روايات

رواية روح الروح الفصل الثاني 2 بقلم راندا رمضان

رواية روح الروح الفصل الثاني 2 بقلم راندا رمضان

رواية روح الروح الجزء الثاني

رواية روح الروح البارت الثاني

روح الروح
روح الروح

رواية روح الروح الحلقة الثانية

ابو حنان . فى اى يابنتى وشك اتغير كدا لى مين اللى بيكلمك… حنان ردى
المستشفى. الو الو سمعانى حضرتك
ابو حنان .الو مين معايا
المستشفى. حضرتك الأستاذ عمل حادث وهو حاليا فى العمليات ولازم تيجوا
ابو حنان . بصدمه ايه .. اى مستشفى .. تمام جيين
كنت انا واخويا قاعدين بنضحك مع خالى الصغير وفجأة لقينا جدو بينادي على خالى وبيقولوا تعالى على مستشفى كذا انا لازم الحث اختك طبعا انا سمعت اسم المستشفى وقلبى اتقبض فجأه وصوت بصوت عالى بابا رحنا المستشفى قالوا ان بابا عمل حادث بالعربية ودماغه اتأثرت ومحتاج عملية قالوا لماما تمضى على أنهم يعملوا العملية كان مبلغها كبير ومصاريف المستشفى بس كله فدا بابا فدا بس نظرة وحضن منه
الشرطة . حضرتك زوجت محمد البدوى
حنان . آه انا
الشرطة. هو حضرتك عارفة جوزك كان برا
حنان . آه وصلنى بيت ابويا وهو كان مروح على البيت
الشرطة. طب زوجك عنده أعداء
حنان. مش فاهمة حضرتك أعداء لى دا عمره ما أذى حد
الشرطة. اصل اللى خبطه بالعربية اختفى ومازلنا بنبحث عنها تمام احنا هنشوف شغلنا وربنا يقومه بالسلامة
وفجأة واحنا قاعدين طلع الدكتور من العمليات وقال البقاء لله
روح. يع نى يعنى اى !!! … بس حضرتك قولت هتعمل العملية وهيبقى كويس
كانت أكبر صدمة لينا وماما قعدت تعيط فى الأرض مهما حاولت اوصف مقدار حزنى يومها مهقدرش” لا أراكم الله ألم فقدان أحبائكم” اليوم دا كان محفور فى عقلى ٢٣ ٤ ٢٠٠٩ روحنا بيتنا وتمت الدفنة والشرطة قالت إن دا حادث مرور وعدى ٣٠ يوم على موت بابا معرفش عدوا ازاى كنت قاعدة انا وماما واخويا والباب خبط
حنان . افتحى الباب يا بنتى
روح. فتحت الباب ولقيت عماتى الاتنين
عمتى اتفضلى
العمة . طبعا هتفضل دا بيتى .. فين امك ياحبيبتى
العمة . احنا مكانش عاوزين ندخل بالهداوة كدا بس قلنا نحترم اخونا اللى قتلتيه
حنان. تقصدي ايه بكلامك واحفظه لسانك
العمة. اقصد ياحبيبتى إنى عاوزة ورث ابويا اللى قعدتى عليه انتى واخويا وخلاص اخويا مات فلو كان سابلك فلوس ادينا حقنا غير كدا هتطلعوا من البيت دا من بكرا
ماما مسكت فيها وشدوا ند بعض بس انا مكنتش متوقعة إن هيجى يوم ونطلع برا بيتنا بالطريقة دى
العمة. قلت اديكى مهلة بس انا غلطانة ودخلت أوضة ماما وجابت هدومها ورمتهم فى الشارع وقالت من بكرا الصبح هكون هنا وداست على الهدوم ماما قعدت تعيط وطلعت اوضتيها
احمد . ماما هى ليها كام
حنان. اسكت ياأحمد
روح. ماما هو بابا مسبش لينا اى فلوس
حنان بنبرة عتاب وعياط وزعيق . لا مسبش ياروح انا وابوكى كنا كل يوم بنمسك فى بعض عارفة لى على شان هو قدم أكتر من مرة فى مشروع وفى كل مرة يفشل ويخسر فلوسه وباقى الفلوس اللى كنت محوشاهم اتصرفوا على المستشفى والميت اللى عملناه
روح. يعنى اى
حنان. عارفة ياعنى اى يعنى لازم نطلع من البيت
أحمد. ازاى وهنروح فين احنا البيت دا فيه كل ذكرياتنا
حنان. هنروح عند جدكم الفترة دى لعند لما نتصرف ونلاقى بيت لموا حجتكم لازم نعزل
ودا كان الحل الوحيد لينا لان عمتى كانت رفعت قضيه ورث على بابا وكسبتها
وانا بلم الحاجات اللى فى اوضتى لقيت سي دى غريب معرفش لانه مش بتاعى حطيته فى اللاب وبشغلة اتفاجأت ب

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح الروح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى