Uncategorized

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة الخامسة 5 بقلم دينا عبدالحميد

 اسكريبت نونا المجنونة الحلقة الخامسة 5 بقلم دينا عبدالحميد 

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة الخامسة 5 بقلم دينا عبدالحميد 

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة الخامسة 5 بقلم دينا عبدالحميد 

فجاه لقت ف وشها واحد جت تضربه لقت مطوه حوالين رقبتها

نزال اتوترت شويه وبعدين هديت وفضلت سابته وفجأ مسكته من معصم ايده الى فيها المطوى وكوعه 

وف لحظه كانت ايوه ورا ضهره ونوال وراه والمطوه ف ايده التانيه ع رقبته وشدته وجعت خلت ضهرها للجدار وهو قدها ف اللحظه دى الشباب بدأ يتلموا عليها بس الحظ كان معاها جت كارولين ولميا وشفوهم من بعيد فطلعوا بخاخ الفلفل ده اختراع حكايه صنع ايد نونا فلفل حراق او شطه ع كحل ولمون ولو اترش ف عين حد اسبوع عينه ورمه ومبيشوفش 

البنات قربوا الى يقبلهم يرشوا ف وشه والى يضربوها وراحوا لنوال رشوا ف عين الشاب ال. ف ايدها وسبوهم وجريوا وشوية شباب جاين وراهم فجاه لقوا عربيه جت وابوابها مفتوحه وقفت فركبوها بتلقائيه ونوال مسكت المطوه ع رقبة صحبها اصلع بدل متلاقي رقبتك بجسمك ف مشوار وراسك ف مشوار تانى 

الشاب ضحك ومشي بالعربيه 

الشاب المفروض كده انى مخطوف 

نونا ايوه يا شبح مخطوف 

الشاب: طب لى 

نونا بضحك اصلك قمو هنخطفك ونقلبك ونغتصبك

الشاب بضحك يفضحتى انتوا ملكوش اخوات صبيان 

نوال لا لينا 

الشاب امال لى تعملوا ف ولاد الناس كده 

نوال بضحك تصدق صعبت علينا اقف هنا فوقف 

فقالتله هنسيك المره دى بس اوعى تخرج باللبس القمر ده والعربيه الشيك دى تانى ف وقت متاخر لتتخطف تانى يا….. 

الشاب إياد 

اهلا بحضرتك وشكرته ومشيت 

البنات خدوا الطريق ضحك ونوال دخلت بسرعه وغيرة ونامت عشان مامتها متشوفهاش 

ـــــــــــــــــــــ♡ـــــــــــــــــ♡ـــــــــــــــــــــــــــــــــ

تانى يوم الصبح ف الجامعه 

إياد: لى يا ابنى مرحتلهاش انت 

مينفعش كانت هتعرفنى 

إياد: وهى لو شافتنى مش هتعرفنى 

لا هتعرفك بس مش هتتخيل ان انا الى بعتك هتفكرها صدفها 

إياد: ماشي 

ـــــــــــــــــــــــ♡

في مكان تانى من الجامعه 

شخص: علاء شيلها من دماغك 

علاء: مش هشيلها بحبها يسطا 

شخص: متنساش انها مجنونه وانت بنفسك تشهد بكده 

وكمان اخوها يبقا……..

علاء:عارف اخوها مين واهلاها مين بس بحبها 

بحبها 

بحبهاااااا

الشخص انت حر 

متلومش الا نفسك 

ـــــــــــــــــــــــــــــ♡

نوال دخلت الجامعه ع الطابور جرى 

الدكتوره الى بتنظم الطابور 

بصوت مسرسع 

بصوا بقا انا مش ناقصه دلع انشفوا ف التدريبات 

نونا كررت ورها بصوت مسرسع تريقه نفس الكلام وراحت مكمله كتك نيله وانتى مسهوكه وكل همك تشقطى دكتور كمال وفكرنا منعرفش 

ده انتى دكتوره عشان ابوكى العميد 

وراحت عيده كلاك الدكتوره تانى بس المره دى صوتها سمع البنات حوليها ف كل البنات ضحكوا 

الدكتوره جت تبص ع سبب الضحك نوال نزلت دمغها واستخبت والدكتوره عقبت كل البنات بس سجلت نونا غياب عشان مشفتهاش 

بعد الطابور 

كارولين:شوفتى اختفت فجأه ازاى 

لميا انا لما لقيت الضحك والدكتوره معرفتش مين السبب اتأكدت انها نونا 

نوال طلعت من وراهم فجأه سجلتنى غياب بنت العميد

ده انا لو بايدى كنت نفختها 

لميا بطلى افترى 

نوال سيبكوا منها عندى ليكوا مفجأه 

البنات الاتنين خير

ماما عزماكم ع الغدا عندنا 

كارولين:بس يعنى مامتك 

انا 

و……

نونا:بطلى تأتأه 

ماما عارفه بدينك ولبسك 

كارولين وموافقه 

نونا اه اى المشكله

كارولين اصل فكرت انهم هيـ…..

لميا لا متفكريش مامت نونا قمروتتحب والله واسالى مجرب ومن قبل مغير ديانتى

كارولين كده اتشوقت اشوفهاو

نونا طب يلا نخلص محاضرتنا عشان نروح وتشوفيها عدت محاضرات اليوم تمام بس المحاضره الاخيره 

نونا محاضرة اى 

لميا العاب قوى عملى يا نونا 

كارولين ياااااعععععع عم النينجا الى عرف  يطردنا

نونا طب اخرسوا عشان مننطردش تانى مش ناقصه قرف هو شكله معقـ…… 

نوال مكملتش وتنحت البنات استغربوا فبصوا 

بضحكه بيكتموها  كارولين اللعبه جت ع دمغنا 

لميا هو انا شايفه صح 

نوال بهمس صاحب ابو بوسه 

البنات كانوا هيضحكوا وكتموا ضحكتهم ف الدكتوى لاحظ وقال للناس الى محضروليش قبل كده انا دكتور رفعت حسين الصواف 

وبص ل نونا وبحب الالتزام والهدوء اما شغل الجنان ف مبينسنيش 

نونا بضحك وربى لاجننك يا عم رفعت يا رخم انت 

وبدأوا المحاضره واشتغلوا تمام لدرجة الدكتور استغرب شطارة نوال وصحبتها بس افتكر منظر هشام وضحك بتلقائيه لانه كده اتأكد ان نونا مشروع بلطجى مبهربس ادولوا فرصته يا جماعه ????

(*ميعرفش الغلبان انها بلطجى رسمى فهمى نظمى و وواخد فرصته ع الاخر*) 

خلصت المحاضره ونوال دخلت تغيرلبس الكليه وتلبس الفستان الى جيت بيه عشان المحاضره الاخيره كانت نظرى   

طلعت لمحت بنت بتكلم كارولين وكارولين راحت عند لميا وعيطتت 

ف نونا سرعت وسمعت الى بيتقال 

كارولين سهر بتقول انى كافره وان اخرنا النارواننا منستحقش نعيش و……

لميا سكتتها وقالت متقلقيش والله كانوا بيقولوا ليا كده زمان اوى حد منهم فهو  جاهل وميعرفش دينه صدقيني

كارولين بحزن لي بيكرهونا ومش زى نونا واهلها 

لميا سكتتها وكانت بتكلمهم وفجاه سمعوا صوت عالى بيبصوا لقوا  نونا كانت متعصبه وبتتخانق مع سهر 

نونا بزعيق: سهر يا حيوانه اوعى تغلطي ف حاجه متعرفهاش 

كارلا دى ضفرها برقبتك 

سهر شوفوا مين بتتكلم المنافقه الى مبتصحبش غير مسحين 

المسحين بشر والاخلاق هى الى بتجذبنى ليهم 

لكن الدين لربنا 

مين انتي عشان تكفريهم

 انتى بشر زي وزيهم وحسابك ف القبر زيهم 

 سهر وانتى بسم الله مشاء الله ملاك 

وبتحللي كفرهم 

نوال بغضب تصدقي بالله انا واحده عره انى بتناقش معاكى 

انتى الى زيك ميمشيش معاهم غيركده 

وهوب جبتها من شعرها 

والبنات يشدوا نوال تروح وتيجي وسهر ف ايدها لحد مقطعت شعرها ف ايدها 

واى لميا بتشجع اديلوا هوب عليا الله عليك يا حبيب والديك جيبيها ونونا جيبها من شعرها نونا 

نونا نونا

الحق شعر البت اتقطع 

وكارولين بتحاول تفكهم وهوب راحت لميا داخله تضرب والدنيا ظاطت 

جه دكتور فوقفوا 

دخلوا المكتب عند العميد يحلوا المشكلات 

العميد بيسال اى الى حصل ف البنت اتطاولت عليهم وهوب راحوا قفشين ف بعض فراحت لميا مشجعه وكارولين دخلت والعميد مصدوم 

وهوب قامت لميا مزغرطه عشان نوال كسبت ????????????????

راح العميد مشجعهم وكفأهم 

فصل من الجامعه تلات اسابيع لفت نظر 

(*شاطره والله يا نونا يا فرحت امك بيكي ابوكى هيسوحك والله ????*)  

ونوال لسه هتطلع من الجامعه جالها فون واول مشافت الاسم اتخضت اتفضحت يا ابو جبل ????

يتبع..

لقراءة الحلقة السادسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عندما يعشق الظابط للكاتبة حسناء السيد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى