روايات

رواية لؤلؤ الصعيد الفصل السادس والعشرون 26 بقلم آية علي الشربيني

رواية لؤلؤ الصعيد الفصل السادس والعشرون 26 بقلم آية علي الشربيني

رواية لؤلؤ الصعيد الجزء السادس والعشرون

رواية لؤلؤ الصعيد البارت السادس والعشرون

رواية لؤلؤ الصعيد
رواية لؤلؤ الصعيد

رواية لؤلؤ الصعيد الحلقة السادسة والعشرون

صلي علي محمد
حتي تغيرت ملامح وجهها للغضب ولسه هترود السكه اتقفلت حتي نظرت امامها تأتي سيارة شحن كبيرة حتي
تتفدها لؤلؤ بحركه سريعه واسرعت بسيارتها الي الفيلا حتي رأها روبرت وقال :
سمو الملكة اخيراً وصلتي
نظرت له وقالت :
في ايه روبرت
رد وقال وهو مرتبك :
الرجالة كلموني من الصعيد وسامر حاول يهرب ومسكه واحد من رجالتكم وهو الا حاول يهربة
نظرت بغضب وقالت :
رجالتك مسكوهم
رد روبرت وقال :
ايوة ياملكه والراجل حبسوة كمان
ردت وقالت :
زين جوى عتعرف المحروج ابوة سامر دة رن عليه وهددني وكمان ولد المركوب كان مأجر حد يكسر عليه بعربية نجل
رد روبرت بغضب وقال :
ابن ال من هنا ورايح لازم اكون معاكي ياملكة وكمان الحرس
ردت وقالت :
خير ان شاء الله ياروبرت بينا علي الصعيد
في منزل الجبالي دخلت مهجه وحامد وهم ممسكين الايد ونظر لهم الجميع حتي قال الجبالي بسعادة :
عقبال ما اشوف حفيدى عن جريب بجا
خجلت مهجه ونظر لها حامد وقال لجدو :
جريب جوى ياجدى
ردت ام حامد وقالت :
ربنا يسعدكم ياولدى
في منزل وهبة المنشاوي تجلس ورد امام التلفاز
اما نفيسة تجلس في مع أختها ثنية حتي قالت نفيسة :
يامري كيف الا عتجوليه دة ياثنية
ردت ثنية وقالت :
اجفلي خاشمك ياحزينه هتفضحينا
ردت نفيسة وقالت :
الا عتجولي واعر جوى جوى ياخيتي لاه معملوش واصل دة مصيبة كبيرة
ردت ثنية وقالت :
اسمعي زين يابت عطية لو معملتش اجده يبجا هتفضلي ملطشه في البيت وكمان عمتك مهتعملكيش حاجه واصل هي عتخاف من ورد وياقوت
ردت نفيسة وقالت :
بس محدش هيصدج ياخيتي عن ورد اجده لاه فكري في حاجه غير اجده دى واعره جوى
ردت ثنية وهي تلوي فمها وقالت :
اسمعي ياخيتي هو دة الا هتعملي والا هيطلعها من اهنية بفضيحه كبيرة حطي عجلك افي راسك تعرفي خلاصك وانتي هتكوني بعيدة عن الموضوع
ردت نفيسة وقالت :
كيف ما اني الا هعمل المصيبة دى
ردت ثنية وقالت :
بس من غير ما حد يعرف حاجه واصل
ردت نفيسة وقالت :
هفكر ياخيتي هفكر
ردت وقالت ثنية :
بالأذن يامياة البخت والعجل
ذهبت ثنية بسمها اما نفيسة جلست تفكر في حديث اختها
نزلت ثنية ورأت ورد تجلس حتي قالت :
بالأذن ياعمتي
ردت جليلة وقالت :
ليه اجعدى يابت انتي جاية في ايه وماشية في ايه
ردت ثنية وهي تمصمص في فمها :
الجعده عنديكم ماسخه ياعمتي ملهاش حس ولا روح وكمان الجو جلب ماسخ
نظرت لها ورد ببرود وقالت ل ابنتها :
بت تعالي اهنية علشان الجو كتم فجأة منجصاش ضربة عين حاكم في ناس مشهورة بالنحس
غلي دم ثنية وقالت :
اني ماشية ياعمتي علشان معيزاش اغلط في حد
ردت جليلة :
هو في ايه منك ليها
ردت ورد وقالت لها :
مفيش يامرت عمي اني جاعده اهو والا علي راسة باطحه بجا
ردت ثنية بغضب وقالت :
جصدك اي يابت المنشاوي
ردت ورد بغضب وقالت :
اجفلي خاشمك بت المنشاوي دى ستك وتاج راسك
ردت ثنية وقالت بغضب :
ست مين يالممه انتي دة لا انتي ولا عشرة زيك يابت المركوب
غضبت ورد ووقفت وضربت ثنية قلم اوقعها ارضاً تحت نظارات جليلة ونفيسة قامت ثنية من الارض لتهم وتضرب ورد حتي دخل زوج ورد وقال بغضب :
شكلك جنيتي ياثنية بعدى عن مرتي واياكي تجربي منيها وانتي ياماي كيف واجفه تتفرجي
ردت ثنية بغضب وقالت:
مرتك ناجصه رباية
رد بغضب وقال :
اجفلي خاشمك وليه حديد مع جوزك واتفضلي تاجي اهنية بأدب غير اجده مش مرحب بيكي
مسلت البكاء وقالت :
بجا اجده ياود عمتي عتطردني كمان
ردت جليلة بغضب وقالت :
اجفل خاشمك بجا عتطرد بت اخوي ياولد بطني مرتك الا غلطت ومدت يدها الول
ردت ورد :
ما انتي عمرك ما هتاجي امعاي طبيعي تاجي مع بت اختك واني ههمل المكان واستجبلي الا انتي عاوزة
رد زوج ورد ويدعي بهجت :
لا مش هتهملي دارك ولو مرتي شايفينها عتعمل مشاطل اني هعزلها احسن ياله ياورد تجعدى في شوجتك ومتنزليش واصل
نظرت له امه وقالت :
بجا اجده ياود بطني ههمل ل ابوك الموضوع
مشيت ثنية حتي جلسن نفيسة وقالت :
اجدة ياعمتي يحوصل اجده في خيتي
ردت جليلة وقالت :
خيتك غلطانه بس اني مسكتش وعاوزة اجولك انتي خلبرة ثنية محدش يطول السانها وهي الابدات واهو مرته هتعيش مع نفسها وشيلي انتي البيت ياختي
ردت نفيسة وقالت :
ما هي مدت يدها عليها يامرت عمي
ردت جليلة وقالت :
خيتك جلت ادبها يانفيسة وجصرو لان اني تعبت وعاوزة اطلع في الشارع واجول يابوي
في مكان أخر وبتحديد في شركة الأسيوطي
يجلس حاتم الأسيوطي وهو يبتسم ويقول :
بقا أسد بيحب بنت المنشاوى والله عال
رد حمزة وقال :
بصراحه يابوص البت قمر
رد حاتم بشر وقال :
وينفع تفوت من تحت ايدى القمر دة
رد حمزة ب استغراب وقال :
بلاش ياحاتم دى معاها حراسة واسد مش هيسكت متقومش النار علينا ومتنساش انها كبيرة الصعيد وعايلتها كبيرة
رد حاتم وقال بمكر :
وانا قد النار ياحمزة
سكت حمزة حتي قال : ربنا يستر
في مكان أخر وبتحديد شركة أسد
يجلس في مكتبة وتدخل له السكرتيرة وتقول بدلع :
أسد بية في واحده برة عاوزة تقابل حضرتك
نظر لها ب أشمئزاز وقال :
اتحددى زين ودخليها واطلعؤ شوفي شغلك
نظرت له وقالت في سرها :
اعملك ايه بس تاني زهقت
دخلت سيدة يظهر عليها الفخامه والرقي وهي تقول :
اهلا بيك مستر أسد
رد أسد وقال :
اهلا بيكي سيدة لينا اتفضلي
ردت وقالت :
مسيو جاك قالي اعدى علي حضرتك واخد ملف الصفقة الجديدة
رد أسد وقال :
اتفضلي الملف اهو ووصلي لميسو جاك سلامي وان شاء الله متكونش اول صفقة ولا التانية هيكون كتير
ردت وهي تنظر له بهيام :
اكيد مسيو اسد
رد وقال :
تشربي ايه
ردت وقالت :
لا ولا حاجه نبقا نشربها برة مع بعض لان مسيو جاك منتظرني
رد وقال :
اتشرفنا بيكم انتي وميسو جاك
وخرجت لينا من المكتب حتي نظرت لها فيفي السكرتيرة وقالت في سرها :
دة بعيد عن عينك واضح انها عيونه منه
في مكان أخر وبتحديد منزل وهبة المنشاوي يجلس ومعه بهجت ولدة وصفوت زوج نفيسة وجليلة وورد
حتي قال بهجت :
هو دة الا حوصل يابوي
رد وهبه وقال :
وانتي ياجليله شايفه مين غلط
اتلجلجت جليلة حتي قالت نفيسة :
ورد ياعمي لانها مدت يدها علي خيتي
اتعصب وهبة ةقال :
اجفلي خاشمك اني وجهت حديدى لعمتك مش ليكي
رد صفوت وقال :
اخرصي يامره طول ما الكبار عيتحدده انتي تخرسي
سكتت نفيسة وبداخلها نار اما جليلة قالت :
اني هحكيلك كل حاجه وانت تحكم وقصت له كل شئ
رد وهبة وقال :
اني عارف ياورد ان متحبيش حد يجول كلمه علي اهلك ولو حد فكر مهسكوتش واصل بس مكنتيش تمدى يدك عليها
ردت ورد وقالت له :
اني من ساعه ما دخلت البيت وجولت انكم اهلي وناسي بس من ساعه ما عيشت واني حاسه نفسي غريبة كل شوية نفيسة تجولي يابت ياقوت وكمان لؤلؤ سمعتها
رد صفوت بزهول وقال :
جولتي لؤلؤ كمان احنا منقصينش يابوي وانتي يامره تجفلي خاشمك ومتنسيش عاد الا عتجيبي في سيرتهم يبجو مين
ردت نفيسة وقالت :
ما اني الحيطه المايلة اهنية
رد وهبة وقال :
ما عمتك امعاكي حتي في غلطك بتدراي
رد جليلة وقالت :
كيف الا بداري علي غلطها
رد لغضب وقال :
سمعت حديدكم انتي ونفيسة وانك غلطي ثنية واسمعو بجا طلاج تلاته لو شغل السلايف والحموات دة ما نهتوه لهكون مطلجج
ردت جليلة وهي تخبط علي صدرها وقالت :
يامري كيف الا عتجولة دة
رد وقال :
انتي الكبيرة ياتعدلي ياتحطي لسانك جوة خاشمك
ردت حتي قطعها صوت :

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية لؤلؤ الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!