روايات

رواية غرور الحب الفصل السادس 6 بقلم جنى هاني

رواية غرور الحب الفصل السادس 6 بقلم جنى هاني

رواية غرور الحب الجزء السادس

رواية غرور الحب البارت السادس

رواية غرور الحب
رواية غرور الحب

رواية غرور الحب الحلقة السادسة

-الو ياياسو وحشتني اوي
ياسين بصلي بصدمه وخد الفون من ايدي ونزل الدور اللي تحت في اليخت
خلص المكالمه وطلعلي تاني
-ا انتي لسه هنا
=اه
-طيب
=ممكن تطلع عشان اغير هدومي وبعدين انزل
-تمام؛ل ليلي
=نعم ياياسين
-علي فكره مفيش اي حاجه بيني وبين البنت دي دي مجرد زميله مش اكتر
ليلي ضحكت بسخريه
=زميله اه عموما ياياسين دي حاجه متفرقليش نهائي وتقدر تتفضل عشان اغير
ياسين خرج وساب ليلي

 

 

(هو أنا بغير ولا اي لا طبعا مستحيل اي ده هو أنا هبله وبعدين ده جوزي اصلا ازاي تقولو ياسو يعني؛علي اساس انو بيموت فيا يعني يلا بلا هبل)
لبست فستان الوان صيفي وسيبت شعري
ونزلت
-اي ده انت غيرت انت كمان
=اه غيرت في الاوضه اللي جمبك
-تمام هناكل اي بقي
=هصطادلك سمك
-ماشي
ياسين قرب مني ومسك ايدي
-ليلي صدقيني مش هعمل حاجه تقلل منك قدام اي حد
ليلي ضحكت بسخريه وتوهت في الكلام
-هه هتصطاد اي بقي ياسيدي
=كل اللي انتي عايزه تعالي اقعدي جمبي هنا يلا عشان لسه بدري
-انا اقعد هنا لي أن شاء الله أنا بخاف من البحر يابابا بخاف اقولك أنا هقعد في الاوضه اللي فوق لحد ماتخلص
=نعممم
-اي انت بتزعقلي لي كده والله اصوت وافرج عليك سمك البحر كله أنا بقولك اهو
=اقعدي ياماما جمبي هنا بدل ماارميكي للسمك وهو يتصرف معاكي
-ماخلاص بقي ظلم ياعم الااااه
=طيب اخرسي بقي
-ياياسين ياحبيبي بقالنا خمس سعات ومصطدناش غير سمكتين طب هناكل امتي طب حرام عليك أنا جعانه
=الصيد بيحب الصبر اصبري
-انت عارف بقالك قد اي مقعدني جمبك وبتقولي اصبري أنا تعبت
=يابنتي اهدي بقي مش عارف اصطاد خلي بالك انتي السبب
-ياشيييخ بعد كل ده انا السبب طيب انا قايمه أما نشوف هتعمل اي
=بت
-اممم
=اترزعي جمبي
-ياعم ماتزعقش طب

 

 

بعد مرور تلت سعات
-السمك حلو اوي
=عشان تعرفي بس انا كنت ممكن اصطاد سمك البحر كلو بس مرضتش
-ياعم اتنيل دول تلت سمكات بالعافيه
=طب خدي دي من ايدي كده
-اه طعمها حلو اوي
=بالهنا والشفا
-طب اي مفيش حلويات كده
=حلويات!!
-اه
=تيجي نطلع ندور
-يلا اكيد جدو قايلهم يحطولنا بدل القاعده الناشفه دي
=يلا ياليلي يلا ياماما ندور
-الله بجد يابن الاي ياجدو اي الجمال ده كلو
=الاوضه دي كنز يابت ياليلي
-حصللل يابن عمي
=نعم
-لا مفيش
~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~
في المساء
-القاعده قدام البحر مرعبه اوي مش كده ياياسين
=لا بالعكس دي حلوه اوي
-طب احنا هنام فين
=هنا قدام البحر
-وحياة امك
=نعمم!؟
-هه اقصد يعني لي لي مافي ميت اوضه فوق
=أنا هنام هنا نامي لوحدك فوق
-طب طب أنا هخاف انام لوحدي
=طب بدام بتخافي من كل حاجه عايشه لي
-نفسك اموت صح قول كده قول أنا حاسه انك هتموتني صح طب لي لي ده انا غلبانه عملتلك اي هه لي بتيجو علي الغلابه لييي
=اي كل ده اسكتي شويه هه هتنامي جمبي ولا فوق لوحدكك
-بس أنا هخاف انام مني للبحر كده
=طب نامي في حضني ومش هتحسي ب خوف خالص صدقيني
-ولا أنت علاطول كده بتحب تستغل الفرص

 

 

غمزلها ب شر
-اوي يالولا اوي
=اي ده في اي مالك يابنتي أن وتحولت
-طب بص هنام جمبك هنا بس اي حركة كده ولا كده هزقك في المايه اتفقنا
=اتفقنا ياباشا
-بقولك هو القرش ممكن يجي ياكلني
=اه خلي بالك القروش كتير هنا ممكن يسحبك من رجلي
-لا ده أنا في حضنك بقي لحسن ياكلني وبعدين يعني انت جوزي مفيهاش حاجه
=اه يابنتي تعالي تعالي لحسن ممكن ياكل رجلك
-بتهزر
=والله
-اه والله كذا حادثه حصلت

 

 

=طب بتخوفني لي طببب دلوقتي ماانا جيت في حضنك اهو
-اه ماهو كده متقلقيش هيعرف أن في حد حاميكي
=متاكد
-يابنتي خوديني ثقه
=حاضر
•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~
في الصباح
صحيت علي ماسدج من تليفون ياسين
وكان فيها
( ياسين أنا حامل..)

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرور الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!