روايات

رواية جمعهم الحب الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أبطال الروايات

رواية جمعهم الحب الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أبطال الروايات

رواية جمعهم الحب الجزء الثاني والعشرون

رواية جمعهم الحب البارت الثاني والعشرون

جمعهم الحب
جمعهم الحب

رواية جمعهم الحب الحلقة الثانية والعشرون

ندي بصراخ وبكاء:انتتتت بتقوللللل اييييي انتتتت كدابببب فهد عمرررههه مايسبنيييي….هههووو محصلووووش حاججة اناااا قلببيييي حاسسس واللله….اكيددد بيعمل معايااا مقلببب مستحيللللل يسبنيييي مستحيل
فهد بقلق من خلفها:ندي مالك في اي
ندي بصدمة ودموع:ف فهد ا انت عااايش ازاي..اااءءء انا مش فاهمة حاجة…انت بجد
فهد :ايوة ياحبيب عايش مالك
ندي وهي تحضنه ببكاء هستيري:يعني انت بجد انا مش بحلم ..طب طب هو ازاي قال انك اااء وانهارت في بكاء مرير
فهد وهو يضمها بكل قوته:بسسس اهددددي وهفهمك كل حاجة ولكن قطعته ندي وهي يغم عليها
فهد وهو يحملها ويتجه به الي غرفة:حسام هات دكتورة بسرعهههه
حسام وهو قلق:حاضر
ريناد بتوهان:سليم
سليم :اي
ريناد:العب باليه هو اي اللي اي هو اي اللي انا شيفاه دا فهمني
سليم:ياشيخة اتنيلي مش لما افهم واقولك
ريناد:يعني هتفهمني لما تفهم
سليم:ايوة …ويلا بقي قومي من جمبي
ريناد:يابن الدزمة بتطردني
سليم بغضب مصطنع :بت اي قلة االادب دي انا ظابط
ريناد ببجاحة:ايوة يعني اي ظابط يعني ما انا رسامة ومتكلمتش
سليم:طب اخرسي بقي عشان مقومش ارسم في وشك البخت
ريناد :خرست
ضحي :احنا داخلنا في فيلم اكشن من غير ما اقصد
محمد بضحك:لا دا مش فيلم ولا حاجة دي حياتنا الطبيعية ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الغرفة عند ندي بعد ان كشفت عليها الدكتورة
الدكتورة:عندها انهيار عصبي وضغطها واطي اديتها حقنة مهدئة وياريت تبعدوا عن اي ضغط
فهد:طب هي هتقوم امتي
الدكتورة:بعد اربع او خمس ساعات
فهد:تمام
الدكتورة:عن اذنكوا…وسابتهم وخرجت
فهد:حسام انا عايز اعرف ودلوقتي في اي واي اللي وصل ندي للحالة دي وازاي بتقولي انت لسه عايش …هو انتو كنتوا مفهمنها اني مت؟؟
حسام:هجاوبك علي الاسالة دي كلها بس تعالي نطلع برا عشان ندي
فهد :تمام وخرجوا
فهد :يلا فهمني بقي
حسام وقد قص عليه ماحدث
حسام :فهمني انت ازاي لسه عايش ومين اللي مات واي اللي جاب هنا
فهد :تما م هحكيلك
فلاش باك
فهد فطريقه الي منزل حسام اخيرا بعد ان قرر ان يواجه ندي بالحقيقه.
توقفت فجاة سياره سوداء امام سيارته.
نزل منها رجلان ضخمان نوعا ما….لاكن لم تهتز فيه شعره….ظن اولا ان هذه عمليه سرقه بعد ان اخذوا منه هاتفه ومفاتيح السياره.
المجهول1: خد انت العربيه والحاجات دي انت عارف هتوديها فين…..ونا هاخده للباشا.
المجهول2: تمام.
ذهب المجهول2 وانتهز فهد هذه الفرصه لكي يلكم الرجل الممسك به لم يفوقه الرجل قوه خصوصا ان فهد يمتلك قوه بدنيه رائعه…اشتبك فهد والرجل المجهول كانت معركه داميه بطريقه لا توصف……ثم ضربه علي رأسه ب طرف المسدس حتي فقد الوعي.
ثم انطلق فهد بتاكسي للمشفي القريب منه لمعالجة جروحه.
بعد ان وصل للمشفي قابلهم هناك.
بااك:
فهد: هو ده الي حصل.
حسام: طب مجتش لي كل الفتره دي اتصلت عليك كتير مش بترد ندي قلبها اتقطع عليك.
فهد بتنهيده: مكنتش عارف اوري وشي لندي ازاي تاني لحد ما خدت القرار اني اجي يمكن تسمع مني المره دي.
حسام: ندي عرفت كل حاجه وهي مسامحاك.
فهد وقد لمعت عينه: بجد! انا محتاج اشوفها اوووي
حسام: طب تعالي دلوقتي داوي الجروح دي الاول
فهد:مش مهم هتخف دلوقتي..وتوجه الي غرفة ندي
ذهب حسام وفهد في الغرفه التي تمكس فيها ندي.
وجدوها نائمه في ثبات عمييق.
فهد: طيب انا هاخده ع البيت شكلها تعبانه اوي ومش هتصحي دلوقتي من المهدئات الي خدتها.
حسام: طيب يلا قدامي.
____________________________
عند ريناد وسليم.
ريناد: سليم.
سليم بابتسامه: قلبه؟
ريناد بجديه: سليم ممكن نتكلم جد شويه؟
سليم بجديه مشابها: اتفضلي.
ريناد بتسرع وكأنها كانت تتدرب علي هذا الكلام من قبل: بص ي سليم والله انا مش عايزة اشيلك هم زياده انا عارفه الفتره دي صعبه اوي عليك وعلينا كلنا حصل حاجات كتير اوي محدش كان مرتبلها انا تعبت اوي ومحتجاك جنبي نعرف نسند بعض مينفعش نفضل كده متعلقين فالنص منغير خطوبه ولا كتب كتاب انت عارف انه مينفعش.
سليم: انا فاهم و ده حقك بس انا اتشغلت الفتره الفاتت دي بجد مكنتش عارف اتصرف خالص ولا كنت فاضي انا اسف بجد.
ريناد: متتأسفش بس لازم ناخد خطوه رسمي قريب.
سليم بمرح: من عيوني ي سكر انت.
___________________________
عند ندي وفهد.
حملها فهد حتي وصل لفراشهما ووضعها عليه.
ندي بنوم وعدم استيعاب: فهددد….ونبي ما تسيبني لوحديي…انا مسمحااك والله بس متسيبنيش……انا..ب..حبك…فهدددد
فهد وهو يحضنها:اهدي ياقلبي انا جمبك وعمري ما اسيبك
تمسكت به ندي بشدة ثم غطت ف النوم.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
غي الفيلا عند حسام ومريم بعد ان عادوا الي الفيلا
فِـ غرفة حسام ومريم…
مريم بتعب:حسام هو في اي بجد انا تعبت انا مبقتش فاهمة حاجة
حسام بتوتر : مفيش حاجه هيكون فيه أي يعني
مريم بعصبيه : حسام بجد في اي لو ماقولت فيه اي لأكون سيبالك البيت كله
حسام بصدمة : إيه الهبل ده ي مريم
مريم :هتقولي ولا امشي ولا تعرفلي طريق
حسام بتنهيدة : قص عليها ماحدث من خيانة فهد لندي لحد الان
مريم بصدمة : ازاي يعني مش فاهمة
حسام : يعني دي كلها خطة وسليم هو اللي عملها علشان نكشف اللي شغال مع زياد السيوفي
مريم بقلق : و.. وعرفتوا مين هو
حسام بضيق : طلع إبراهيم اللي كان متقدملك
مريم بصدمة : يعني أي يعني طلعت أنا الل مسببلكوا المشاكل دي كلها
حسام بسرعة : انتي بتقولي اي اكيد لا انتي ملكيش علاقة هو اللي ندل ونهايته علي ايدي
مريم بعياط : أنا انا السبب انا السبب في اللي انتو فيه
حسام وهو يحتضنها : لا يا عمري انتي ملكيش دعوة..
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فِـ مكان گ المخزن…..
يهجم سليم ع الرجالة الموجودين ع البوابه ويقتلهم كلهم ويدخل إلى المخزن…
سليم وهو ممسك بالمسدس : سلّم نفسك ي إبراهيم
إبراهيم بضحك وهو يوجه مسدسه أيضاً ع سليم : ولو مسلمتش نفسي ي شاطر
سليم بصوت عالي : انت كدا كدا هتشرف معايا فِـ السجن مع صاحبك زياد
إبراهيم بضحك : لا لا شط…. ليهجم عليه سليم باللكمات ويأتي القوات المسلحة وتقبض عليه ولكن عندما يأتوا ليخرجوا من المكان تخرج رصاصة لتصيب..
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جمعهم الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!