روايات

رواية لانني استحق الفصل العاشر 10 بقلم كوين

رواية لانني استحق الفصل العاشر 10 بقلم كوين

رواية لانني استحق الجزء العاشر

رواية لانني استحق البارت العاشر

رواية لانني استحق
رواية لانني استحق

رواية لانني استحق الحلقة العاشرة

ورد: مامتها اصرت انه تروح كوافير
وهي طالعه من الكوافير فجاه لقيت زين ماسك ورد في ايده ونزل علي رجله وهو بيقولها: انا زين اللي عمره ما قلبه دق اللي ليكي انا اللي حبيتك من اول يوم شفتك فيه انا اللي دلاوقتي اسعد انسان في العالم كله اتقبلي قلبي يا وردتي وقدملها الورد
ورد: اخدت منه الورد وعنيها مليانه دموعه ومش عارفه تقول اي بس عنيها قالت كل حاجه لزين ونظراتها اللي بتقول اخيرا لقيتك
وهم في الطريق
كانوا صحااب زين كلهم ونور بيولعوا صواريخ وكل واحد في عربيته وجو كله مبسوط
ورد: رايح فين يا زين ده مش طريق البيت
زين: مين قال هنروح للبيت احنا خنروح القاعه
ورد فرحت اوووي قد اي كان نفسها تعمل خطويتها في قاعه زي متمنت

 

 

راحوا علي القاعه وكان كل الاهل متجمعين واول ما دخلوا اشتغلت الاغاني
نور كانت مبسوطه جدا جدا هي واهلها كانت خطوبه جميله جدا رقصوا مع بعض وغنوا . وكان جوو من المررح والحب
واخيرا مني اطمنت علي ورد وشهد
ـــــــــــــــــــــ
بعد سنتين
ورد: ااااااه الحقوووني الحقني يا زين انا بولد
زين بضحك: يشيخه صدعتيني هي اول مره منتي جيبالنا ملك ومالك عادي يعني
وؤد بصريخ: بتضححححك انت السبب هموتك يا زييييين اااااه الحقووني
زين نده الدكتور اللي طلع بيضحك وبيقول لزين انا عايز ابطل الشغلانه دي دي مراتك طول مهي بتولد شغاله تضرب وتعض في اللي قدامها
زين يضحك: متاسف ليك يا دكتوور
دخل زين يطمن علي ورد اللي لقي التعب باين عليها
زين بحب: حمد لله علي سلامتك يا نور عيني
ورد بعصبيه: بلا نور عيني بلا بتاع بطلناها الشغلانه دي مش هخلف تانى
زين بضحك: خلاص يستي ختامنا كده يس اي القمر اللي انتي جيباه ده
ورد بضحك: قمر زي امه انا نويت اسميه آسر
زين: اي حاجه منك جميله يا حبيبتي
ــــــــــــــــ عند مني

 

 

مني: يلا يا بنات قوموا جهزوا البيت معايا بسرعه عشان ورد وجوزها وعيالها واهل جوزها معزومين عندنا
شهد بغيظ: يعني مش بتهتمي بيا ولا بعيالي وجوزي لما نيجي
مني بتعالي: دي ورد وجوزها الدكتور واهله يعني ناس متعلمه والناس كلها بتقدرهم وكملت بضحك مش زيك يا فاشله اللي مصدقتي تتجوزي
شهد: احممم احمم ماما انا. كمان دكتوره وهتجوز واحد متعلم يارب اكون عندك زي ورد
مني بحب: انا بحبكم كلكم يا بنات وانتي يا سهام انا مبفضلش حد بس يبني العلم بينور ورد قبل متتجوز علمتني اقرا واكتب فهمت الدنيا العلام حلو
النصيب كاتبه ربنا لكل وحده فيكم ربنا يسعدكم يا بنات يارب بس اتعلموا تعلموا ولادكم يسعوا ورا حلمهم زي ورد معملت والنتيجه كونت بيت متعلم ومتفاهم
جرس الباب رن وفتح احمد الباب اول مفتح دخلت بنت صغيره
ملك: ازيك يا جدو وحشتني وفي تيته وحشتني اوووي
مالك: ملك بتحب تيته وانا بحبك انت يا جدوا
طلعت منه علي صوتهم جريوا عليهم
ملك ومالك: وحشتني يا تيته احنا بنحبك اكتر من جدي

 

 

احمد بضحك: ماشي يا مالك
ملك او ما شافت سهام نطت عليها شهد وحشتتيني تعالي نلعب
سهام: حاضر يا عسلات هنلعب بس بعدين
مني: امال جيتوا مع مين يا ولاد
ورد: معايا انا وزين يا ماما
مني: اهلا اهلا يا حبيبتي اهلا يا زين
زين: ازيك يا حماتي عامله اي
مني: كلنا بخير يا حبيبي اهلك فين
زين: هييجوا ورانا
في المساء
اتجمعوا كلهم علي سفره وحده وكان الكل مبسوط وسهام فرحانه جدا بورد وعيالها حتي شهد حست انها ليها حد تتحامي فيه وعيله مليانه حب
وقد اي التعليم بيرفع الينت

 

 

وهم قعدين ملك سهام قالتلنا عايزة تتجوز وتجيب زينا بس قالت متقولش لحد عشان مش عيزاها تلعب غير معانا
سهام وشها جاب الوان والكل باص ليها
اول ما شفوها انفجروا في ضحك
.
ومرا اليوووم بسلام وفرحه وكل واحد فيهم عايز يعمل عيله زي ورد وزين
تمت…..

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لانني استحق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!