روايات

رواية لؤلؤ الصعيد الفصل الثاني 2 بقلم آية علي الشربيني

رواية لؤلؤ الصعيد الفصل الثاني 2 بقلم آية علي الشربيني

رواية لؤلؤ الصعيد الجزء الثاني

رواية لؤلؤ الصعيد البارت الثاني

رواية لؤلؤ الصعيد
رواية لؤلؤ الصعيد

رواية لؤلؤ الصعيد الحلقة الثانية

رد وقال :
وانت كمان وحشتني اوووى بس لسه شوية بس قريب هنيجي حتي سكت فهد واذا انطفئ النور فجأة ليسمع صوت بالخارج :
مين برة
اتاه صوت همسات ليدخل فهد الي غرفته وامسك هاتفة ورأي قصي رن قلقاً عليه كذا مرة وطلع اسم اخته ورن ردت لؤلؤ وقالت :
اية يابرو
رد بصوت منخفض وقال :
لؤلؤ في حد برة انتي جيتي ولا دة مقلب
ردت بخوف وقالت :
لا انا قريبة من البيت اهو بص خليك في أؤضتك وانا جيه واقفل علي نفسك

 

 

غضب فهد وقلب صعيدى وقال :
ليه شايفاني حرمه اياك
ردت لؤلؤ وقالت :
لا ياحبه جلبي انت سيد الرجالة كليتها كيف اتقول اجدة
بس اني بقصد تقفل علي نفسك عاد علشان ليكون كمين ياحبيب خيتك اني وصلت اهو
رد وقال :
ماشي ياخيتي
دخلت لؤلؤ من باب الشقة وفتحتها براحه ونظرت حولها بحذر حتي سمعت صوت كركبة وهمس ونظرت لمكان تلك الهمس واقتربت عند الصوت وامسكت مسدسها وصوبته عند تلك الصوت وقال صاحب الصوت :
مين هنا
ردت وقالت :
ماذا تفعل ايها السارق
رد وقال :
انا لا اسرق شئ هذة شقتي
فتح النور فهد ونظر الي لؤلؤ وجدها تصوب مسدسها علي شخص
وقال : انت مين
رد الشخص وقال :
انا جاك جئت من تركيا اليوم وهذة شقتي من أنتم
ردت لؤلؤ وقالت :
هذة شقتنا ونحن بها منذ سنوات كيف تقول انها شقتك
رد وقال :
انها شقتي سيدتي اقسم لكي بهذا
ردت وقالت :
نحن استأجرنها من السيد ديفيد
رد ب ابتسامة وقال :
انه والدي سيدتي اسف لا اعلم ان والدى استأجر تلك الشقة اسف

 

 

ردت لؤلؤ وقالت :
اهلا بك سيد جاك نحن اسفين لقد فكرنا انك سارق
رد وقال :
لا داعي للأسف أنتم زوجان ولكنم تشبهون بعض
رد فهد وقال :
نحن اخوة توم وهنا نستكمل دراستنا في امريكا ونحن من مصر
رد جاك ب ابتسامة وقال :
واوووو فري جود فريندز أنني أحب مصر كثير
ردت لؤلؤ وقالت :
شكرا لك سيد جاك
رد جاك ب ابتسامة وقال :
سأذهب واسف حقاً سأذهب الي والدى
رد فهد وقال :
هل تريد المساعدة تنتظر حين يأتي سيد ديفيد فهو ذهب الي احد اقربائه
رد وقال :
لا لا سأذهب الي الشقة المجاورة لا تقلق وداعاً
ذهب جاك وظلت لؤلؤ وفهد يضحكون علي تلك الذي حصل وفي مكان اخر في الصعيد يجلس الجميع لتأتي
قمر وتجلس مع عمتها ياقوت وهي تقول :
اتحددتي مع جدى ياعمتي يتحدد مع لؤلؤ وفهد ياجو طوله جوى جوى
ردت ياقوت وقالت :
من عيوني التنين يابتي بس هما جربة ينزلة وهيجعده معاكي علطول انا كمان اتوحشتهم جوى
اتاهم صوت من الخلف يقول :
ما انتي الا رايدة تعلميهم ووفجتي تبعديهم عم بتنوحي ليه دلوجت
نظرت قمر بغضب وقالت :
حطي لسانك جوة خاشمك يانجات ومعيزاش رغي حريم وملكيش صالح بالا عجولة انتي فاهمه
ردت نجات وقالت :
يامري انتي عتشتميني ياقمر شايفه ياما ياقوت عتجول ايه
ردت ياقوت بغضب وقالت :
انت حديدك ماسخ بدل ما عتصبريها بتجولي حديد ماسخ ويلا روحي شوفي ولادك متجعديش لوى بوزك كتير واني فهماكي يابت الدهشورى حية حرباية بتتلون بكذا لون فاهمني زين ولا تحبي افهمك
ردت نجات وهي تتصنع العياط وقالت :
مخابرش ليه عتكرهوني عملت ايه اني دة انا جلبي عليها
دخل سلطان المنشاوي وقال :
مالكم في اي وصوتك عيعله كيف اهنه

 

 

ردت نجات بتمثيل وقالت :
مفيش يابا الحج عطيب خاطر قمر وفي الاخر تشتمني يرضيك
رد سلطان المنشاوي :
سكري خاشمك واطلعي فوج وانتي ياقمر حصليني
نظرت ياقوت لنجات بغضب وهي تتوعدلها
في القاهرة يجلس قصي في غرفته وتم تجهيز اغراضة وذهب الي السرير وغط في ثبات عميق
في صباح يوم جديد علي الجميع استيقظ قصي وانعم بحمام دافئ ولبس ملابسة واخذ اغرضة وركب سيارته وذهب متجه الي الصعيد
في مكان اخر تجلس نجات في مكان اخر في منزل الدهشوري وهي تقول :
عاوزاكي يابت يانعمه تلفي علي دياب المنشاوي عاوزة اكسر منخير قمر الا رافعها مخبراش ليه
ردت نعمه وقالت :
ولما الف عليه يانجات ياك قمر هتسبني واني مجدهاش دى واعره هي والكبيرة ياقوت
ردت نجات بغيظ وقالت :
حتي بتها طالعه واعره جوى معتخافش بس لازم اعمل حاجه تكسرهم
ردت نعمه وقالت :
اني عوجت علي الدار وانتي خابرة مرت ابوي واعره منقصاش حديد ماسخ
ردت نجات وقالت :
فكري في الا جولتلك عليه زين وشيعيلي خبر
ردت نعمه وقالت :
ماشي يابت عمي بالأذن

 

 

مشيت نعمه وجلست نجات في غرفة المعيشة وقالت :
اني همشي ياماي علشان مندور جولتله اني ماهعوجش
ذهبت نجات الي قصر المنشاوي ودخلت من الباب لتنصدم مما سمعت
ياتري سمعت ايه ؟
وليه ياقوت وقمر مش بيحبه نجات ؟
هناك اسرار خفيه وهتعرف بمرور الفصول ؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية لؤلؤ الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى