روايات

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الجزء الثالث

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني البارت الثالث

رواية وبرغم من قسوتها احببتها
رواية وبرغم من قسوتها احببتها

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الحلقة الثالثة

احبك ولكني اعاند نفسي😔😪
كنان بحزن: بصراحه زينه دخلها في حاله اكتئاب وبقلها يومين مكلتش
زين بصدمه: ايه طب هما ازاي سيبنها كدا انا لازم اروحلها
كنان: استني يازين متتسرعش
زين بغضب: مش هستني دقيقه انا هروحلها
ويذهب
كنان بفرحه: تمام اوي كدا اكيد بعد ما يشوف زعلها والحاله الي هيا فيها هيعترف
_يابن اللزينه وانا الي جايه اولعها عشان يروح
كنان بصدمه: ساره
ساره: ساره ايه بس دا انت عملت كل الي كنت عايزه اعملو
كنان بصرامه: انتي هنا من امتي
ساره: من ساعت معترف بحبه
كنان بصرامه: ساره انتي صغيره متتكلميش في الحجات دي
ساره بغضب: انا مش صغيره انا عندي 18 سنه يعني كبرت
كنان بصرامه: متدخليش في الي ملكيش فيه
وكان سيذهب لاكن اوقفته جملتها
ساره: كنان متحولش تخبي انك خايف علي اخوك وزينه تحت المشاعر البرده دي ويوم متخبي تخبي عليا دا انا اكتر حد بفهمك
فرح كنان ان احد يفهمه ولكنه لم يلتفت حتي ويرد عليها وذهب
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في منزل العمري
يذهب زين الي هناك ويدلف
جنا باستغراب: زين
زين وهو يدور بعينو علي زينه ولم يجدها: ازيك ياخالتو
جنا: الحمدلله ياحبيبي انت عامل ايه
زين: كويس احم هي زينه فين
جنا: زينه انا مش عرفلها حال دخله في حاله اكتأب ومش عايزه تروح لدكتور نفسي
زين: ممكن اطلعلها
جنا: اكيد طبعا
ويذهب زين ويدق الباب
زينه من الداخل ببكاء: مش عايزه اكلم حد
زين بحزن: انا زين يازينه
زينه ببكاء اكبر: انت بذات مش عايزه اشوفك
زين بحزن: زينه انا
زينه: انت ايه ياشيخ ارحمني وجعي كلو بسببك انت السبب
زين بحزن: زينه افتحي
زينه ببكاء: امشي يازين
زين بحزن: لو حبك حقيقي ارجوكي افتحي
ولم يكمل جملته فتحت له
زينه بجمود: نعم عايز ايه
زين بحزن: انا مش قادر اخبي يازينه
زينه بجمود: ليه لاسمح الله هو انت مخبي حاجه
زين ببكاء ولاول مره امام احد غير اخاه كنان: اه اه مخبي مخبي حبي ليكي من 10 سنين 10 سنين وانا كل يوم احبك اكتر حبيتك لدرجه كبيره عشقتك يازينه بس كبريائي وغروري منعوني بس مش قادر لحد كدا وكفايا مش هسيبك تضيعي من ايدي مش هسمحلك
وكانت هي تسمع كلمته وقلبها يرقص من الفرحه وكانها كانت من الاموت ثم اصبحت حيه وبدون وعي تحضنه
زينه ببكاء: اخيرا اخيرا اعترفت
زين: ايوا وبعد كدا مش هقولك غير بحبك
وكان كل هذا يسمعهم يامن
ثم يتصل بليث
ليث بحزن: الو يايامن عايز ايه
يامن بخبث: الحق عليا عشان اتصلت اقولك خبر حلو هيخليك ططير من الفرحه
ليث بعدم تصديق: ياشيخ قول كلام غير دا انت مابيجيش من وراك غير المصايب
يامن: انا بردو… يلا ما علينا زين اعترف لزينه بحبه وهو عندنا في البيت دلوقتي
ليث بفرحه: بجد بجد يايامن
يامن: ايوا جد امال ههزر معاك
ليث: شكرا يا احلي يامن في الدنيا ثم يكمل بخبث ابق بوسلي تيا
يامن بغضب: لييييث
ليث يقفل الهاتف ويذهب لغرفت رزان
ليث بفرحه وهو يرقص: روزه ياروزه روزه ياروزه
رزان وهي تذهب تجاه وتحط يدها علي راسه: ليث انت سخن ياحبيبي مالك
ليث بفرحه وهو مزال يارقص: الخطه نجحت ياروزه ياروزه
رزان: ليث انت اتهبلت
ليث بفرحه: اتهبلت ايه الخطه نجحت ياروزه
رزان: خطت ايه اوعي تكون
ليث: ايوا هي
تمسك يده رزان وترقص معه: الخطه نجحت الخطه نجحت
ليث بفرحه: بس بس يلا نروح عند عمو مازن عشان زين هناك ونشوفو وهو بيتقدم لزينه
رزان: يلا ويذهبون
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في بيت العمري
ينزل زين وزينه وياتي ليث ورزان
زين: عمو مازن
مازن: نعم
زين: انا طالب ايد زينه
مازن: انا مش موافق

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى