روايات

رواية سماعه قلبي الفصل الرابع 4 بقلم روفيدة حسن

رواية سماعه قلبي الفصل الرابع 4 بقلم روفيدة حسن

رواية سماعه قلبي البارت الرابع

رواية سماعه قلبي الجزء الرابع

رواية سماعه قلبي
رواية سماعه قلبي

رواية سماعه قلبي الحلقة الرابعة

مازن بصدمه/ تميم ايه اللي سمعته دا؟
تميم/ استني نسمع وبصوا للتلفزيون
المذيعه/ تم العثور علي جثه رجل الاعمال تميم محمد عز العرب متفحمه جراء حادث ادي الي انفجار سيارته انتظروا لمعرفه اهم الاحداث بعد الفاصل
تميم/ الله الله هو انت قولت لجدو
مازن/ اكيد لا هو هيضطرب اكتر قولتله يوم الكازينو انك هتخرج منه وتروح علي الفندق وتتطلع علي بره اجازه يعني بس واضح انهم سبقونا بخطوه
تميم/ طب ليه عملوا كدا انا اصلا هنا جابوا جثه منين؟ انا المفروض معايا فضايحهم يعني كنز معلومات
مازن / اللي حاولوا يقتلوك هم اكيد اللي جابوها بس بالنسبه للمعلومات مش متأكد
تميم بنظره قرف/ ساره و ياسر
مازن/قولتلك نقتلهم

 

تميم/كدا تبقي غبي هم عباره عن خيط هيدلنا علي الراس الكبيره بدل ما نقطع فرع شجره بقتلهم نقلع جزر الشجره كله
مازن / طب والعمل
تميم/هنسيبهم يلعبوا وانت هتروح عادي الشركه وتخرح تعزي لوقتي متنساش انت كنت في باريس بتحضر عرض الازياء بتاع ماريا صحبتك ولما عرفت جيت بسرعه
مازن بضحك/ تمام انا هروح بقي اعزي فيك البقاء لله
تميم بابتسامه /ونعم بالله
في ملهي ليلي
ساره بخوف / ايه يا بوص الاخبار وصلت
البوص/اه ي متخلفه انا قولت عايزه حي تقومي تقتليه
ساره/ بس الفون بتاعه معايا
البوص/ دا غبائك اللي معايا اكيد تميم عز العرب مش بالسذاجه دي عشان يسيب معلومات مهمه فيه
ساره بتوتر/طب والعمل
البوص/ ياسر بدأ يدور حوالين سيف
ساره/ مطلوب مني ايه؟

 

البوص/ كل اللي عليكي تسكتي ومتعمليش حاجه عشان انتي اتحرقتي خلاص وقفل السكه
ساره/ اا……… يا بوص يا بوص
عيسي/ايه ي سوسو مالك زعلانه ليه؟
ساره بزهق/ ملكش دعوه
عيسي/ليه بس ي سوسو كدا دا انتي قلبي
ساره بصوت واطي/ يعني ل طولت شركه ولا حتي طولت رامي
عيسي/ بتقولييي ايه يحبيتييي مش سامعك من المزيكا
ساره/ بقولك تعالييي نرقص
عيسي/يلااا
في الشركه
سيف /رامي هاتلي الورق بتاع اخر ٥ صفقات عملناهم واسماء الشركات اللي اشتغلنا معاهم السنه دي
رامي/ حاضر يا فندم
سيف/وصلت لمازن؟
رامي/لسه يافندم الفون بتاعه مقفول

 

الباب بيخبط
سيف/ ادخل
مازن / البقاء لله ي باشا انا لسه عارف امبارح من الاخبار
سيف بعصبيه/ هو حد عارف يتواصل معاك قافل تليفونك ولا كانك مش من هنا
مازن/ اسف يافندم
سيف/ صاحبك وعشره عمرك ادفن وانت مش موجود
تخيل مازن الموقف وبدا يدمع
مازن بدموع / ان اناا اسف والله انا مجاش في بالي حاجه وبعدين اخر حد كلمته كان تميم طمنته اني مسافر هو كان في طريقه للفندق وعادتي اني بقفل الفون لما بسافر
سيف /خلاص يا مازن شوف انت رايح فين
مازن /ع
سيف/اخرج يا مازن انا تعبان
رامي لمازن/ اتفضل يا مازن وخرجوا
في المستشفى
انا خلاص هروح يا دكتوره

 

الدكتوره/ تمام ي حبيبتي بس قبل ما تخرجي اطمني علي المريض عشان مش فاضيه
تمام
في غرفة تميم
تميم/ جايه تاني ليه عايزه تقتليني؟
مردتش عليه بس عنيها لمعت وبدات تبدل محلول وتقيس ضغطه
تميم حس انه زودها
تميم باسف/دكتوره زمرد انا اسف
لا مفيش حاجة
تميم/ انا المفروض اتصرف عادي بس مش عارف اتعصبت ليه وعليكي انتي بالذات ليه؟
خلاص عادي وخرجت من الغرفه
تميم لنفسه/ هي عنيها جميله اوي بس حزينه اوي برضو
في منزل زمرد
العمه/ انا جيالك بكرا ي حبيبتي
تمام تنوري يا عمتي
العمه/ حبيبتي تسلمي وقفلت

 

في الصباح
صحيت عملت روتيني الصباحي عادي وانا خارجه لقيت عمتي لسه جايه
العمه/حبيبتي انتي رايحع فين انهارده اجازه مفيش جامعه
لا يا عمتو انا بتدرب في مستشفى
العمه /هي بعيده؟
لا دي فرق حاجه بسيطه هروح بقي
العمه /طب يلا اوصلك
لا شكرا شكلك دايخه
العمه /اه اصل افتكرت اخويا وقعدت اشرب كتير
ربنا يرحمه خلاص اقعدي استريحي لحد ما اجي
العمه /لا مينفعش لازم اجي اوصلك
بنافذ صبر / ماشي يلا
قدام المستشفى

 

العمه/ الله دي جميله اوي من برا انا لازم اشوفها من جوا
مش هينفع يا عمتو
العمه/ لا هينفع عادي وخلت بسرعه
دخلت غرفه الدكاتره عشان ابدل هدومي
في احد اركان المستشفى
العمه ماشيه كانها في حديقه عامه وبتلف علي غرف المرضي بس مش بتدخلها
تميم بصدمه / ساره؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سماعه قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى