته ودا شب*حي ايه مفيش حضن علشان تتأكدي، ذهبت شيري الي ريم وأخذت تبكي
شيري بدموع :انا انا انا كنت فكرت انك خلاص بعتي ومش هترجعي تاني ولا انا هقدر احضنك الحضن ده ابدا ولا هقدر اسمع صوتك ولا هشوف ضحكتك دي
ريم بمرح :بطي غر*قتي الجاكت دمو*ع وبرستيجي باظ خالص وراحت معاه الهيبه خالص أواجه الناس دي الزاي دلوقتي
شيري بضحك رغم دموعها :اواجهم انا
ريم بابتسامة :وحشتيني يا شيري

 

 

شيري بابتسامة :وانتي اكتر
ريم :طب ار*كني على جنب على ما اخلص الموضوع اللي عملت اللعبه دي علشانه والتفت الي رجال العصا*بات
ريم بسخريه :فوزي باشا ازيك
فوزي بغيظ وغضب :طلعت لعبه منك يا حضرت الرائدة ريم
ريم بسخرية :وانت و*قعت، بس انا مش هلو*مك خطة زي دي كان لازم توقع وانا هقلك ليه، انا بقالي سنتين بحقق في القضا*يا بتاعتك ولما عرفت انك عرفت اني اللي مستلمه القض*يه بتاعتك كان لازم اعمل خطة المايه متخر*ش منها فكلمت خالد ولأن جميع من في المديرية عارفين بالاخلا*فات اللي بينا فأنا اتأكدت انك هتستغل ده لصالحك فرحت ليه وكلمته
فلاش باك
خالد بصدمه :انتي بتقولي ايه
ريم :زي ما بقلك كدا فوزي الأنصاري هيسته*دفك علشان تكون جاس*وس ليه هنا وتعرف تحركاتي وانا عايزاك توافق لان دي الطريقة الوحيدة علشان نمسكه علشان كدا لازم نبين خلا*فنا على طول تمام
خالد :طب وشيري هتعرف بالخطة دي واللواء عادل
ريم :مفيش حد هيعرف بده غير انت وانا بس
خالد :تمام
عوده للحاضر
ريم :وزي ما توقعت انت عملت كدا وبقي خالد يوصلك اللي انا عايزاك تعرفه بس في عق*به جات في طريقنا واحنا بنفذ المهمة دي وهي جوازي انا شيري ومهمة حما*يه شباب عائلة الدسوقي وعلشان مخلقش ش*ك عندك كان لازم اخد المهمة دي واتجوز فهد وللأ”سف وقت تنفيذ الخطوة اللي قبل الأخيرة كان جوازي انا شيري وكان لازم اخت*فى عن نظر الكل علشان اعرف احرك واتحكم في جوانب اللعبه دي علشان كدا
فلاش باك
خالد بغضب :انتي اتج*ننتي يا ريم هتمو*تني نفسك

 

 

ريم بضحك :يا عم اسمعني للآخر
خالد بغضب :اسمع ايه وز*فت ايه واحدة بتقول انا لازم امو*ت علشان نقبض على فوزي عايزاني اسمع ايه
ريم :طب اهدي واسمعني للآخر
خالد :اتفضلي
ريم :في مهمة بعد اسبوع وهي القب*ض على تجار مخد*رات وانت لازم ترشح اسمي وتسعى انه يتم اختياره تمام
خالد :وبعدين
ريم :انا لما اروح بعد الاش*تباك بمده انا هطلب انا القوات تخلي المكان وساعتها
خالد :ساعتها ايه
ريم :هكون معايا قن*بله مؤ*قته هظبتها على وقت معين على ما اكون خرجت من موقع الاش*تباك وبعدها تن*فجر وساعتها ريم هتمو*ت في نظر الكل وطبعا موضوع إحضار الج*ثة وانك تأكد انها انا مش صعب عليك بس اهم حاجة انا اللي امسكها لوحدي تمام
خالد بغضب :دا جنا*ن دا تهو*ر دا انت*حار، الظاهر انتي محتاجة راحة لان مخك بدا يجيب حاجات غلط
ريم بضحك :يا عم ابوس ايد اهدي دي خطة بسيطة علشان بس اعرف اجمع المعلومات براحتي واعرف اجيب را*س فوزي
خالد بتهنيده :طب لو جر*الك حاجة
ريم بضحك :هطلعلك شب*ح واكمل المهمة
خالد بضحك :طب يلا يا عم الشب*ح خلينا نجهز للم*جزرة اللي هتحصل
ريم بضحك :ربنا معاك
عوده للحاضر
ريم بضحك :ودا اللي حصل، وبالصدفة عرفت انك داخل في مناقصه مع فهد الدسوقي وعلشان تربح المناقصة دي هد*دته بالمو*ت صح ولا لااه واكيد صح، المهم فضنا من الكلام ده وامرت ريم رجالتها بالقبض على تجار المخد*رات وتم القبض عليهم
فوزي بغضب :هرجع وهند*مك يا ريم الحديدي
ريم بسخريه :ان شاء الله، وذهب فوزي

 

 

شيري بدموع وغضب :ضر*بت ريم في دراعها
ريم :ااااه في ايه
شيري بدموع :دا علشان عذ*بتينا ورجعت ضر*بتها تاني ودا علشان قلبي اللي كان هي*قف بسبب ز*علة عليكي وسق*طت على الأرض تبكي وتصر*خ
ريم قربت منها
ريم بدموع :كان لازم اعمل كدا انا كنت خا*يفة عليكي وعلى الكل من فوزي ده لو انتي زعلا*نه مني انا ممكن امو*ت زي
شيري بلهفه :اوعي تقولي كدا تاني وحضنتها
ريم بمرح :يلا بقى الباشا واحشني اوي
شيري بدموع :يلا
فهد بفرحة :ريم
ريم :اهلا يا فهد
فهد من دون مقدمات راح وحضنها وكان الكل مصدوم
ريم بصدمة :فهد
فهد بحب وشوق :واخيرا رجعتي
شيري بصدمة :هو الباشا فهد بيعمل ايه
طارق بضحك :بيعبر
شيري بغباء :عن ايه
طارق :افهم انت يا جميل بقى
شيري بصدمة :قصدك
طارق بحب :ايوه، وانا زيه بحب واحده
شيري بغضب :نعممممممم
طارق بضحك :شيري ممكن تجي معايا عايز اقلك على حاجة
شيري بغضب :لا مش جايه
طارق :لو سمحتي
شيري :تمام اتفضل
عند فهد وريم
فهد بحب :ريم انا بحبك لا انا بعشقك يا قلبي من لما شفتك من لما كان عمرك خمس سنين وانتي سكنتي فوادئ وقلبي كمان، ريم في بعدك انا اتعذ*بت بلاش تبعدي عني والنبي بلاش
ريم بصدمه من كلام فهد
ريم :انت بتقول ايه

 

 

فهد :بقول بحبك بحبك بحبببببببببك
ريم :بس انا مش بحبك
فهد :………
عند طارق وشيري
شيري بغضب :خير يا طارق عايز ايه
طارق :ممكن ادرب معاكي الزاي هتقدم للبنت دي
شيري بأ*لم
شيري :تمام اتفضل
طارق بحب :اول ما عيني جات في عينك “واخذ ينظر إلى عيون شيري “وانا النوم طار منها بقيتي انتي كل حاجة في حياتي صدقتي لما قلتي هتخليني احلم بيكي شيري انا بحبك
شيري بدون وعي وانا بحبك
طارق بصدمه :ايه
شيري بتوتر :هااا لا مفيش وجات تمشي طارق مسك ايدها
طارق :شيري
شيري بدموع :انت مش ليا يا طارق انت للبنت اللي بتحبها
طارق بضحك :مانتي هي البنت دي
شيري بصدمه :ايه
طارق بحب :بحبك
شيري بدموع :وانا كمان، طارق شال شيري ولف بيها
عند فهد وريم
فهد :…………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قطتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى