روايات

رواية كانسر الفصل الأول 1 بقلم سها عبود

رواية كانسر الفصل الأول 1 بقلم سها عبود

رواية كانسر الجزء الأول

رواية كانسر البارت الأول

رواية كانسر
رواية كانسر

رواية كانسر الحلقة الأولى

جنه: اسر طلقني
اسر: تاكلي رز بلبن
جنه: اسر بجد انا مش بهزر طلقني
اسر: انا جعان
جنه بغضب: قوووووم اعملللل لنفسسكككك
اسر بضحك: تاكلي معايا
جنه بغضب طفولي: مش طفحه
اسر بضحك علي تلك الطفله: اوكيه
جنه وهيه تذهب المطبخ : اسررر مش قولتلك طلقني انت لي مش عوز تفهم انا مبقتش طايقه العيشه معاك انا بقيت بكرهك افهم بقااا
اسر بلامبالاه: الطماطم حطاها فين
جنه بصراخ: اهههههههههه هتشلنيييي متفهم بقاااا مش بحبك انا مششش بحبككك هووووففف
“لتخرج من المطبخ بغضب”

 

 

 

اسر ف نفسه: انا عارف انتي عوزه تتطلقي ليه وعارف انك بتحبني نتي بتعملي كده علشان خايفه عليا غبيه متعرفيش اني مقدرش اعيش من غيرك مش كانسر الي يقدر يفرق بينا اكتشفتي انك عندك كانسر بعد ما اتجوزنا ودا قصر عليكي وخليكي مقدرتيش تجيبي الطفل ال بتحلمي بيه مني
“اسر وهوه يخرج من المطبخ وفي يديه الطعام”
اسر: جنه تاكلي
جنه: لااا مش عوزهه
اسر: وفرتي
جنه بجديه: اسر لو ف يوم حبتني طلقني
اسر: اي الاكل دا تسلم ايدك يواد ي اسر ابغي اسوي قناه يوتيوب هل حين🙂😹
جنه بضحك: ههههههه فصلت آل قناه يوتيوب آل. يبني انت اخرك تعمل بيضه وبتحرقها اصلا ههههه
اسر: اي دا اي دا قصدك يعني اني مبعرفش اطبخ اومال مين ال عملك الشاي ال عمرك ما شربتيه ف حياتك😹😹
جنه بضحك: ايوا فعلا عمري ما شربته لانه كان شاي محروق 🙂😹😹😹😹😹😹
اسر بضحك: شوفتي نادر ال بيعمل شاي محروق دي مواهب يبنتي هههه😹😹
جنه: اسر هطلقني امتا
اسر: خربيت نكدك يشيخه قومي والله منا طافح
جنه بمرح: طافح اي ي اسر انت خلصت الاكل ناقص تمسح الطبق😒😹😹😹
اسر: قومي بقا اعمللنا سحلب وشغلي فيلم رومانسي. “وعمزلها”
جنه: بطل تتهرب مني ي اسر ابوس ايدك انا السبب ف كل دا انا انسانه مريضه كانسر وعمري ما هخلف ولا هتبقا اب بسببي انا السبب
اسر وهو يحضتنها: مين قالك اني مش اب انا اب انتي طفلتي الصغيره انا بتقوه بيكي انتي طفلتي وامي وعلتي مينفعش بعد كل ال وصلنا ليه تضعفي
جنه: لازم نبعد ي اسر مقدرش اشوفك كده مقدرش انت لازم تشوف حياتك اكيد مش هتقف علي واحده زيي
اسر: انا لو لفيت الدنيا كلها مش هلاقي زيك ي جنه نسيتي ال انتي عملتيه علشاني لما كنا مخطوبين وعملت حادثه وفضلت عاجز سنه بحالها كنت قاعد ع الكرسي مش بتحرك وفاقد الامل والكل كان بضغط عليكي علشان تسبيني وتبعدي عني انتي اسريتي تفضلي جنبي ورغم كل المتاعب والعقبات الي مريتي بيها مسبتنيش واستحملتي قسوه العالم

 

 

 

علشاني طاب فكره لما عملت العمليه وخفيت ووقفت علي رجلي شوفتي انتي عملتي اي بصتيلي بصت طفله اول مره تشوف ابوها وجريتي عليا وحضنتيني ساعتها انا حسيت اني خلاص ملكت العالم قوليلي ازاي اسيبك فهميني انا اصلا عايش علشانك انتي لو سبتيني انا هبقا عايش بس من غير روح لان انا بتقوه بيكي وبضعف لما اشوفك كده احنا اتفقنا هنعدي كل حاجه مع بعد ازاي بعد كل دا عوزه تمشي
جنه بعياط وهيه فحضن اسر: انااا اسفه ي اسر انا اسفههه اسفه ي بابا
اسر بحنيه: انتي قلب بابا يعمري يلا بقا بطلي دلع البسي يلا عندك معاد عند الدكتور وحنا راجعين عزمك ع العشا بس نتي ال هتدفعي
جنه: اي دا الدي چي عالي مش سامعه
اسر بضحك: مجنونه ههههه
وبعد مرور ساعه
اسر: جنهههه خلصتييي جنههه انتيييي فينننن جنهههههههههههه ي جنهههههههه
اسر وهوه يقطحم الغرقه بزعيق: لسه مخلصتيششش.
وفجاااه يجدها تجلس علي السجده وتقول: ياارب اشفيني يارب يارب ارزقني بطفل يارب متحرمنيش ولا تحرم جوزي من عطفك علينا احنا ملناش غيرك وهيه تبكي ومنهاره يارب اديني علي قد رحمتك وبلاش تكسر قلبي انت قادر علي كل شئ
اسر: احم
جنه: انت هنا من امتا
اسر: خلصتي
جنه: اه يروحي هلبس بس بسرعه
اسر: ماشي يحبيبتي هستناكي بره
خرج من الغرفه
اسر ف نفسه بدموع: يارب متكسرش بخاطرها انت الوحيد ال عارف وعالم هيه مرت ب اي يارب خفف عنها
وبعد ثواني
جنه بمرح: انا جاهزه

 

 

 

اسر: خربيت جمالك هه يلا بيناا
ف المشفي
الدكتور: عملتي التحاليل ال قولتلك عليها
اسر: اه يدكتور والمفروض ان التحليل هتوصل لحضرتك دلوقتي
الدكتور: تمام
جنه بخوف وهيه تمسك يد اسر: اسر انا خايفه
اسر: انا جنبك كل حاجه هتبقا تمام
وبعد دقائق والتحاليل توصل
الدكتور وهوه يطلع علي التحاليل بتوتر وتفاجئ:………..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كانسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!