روايات

رواية رحمة الاسر الفصل الرابع 4 بقلم كاراميلا

رواية رحمة الاسر الفصل الرابع 4 بقلم كاراميلا

رواية رحمة الاسر الجزء الرابع

رواية رحمة الاسر البارت الرابع

رواية رحمة الاسر
رواية رحمة الاسر

رواية رحمة الاسر الحلقة الرابعة

دهب اسلام واسر ل مكتب المدير واول اما دخلو تفاجا اسلاااام من منظر وليد وصديقه محمد ف لقد ابرحهم اسر ضربا ولم يبقا فيهم شي سليم
اسلاااام بهمس لاسر. انت اللي عملت كده
اسر. ااه ولو الامن م جم كنت كملت عليهم.
ضحك اسلاااام ع اخيه فلم يكفيه ما فعله بهم
المدير. اسر الجارحي بنفسه في الجامعة والله الجامعه نورت.
اسر. متشكر.
المدير اي اللي حصل ي وليد اي اللي عمل فيك كده
وليد م كان قادر يتكلم من الضرب هههههه.
اسر. اناا اللي عملت فيه كده. الافندي م محترم المكان الموجود في ماشي يضايق الطالبات وم محترم حد.
وليد. هي اللي بنت م كويسه هي اللي جت علينا.
اسر واسلام ولقد تملك الغضب منهم
اسر بغضب . بقاا هي اللي مش كويسه.
اسلاااام. انت بتقول ع اختي انا كده دا انت نهارك ابوك اسود النهارده. واندفع عليه يبرحه ضربا حاول المدير منعه ولكن تراجع عندما نظر له اسر نظرة حاادة ومخيفه.
دخل والد وليد. وابعد اسلام عن وليد.
والد وليد. انت متخ*لف ونت ازاي تضرب ابني كده انت م عارف دا مين وابن مين وممكن اعمل فيك اي.
اسر. هاتعمل اي يعني.
نظر العمراني للخلف تفجاا بوجود اسر الجارحي وتملك الخوف منه عندما ركز بوجه الذي ضرب ابنه والذي لم يكن سوا اسلاااام الجارحي هناا ادرك العمراني انه و ابنه قد انتهيااا.
اسر. م رديت يعني هاتعمل اي.
العمراني نظر لابنه بعتااب ونظر اي المدير بهدوء. اي اللي حصل
حكي له المدير
العمراني. طب دلوقتي اي اللي هايحصل.
اسر. عشان طوله لساان ابنك فصل من الجامعه ومافيش ولا جامعه في اسكندريه هاتقبله.
العمراني بهدوء تمام يلااا ي وليد.
اسلاااام. انز هاتسيبه يمشي كده.
اسر بعمق. الصبر حلو
فهم اسلاااام مقصد اخوه وابتسم ع خبث اخوه
خرجاا من عند المدير واتجااه ليرى حور في المدرج
دخلااا الاثنين بهيبتهما الجذابه نظر كل من في المحاضرة لهم ولجمالهم وهمساات الطلاب باعجااب لهم
نظر رحمه وحور واسراء للذان دخلااا.
تفاجات رحمه واسراء باسلام مع اسر اخو حور
وتفاجا اكتر عندما راءوهم يقتربون منهم. تفجاء اسلاااام ايضا بوجود اسراء بجانب اخته.
وقف اسر واسلام امامهم
اسر. انت كويسه دلوقتي يحببتي.
حور.ببتسامه ايوا انا تمام الحمدلله.
اسلاااام. متخافيش ي روحي هوا اتفصل من الجامعه هوا وصاحبه.
حور بابتسامة. م هاخاف طول ما انتم معايا. وحضنت اسر اسلام. خيانه عيني عينك كده اخص.
حور بضحك. شوفت وذهبت وحضانته.
اسلااام ياااه يعبصمد
ضحكت حور ورحمه واسراء عليه.
نظر اسلام لاسراء فانظرت الي الجهه الاخرة
بينما سرح اسر بضحكه رحمه
اسر بسرحااان. جميله اوى.
نظرت رحمه وحور له لم تفهم رحمه ولكن حور لاحظت.
حور بضحك. دانت واقع اوووي ههههههههه
فاق اسر وحم حم وضرب حور ع راسها لمضه
ضحكت حور وابتسمت رحمه عليهم اما اسر نظر لاخوة وجده ينظر لاسراء بحزن فاعرف انها معشوقه اخوة.
حور. اسلااام دي رحمه اللي انقذتني من وليد ودي وشاورت ع اسراء دي اسراء صاحبتها
نظرت اسراء لاسلام بحزن بادلها اسلام بالنظرة عتااب وحزن.
لاحظت حور واستغربت
ونظرت رحمه لصديقتها بحزن
اسراء وهي تتذكر ما حدث
Flash back ✨في الموول.
اسراء. يلااا بقا ي روان بقالنا كتير بنلف مش كان فرح صحبتك دا.
روان. يبت لازم اكون متشيكه وحلوة عشان الفرح في ناس اغنيه وحلوين يمكن واحد يعجب بياا.
اسراء. اي يبت التفكير افرض كان غني ومش بيحترمك او بتاع بنات وصايع هاتعملي اي.
روان. يختي صايع صايع اهم حاجه يكون معاه فلوس. بنت المحظوظه اسماء دي وقعو واحد واحد غني اوووي.
نفخت اسراء بياس منها.
روان بصي ي اسراء الفستان ده.
اسراء. ااه جميل جداً بس م اعتقد يكون حلو عليكي شوفيلك واحد تاني.
نظرت لها روان بغيظ لي م هايكون حلو عليا يعني طب اي رايك بقا اني هادخل اقيسه وبالفعل دخلت المحل.
روان لو سمحتي عايزة اقيس الفستان ده
الموظفه. حاضرة واحضرته ورايحه ناحية اسراء اتفضلي هايكون تحفه عليكي بجد.
روان. انت مبتفهميش يبنتي انا اللي طلباه م هي.
الموظفه. اسفه جدا بس دا م هايليق ع حضرتك في موديلات تانيه عشان حضرتك.
روان وانت مين بقا عشان تقوليلي اي اللي يليق عليا ولا لاء.
موظفه. اسفه حضرتك اتفضلي. اخذو روان الفستان وذهبت لتقيسه.
اسراء للموظفه. اسفه جدا علي طريقه كلامها هي كدا عصبيه ع طول.
الموظفه. لا عادي ولا يهمك.
اسراء. تعرفي ان انا قولتلها برضو م هايليق عليكي بس هي دماغها ناشفه كدا 😂.
الموظفه بضحك. هوا فعلا م هايليق عليها الفستان عايز واحده في جسم حضرتك وكمان الفستان اسود يعني هايليق ع لون بشرتك البيضه ما شاء الله يعني.
اسراء ببتسامه. شكرا جدا انتي الي قمر واوعدك اني هاقيسه لو هي م خدته.
ابتسمت الموظفه. وبعد مده خرجت روان وكان الفستان بشع عليها فاهي ذو بشرة غامقه وفعلا لم يليق الفستان بها.
روان. اي رائيك.
اسراء. انت شايفه اي.
روان . خلاص وحش عرفت. هاقل. عه ونمشي.
اسراء لا سبيه جوا في الاوضه انا هاخده.
روان. بسخريه. يعني طلع وحش عليا اي اللي هايطلعه حلو عليكي دا هايكون اوحش.
اسراء. معلش ي روان انا عايزا اقيسه برضو.
ذهبت اسراء لكي تقيس الفستان.
بينما في المول من الخارج.
اسلام يلاا بقاا يحور بقالنا كتير بنلف.
حور. خلاص اخر محل.
حور نقت فستان. هاقيس دا واجي.
واسلام ينتظرها امام الغرفه . اسراء خارجه بعد اما ارتدت الفستان. وكان غايه في الجمال عليها.
اسلام وهوا ينظر للحوريه اللتي بجانبه.
اسلام بتوهااان. اي كميه الجمال ده ما شاء الله عليكي حلوة اووووي.
اسراء. لم تنتبه لكلامه وذهبت لكي ترا روان
اسراء هااا اي رايك.
روان بصدمه حاولت تداريها. حلو م بطالل.
الموظفه. حلو اي دا جامد اوووي عليها ما شاء الله عليكي كانه اتعمل علشانك بجد.
اسراء. ببتسامه شكرا.
روان بغيظ يلااا بقا انا زهقت.
ذهبت اسراء لتبدل الفستان. لكن قبل انت تصل خبطت في شخص.
اسراء. أنا اسفه اووي معلش والله كنت مستعجله.
اسلام. لا ولا يهمك انا كمان اسف م كنت واخد قصدي لكن لحظه. الماذا انت ي فتاه جميله هكذا وبدون نقطه ميكب واحده وحجابك الذي يزين راسك انت حقاا اميرة.
اسراء في نفسها. يخربيت جمالك عنيك حلوة اوووي كانهما يغرقاني في عسلهما لحظه فاقت اسراء اي اللي انا بقوله دا استغفر الله العظيم سامحني يارب.
فاق اسلام ايضا. اي اللي بقوله دا استغفر الله العظيم.
جاءت روان لاسراء انت دا كله لسه م غيررررتيييييي وصمتت من الصدمه من هذا الجميل اللذي يقف مع ابنت خالتها انه حقااا جميلا بعضلاته البارزة وعيونه اللتي تسحر.
اسراء. اسفه مرة تانيه بعد اذنك. يلااا ي روان.
روان. وهي تنظر لاسلام وتمد يديها لكي تسلم عليه اهلا انا روان .
نظر اسلام ليديها. اسلام. احم اسف جدا بس مش بسلم. واهلا بيكي انا اسلاام
اتحرجت روان بشده تمام. بينما ابتسمت اسراء ع اخلاقه.
روان. يلااا ي اسراء.
اسراء يلاا.
اسلام. اسف جدا ي انسه اسراء.
اسراء ببتسامه لا عادي ولا يهمك.
وذهبتااا
Back
فاقت اسراء ع يد رحمه.
رحمه. اسراء انت كويسه.
اسراء. ايوا
اسر طب يلااا ي اسلام بقااا.
اسلام يلااا
ذهب اسر واحتضن حور سلام يحببتي ووجهه كلامه ل رحمه واسراء متشكر تانى ع اللي عملتوه مع حور.
اسلاام. ذهب واحتضن حور لما تخلصي تعالي ع مكتبي نروح سواا.
حور. تمام
اسر وانا هاستناكم.
حور بفرحه . اشطا ثم استدارت لرحمه واسراء هوا انتم ساكنين فين.
رحمه. ساكنين في ******
حور. اي دا انتم في طريقنا كده هانوصلكم معانا.
رحمه. لا شكرا احنا هانروح لوحدنا.
اسر. اعتبرى شكر مني ع اللي عملتي مع حور.
رحمه. دا واجبي وانا اسفه م هقدر.
حور بليز ي رحمه قوليلها حاجه ي اسراء.
اسراء. هااا معليش ي حور خليها براحتها.
حور يعني كده انتم م بتعتبروني صحبتكم.
رحمه. دا اسمه اي دا حضرتك. خلاص ي بكيزة هانروح معاكي.
حور بفرحه. اشطا ي سعديه
اسر واسلام مستغربين الاسماء دي.
حور. ههههه اكيد مستغربين دي رحمه بطلع ع كله اسماء كده. هي سعديه وانا بكيزة واسراء فوزيه
ضحك اسلام واسر عليهاا. وووووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحمة الاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!