روايات

رواية قمر الصقر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم رانيا حمدان

رواية قمر الصقر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم رانيا حمدان

رواية قمر الصقر الجزء الرابع والعشرون

رواية قمر الصقر البارت الرابع والعشرون

رواية قمر الصقر الحلقة الرابعة والعشرون

قمر صحيت وفضلت تبص على صقر

صقر فتح عيون

صقر. انا عارف ان حلوه بس مش لدرجه ده

قمر. تصدقك انك انت فصيل

صقر. احلى صباح على قمري

قمر. صباح الفل انا هقوم اخد دش وانزل ل داده وفاء نحضر الفطار لحد ما تنزل انت كمان

صقر. ماش

قمر. صقر

 

 

 

 

 

 

 

 

صقر. نعم

قمر. هتروح الكليه ولا الشركه الأول

صقر. لا الكليه وبعد كده هخدك ونروح عند سليم

قمر. تمام

على السفرة

صقر : قمر مش كل يوم هاقولك كلي كويس انا مبرجعش فى كلمه بقولها لو الدنيا من حواليا اتهدت

قمر : حقيقى والله انا تعبانه كلت كتير

صقر : عشان انا عاوز كدا ويالا

قمر بضيق منه : اووووف … حاضر

ليليان : بيبقا عندى امل انك تقدرنى وتوافق ان مكولش كتير

صقر بتريقه : امل ماتت متفكريش فيها كتير ….يالا عشان تروحى جامعتك

الشرقاوي بضحك عليهم. صقر خايف عليكي كلي كويس

قمر. يابابا بس انا شبعت والله

شرقاوي. انا مالي جوزك شايف انك انك مكلتيش

صقر. يلا عشان منتاخرش

في الجامعه محاضره صقر

كان في واحد اسمو عمار بيبص على قمر وصقر كان ملاحظه ده

صقر. قمر تعالي قدام

بعد واقت

صقر. تعالي على مكتبه

قمر. حاضر يادكتور

في المكتب

قمر. ممكن افهم اي ده

صقر. مش فاهم اي في

 

 

 

 

 

 

 

 

قمر. صقر لي خلتني اقوم ولي قولت قدام الطلاب انك عايزني كمان

صقر. مراتي واحشتني وعايز اشوف لوحدي ثم قرب منها وخدها في حضنه

حضنك واحشني بقلك اي متجي نمشي

قمر. صقر ابعد ممكن حد يفتح الباب

صقر. مراتي وانا حوار

قمر. احم مليكه مستنى بره انا ماشيه

صقر. امشي احسن ما اتهور

في كافيه الجامعه

مليكه. تعالى يابنتى نشرب حاجة انا صدعت ولسه اليوم طويل

قمر. روحي هاتي وانا هستني هني

مليكه : طيب . خليكى وانا هاروح واجاى بسرعه

قمر واقفه لوحدها جه عمار الليثى عندها ووقف فى وشها وقرب

عمار الليثى . ايه القمر واقف لوحدو ليه

قمر بصتله وقامت ومشيت وسابته وهو اضايق منها اوى . راح وراها

عمار مسك ايد قمر جامد : لا يا مزة مش عمار الليثى الى واحدة زيك تسيبه وتمشى دى الجامعه كلها بتقفلى على رجل انتى فاهمه

قمر : اوعا احسنلك هاجبلك الامن

عمار : امن مين يابنت ال …. انتى هاتيجى زى الشاطرة معايا تركبى العربيه نقضى يومين حلوين وقرب منها وقالها فى ودانها هايبقوا يومين حلوين اوى عارفه لو رفضتى انا ممكن ادفنك مكانك ولا حد يقدر يقولى انت بتعمل ايه

قمر : مليكه الحقينى

مليكه جت جرى عليهم : انت بتعمل ايه يا جدع انت سيبها احسنلك انت مش ده تبق مين

قمر بصتلها بحذر انها متقولش اسم صقر مش عاوزة تعمله مشاكل ولا تعرف حد انها مراته

فى غرفه العميد

عمار : البت بنت ال****…دى بتعرض عليا حاجات مش مظبوطه

مليكه باندفاع : انت كداب وحيوان انت اللى كنت ماسك ايديها

قمر : لا طبعا هو كداب محصلش

مليكه اتصلت على آدم

ادم : الو

مليكه باندفاع: آدم الحقني

ادم بخوف : مالك اي حصل

مليكه : قمر فى مشكله كبيرة فى الجامعه وانا مش عارف اتصرف ومش معايا رقم صقر

ادم : طب اقفلي وعطل كل حاجة عندك لغايه صقر يجيلك

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ادم اتصل على صقر

صقر : فى ايه يا آدم .

ادم : قمر واقعه فى مشكله فى الجامعه عندك

صقر مستناش يسمع بقيه الكلام وجرى على مكتب العميد

صقر فتح الباب فجأه

صقر انت بتعمل ايه يابن ال…. 🐕

صقر دخل فجأه عليهم لقاه العميد ماسك قمر من ايديها وبيزعقلها وهى بتعيط زين هجم عليه

صقر : انت بتعمل ايه يابن ال……. دا انا هاطلع روح امك فى ايدى

كل الى فى المكتب حاولوا يخلصوا الدكتور من ايد صقر محدش قدر ابدا عليه كان هايج و غضبه كان يهد صخور

صقر بص على قمر لقاه طرحتها باين انها مشدودة منها

صقر بصوت مخيف : مين اللى عمل فيكى كدا

مليكه باندفاع : عمار الليثى هو الى عمل كده قدام الجامعه كلها

صقر لف وبيبص على عمار الليثى دة لقى واحد واقف فى اخر الاوضه مرعوب صقر قرب منه جامد

صقر : انت الى اتجرأت وعملت كده

عمار : ايوا عشان هى واحدة شم*ال بتعرض عليا تركب معايا العربيه ونقضى يومين

طبعا عمار كان بيحاول يهز ثقه صقر فى قمر

صقر بصوت مخيف جدا : انت عارف لو كنت سكت كان اكرملك من الى هاعمله فيك بعد كلامك دا

رئيس الجامعه دخل عليهم. ممكن افهم فى ايه

صقر. انا افهمك بس مش هكون صقر الدكتور هكون صقر الشرقاوي

رئيس الجامعه : احم اتفضل ياصقر بيه خير

صقر بغضب : خبر ايه وزفت ايه دا انا هاطربقها على دماغكوا كلكو

رئيس الجامعه : ليه بس ياصقر باشا قولى حصل اي

صقر قرب من قمر واخدها فى حضنه. قمر الشرقاوي مراتى

رئيس الجامعه : اهلا يا هانم مالك بس يا باشا قولى من ضايقك حضرتك

صقر. الحيو*ان ده حوال يتهاجم على مراتي

رئيس الجامعه : اللى انت تؤمر بيه هايتنفذ وحالا

صقر : الواد اللى اسمه عمار الليثى يتفصل خالص من الجامعه

عمار. انت فاكر نفسك مين يعني مش انو معاك فلوس ما انا كمان عندي فلوس وعندي ناس توديك في ستين داهيه

صقر. انت شكلك لسه متعرفش انا مين هجم صقر على عمار وفضل يضرب فيه وفجأه قمر أغمي عليه

مليكه. صرخت صقر الحق مليكه أغمي عليه

صقر. بعد عن عمار وخد قمر في حضنه قمر قمر

فوق مالك خدها وطر على العربيه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

في المستشفى

صقر بعصبيه. دكتوره يابها*يم

الدكتور. صقر بيه اتفضل نورت المستشفى

صقر بغضب. انا بقول دكتوره مش دكتور

الدكتور. احم حاضر متقلقش

بعد ربع ساعة

الدكتوره. اطمن يااستاذ صقر مفيش حاجة بس بسبب التوتر الضغظ نزل شوي

صقر. اقدر اشوفه

الدكتور. ايوه اتفضل

في الاوضه

صقر. الف سلامه عليكي يا روحي

قمر. الله يسلمك انا عايزه اطلع من هني

صقر. حاضر هروح ادفع المصاريف ومليكه جنبك

مليكه. قلقتني عليكي ياقلبي

قمر. متخفيش ياحبيبتي لسه بدري عليه 😂

مليكه. بعد الشر عليكي يا قلبي انا ممكن اروح وراكي

صقر. يلا بين

قمر مكنتش قدر تمشي صقر شال قمر

قمر بكسوف . نزلني ياصقر هحول امشي

صقر. بس يابت انا جوزك انتي هبله

ادم اتصل على مليكه

مليكه. الو

ادم. على فكرة انتي قلقتني عليكي اووي طمنيني عليكي أنتي بخير

مليكه. اهدي مفيش حاجة انا بخير بس كنت خايفه على قمر اووي

ادم. الحمدلله انكم بخير انتي فين دلوقت برن على صقر مش بيردو لي

مليكه. احم اصلي هو شايل قمر

ادم بضحك. عقبال ما اشيلك ياروحي

مليكه….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قمر الصقر

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى