روايات

رواية قمري الفصل الثالث 3 بقلم ندى رأفت

رواية قمري الفصل الثالث 3 بقلم ندى رأفت

رواية قمري الجزء الثالث

رواية قمري البارت الثالث

رواية قمري الحلقة الثالثة

طلعت والده يونس بسرعه لقمر ..ودخلت الاوضه اتخضت من منظرها ..ولقتها بتترعش ..ووشها عرقان ..جامد
والده يونس بصدمه : البت بتترعش ووشها اصفر ومخطوف ..راحت غطتها والده يونس وقالت : اهدي يا حبيبتي ..معلش ..وقمر ولا هنا ..
راحت اتصلت ..بدكتوره اسمها إيناس ..(وهنعرف إيه علاقتها ..بوالده يونس والعيله عموما بعدين )
وبعد فتره وصلت دكتوره إيناس …
والده يونس : اسفه يا بنتي ..اني جيباكي في وقت زي دا ….
إيناس : لا يا طنط ..عادي ..مفيش حاجه ..وبعدها دخلت الاوضه الي فيها قمر ..ووالده يونس كانت واقفه بره ..وبعد فتره خرجت إيناس وقالت :..مين الحيو*ان الي عمل فيها كدا ..
نزلت والده يونس راسها لتحت ومكنتش عارفه ترد ..
فهمت إيناس ..الموضوع وقالت بهدوء ممزوج بعصبيه : عموما انا ادتها مهدء ..وهي مش هتفوق قبل الصبح ….وياريت يا طنط تقولي لابن حضرتك ان الي بيعمله دا غلط ..وغلط جداا كمان …عن إذن حضرتك ..ومشيت ….
دخلت والده يونس اوضه قمر ..وقعدت جنبها ..وفضلت تحرك إيدها على شعرها ……
الصبح …
فتحت قمر عنيها بصعوبه ..
وقالت بتعب : انا …فين …وبعدها
بصت لقت ..والده يونس ..قاعده جنبها ونايمه ..

 

 

 

فافتكرت كل الي حصل معاها ..فابتدت تعيط من غير ما تحس …وفجأه..باب الاوضه اتفتح ..ودخل يونس ..
اول ما قمر شافته ..راحت صو*تت وخافت ..
والده يونس صحيت على صوتها ..وقالت : إيه يا حبيبتي ..في ايه ..فبصت لقت يونس واقف ببرود ..
والده يونس بعتاب : عملت ايه في البت تاني يا يونس ..
يونس ببرود : والدتها ..تحت ..وعايزه تشوفها ..
قمر بعياط وفرحه : ..ما …ماما ..
يونس : اسمعي …بقا .. لو فتحتي بقك بكلمه ..عن الي حصل ..او الي عرفتيه ..صدقيني ..مش هتشوفي ست الوالده تاني ..انتي فاهمه ..
والده يونس : أهدى يا يونس ..
يونس ببرود: انا هخرج ..وبعد شويه هاجي ..اخدك ..تكوني ..جهزتي ..نقابل والدتك
وبعدها خرج من الاوضه ..
والده يونس : يلا يا حبيبتي اجهزي ..وانا هنزل ..اسلم على والدتك …
قمر : ماشي ..
والده يونس : محتاجه مساعده..
قمر : لا لا شكرا ..
ابتسمت ليها والده يونس وخرجت ..
وبعد فتره قمر جهزت ..وبعدها جه يونس خدها ونزلوا لتحت ..
وأول ما شافت مامتها ..راحت جريت عليها وحضنتها وقعدت تعيط جامد ..
والده قمر بقلق : مالك يا حبيبتي ..في ايه ..
قمر: لا يا ماما ..مفيش حاجه ..اصلك وحشتيني اوي ..
والده قمر : لحقت وحشتك من يوم.. يا بت دا انتي كنتي ..لسه معايا امبارح ..المهم ..انتي عمله ايه كل حاجه تمام ..في ايه يا يونس ..انت زعلت البت ولا إيه..
قمر وهي مش عايزه تسيب حضن مامتها ..: لا ..يا ..ماما ….كله …تمام …مزعلنيش في حاجه ..
والده قمر : طب ..بطلي عياط ..بقا واتضحكي ..كدا في واحده تعيط يوم صبحيتها ..وبعد كدا بعدتها ..والدتها عنها ومسحت دموعها ..وبصت في عنيها وقالت بقلق : مالك يا قمر ..في حاجه يا بنتي ..شكل عينك مش عجبني …
قمر نزلت راسها لتحت بتوتر وقالت: لا يا ماما ..مفيش حاجه ..
والده قمر بقلق : طيب يا حبيبتي ..اسيبكوا انا بقا علشان تلحقوا تسافروا ..
قمر بصدمه : نسافر فين ..
وفجأه..دخل راجل فله يونس وقال : العربيه جاهزه يا يونس بيه ..
مسك يونس إيد قمر جامد وخرج ..
والده يونس بعصبيه : يونس ..يونس ..وقامت وكانت هتخرج وراه ..
لقت رجاله يونس واقفين عند باب الفله..
واحد فيهم : اسفين يا هانم ..دي أوامر يونس بيه ..

 

 

والده يونس بعصبيه : ابعد ..كفايه الي حصل في البت امبارح ….
والده قمر بقلق واستغراب ..: وهو ايه الي حصل لبنتي امبارح ……..
في عربيه يونس …
قمر كانت خايفه جداا وقالت بأسلوب ميبينش كدا : انت واخدني ..على ..فين ..
يونس : …..
قمر : رد عليا ..
بصلها يونس بصه غريبه مفهمتهاش …وبعد كدا ركز في الطريق تاني …
وبعد فتره طويله ….
وقف يونس بالعربيه …جنب قصر كبير ..
قمر : احنا فين يا يونس ..
خرج يونس من العربيه ..واتجه للقصر ..
نزلت قمر وراه بسرعه ..وقالت : بقولك احنا فين رد عليا ..
بصلها يونس بصه تانيه مفهمتهاش …
وبعدها ..طلعوا على سلم القصر ..وخبطوا الباب …
وبعد فتره صغيره ..
فتحت واحده في ٤٥ من عمرها وأول ما شافت يونس راحت حض*نته وقالت بلهجه صعيدي : كل دا تأخير يا ولدي ..يونس با*س إيدها وقال : معلش يا عمتي …
عمه يونس : ولا يهمك يا ولدي المهم انك جيت ..بت يا ميار ..تعالي ابن عمك يونس جه ..جت ميار بسرعه ..
واتصدمت قمر وقالت : مم..ميار ..انتي بنت عم يونس ..ميار طنشتها خالص وقالت بدلع : ازيك ..يا يونس عامل ايه .. وبعدها بصت على قمر وقالت بقرف : ازيك يا عروسه دا احنا عملنلك مفاجأه زين اوي ..صح يا اما ..
عمه يونس بخبث : صح يا حبيبتي …وفجأه وبدون أي مقدمات مس*كت ..عمه يونس ..قمر من شعرها ..ودخلتها القصر …دخل يونس وراها بكل هدوء ..
وقفلت ميار الباب …
قمر بألم: سيبي ..شعري ..يا ست انتي ..
عمه يونس لطش*تها بالقلم وقالت : اسيب مين يا اختي دا انتي ضيفتنا النهارده ..وبصراحه ضيفه قذر*ه زيك ليها إكرام من نوع خاص..
قمر بتعيط : انتي ..بتقولي ايه ..ارجوكي سيبي شعري ..يا يونس خليها تسيب شعري ..يا يونس ..ااه ..
وفجأه اتجمع شويه ستات حولين قمر …
قمر بصت عليهم بخوف ..وقالت بعياط : من الستات الي ..منظرها يخوف دي …
سابت عمه يونس شعرها ور*متها على الأرض وقالت للستات : ظبتوها ….
وبعد ما قالت ليهم كدا …ابتدى الستات يضر*بوا قمر جامد …

 

 

قمر بصريخ وعياط جامد : ابعدوا عني …يونس ..الحقني….ويونس كان في الوقت كان مدي ضهره وباصص الناحيه التانيه ..
عمه يونس ب*حقد : إيه يا ابني ..مبتبصش ليه ..دي المفروض اسعد لحظه في حياتك ..
يونس : خليني كدا احلى يا عمتي ..
قمر بصر*يخ وعياط جامد : يونس …الحقني ..ارجوك …انا …عملت …إيه…علشان كل …دا ….يوووونس ..
ميار كانت بصه على قمر وهي في منتهى السعاده ..وفجأه بصت على ست من الستات الي بيضر*بوا قمر .. فبصت الست عليها ..ابتسمتلها ميار ابتسامه خبيثه وحركت راسها بالموافقه …
فجأه راحت طلعت الست سكينه ………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قمري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!