روايات

رواية انتقام جارح الفصل الثاني 2 بقلم أميرة محمد

رواية انتقام جارح الفصل الثاني 2 بقلم أميرة محمد

رواية انتقام جارح الجزء الثاني

رواية انتقام جارح البارت الثاني

رواية انتقام جارح الحلقة الثانية

انتقام جارح “الجزء الثاني ”
_ انتي ازاى تكلمي مراتي بالطريقه دي
سما: اخيرا ي اسر انا مبسوطه اوي وموافقه يحبيبي وهقول ل هنا كمان نجهز تجهيزات الفرح
اسيل: بعد اذنكم
اسر: استني.. ادخل
دخل المأذون
المأذون: فين العروسه
اسر: اهي
~ قالها اسر وهو بيشاور على اسيل
اسيل بصدمه : مين؟؟؟
هنا: ايه؟؟
سما: ازاى ده مستحيل يحصل انت بتقول ايه
ريم: لا مش معقول يبختك يسوسو والله واتفتحتلك طاقت القدر يابت
اسيل بعصبيه : ومين قال اصلا اني موافقه ايه جموسه انا مليش رأي وبعدين مين ده الى اتجوزه ده ولا بطيقه ولا بيطيقني ومن اول يوم شفته
قطعتها خلود وهي بتسقف : ايوه بقا ي اسيل ي جامد طلعي المش مؤدب الى جواكي
خالد: اسر انت بتقول ايه ولى قررت كده فجأه
ريان : متخلصوا بقا عاوز ارقص
الكل بص ليه باستحقار
ريان : احم ايه يجماعه متفهموش غلط انا قصدي اسقف وابارك لاخويا في ايه
اسر بص للمأزون : اكتب الكتاب يلا
اسيل: ده مستحيل ولو على موتي
وبعد فتره
المأذون : بارك الله لكما وبارك عليكما
اسيل قامت ودخلت على اوضتها وفضلت تعيط لحد ما راحت في النوم اما برا
ريان وهو بيجري ورا المأذون: استني يعم الشيخ قطعت نفسي بقو في ايه
المأذون: نعم يابني فيه حاجه
ريان: تعالى ادخل القصر تاني عاوزك
دخلو وبعدين اسر قال
_ في ايه جيت لي تاني
ريان : انا قولت بدل ما نتعب الراجل ونجيبو مرتين اهو نخلى الفرحه فرحتين
المأذون بعد ما قعد : فين العروسه
ريان: اهي ~ وشاور على ريم
ريم بصدمه : نعم؟
ريان: ايه مش موافقه
ريم بكذب: اه مش موافقه
ريان : خلاص يعم الشيخ اتفضل روح
ريم : ايه يعم ده طب اتحايل عليا شويه
ريان بضحك : ههههه انا كنت عارف انك مش هترفضي هوا انتي تلاقي احسن واوسم مني فين
ريم : لا والله
ريان: خلاص خلاص
المأذون: بارك الله لكما وبارك عليكما
وطبعا القعده كانت كلها فرح ومش خاليه من الحقد الى باين في عيون هنا وسما والفرحه الى في عيون خالد وخلود واسر مكنش موجود وقتها
تاني يوم
اسيل كانت في المطبخ
اسر: ايه بتعملى ايه هنا
اسيل: وانت مالك
اسر: الزمي حدودك واعرفي انتي بتتكلمي مع مين
اسيل: ممكن اعرف اتجوزتني ليه مع اننا مش مت
متفقين خالص
اسر: امم وانتي لى عايزه تعرفي
اسيل: ده موضوع يخصني علفكره
اسر: النهارده مش هتباتي مع اخواتي هتيجي الجناح بتاعنا
اسيل: بتاعنا؟
اسر: اخلصي
ومشي وسابها
اسيل : طب والله لاوريك النجوم فعز الظهر ده انا كنت محافظه على العاقله الى جوايا بس اقسم بالله لاوريك ي اسر عاملى فيها مفيش زيك
________________________________________________
بعد اسبوع في الجنينه
ريان: اموت نا واعيد السنه
ريم: بايخه
ريان: طب براحه عالار..
ريم: بايخه
ريان بزهق : امال انتي عاوزه ايه
ريم: مش عارفه
ريان وهو بيشد في شعره : بت تغوري من وشي بدل ما اطلقك وانتي واقفه دلوقتي
ريم : ريان
ريان بتوهان : قلب ريان
ريم: انا زهقانه
ريان: اي رايك نخرج
ريم: قول وربنا ايوه كده يا باشا هو ده الكلام
ريان : انتو بتتحولو امتي المهم هخرجك بس على شرط
ريم : نعم هي فيها شروط
ريان: اه
ريم: قول
ريان : هتيجي جناحنا من النهارده
ريم: نعم جناح مين ان شاء الله غور يعم مش عايزه اخرج
ريان بتمثيل الزعل : يعني انتي اصلا مش متقبلاني من الاول طب كنتي تقولي مكنتش هجبرك على جواز
وكان هيمشي مسكت في كتفه
ريم: اهدي يعم في ايه
ريان: سيبيني
ريم: انا اسفه
ريان: على ايه لأ انا الى اسف اني مأخدتش رأيك
ريم: يابني… ياربي انت زعلت
ريان: لا
ريم: طب خلاص هاجي الجناح ويلا خرجني
ريان: لا
ريم في نفسها: انا هقلب الطاوله عليك دلوقتي بس اصبر
ريم: خلاص لو مش حابب مفيش مشكله سلام
وكانت هتمشي جري عليها ريان ولفها ليه وحضنها راحت ضرباه بالقلم ريان وهو بيبعد عنها
ريان: اهههه حسبي الله انتي مجنونه
ريم بضحك : هههه اعملك ايه انا مش بحب التلزيق والقلم ده كانت ردة فعل
ريان : تلزيق؟ استغفر الله العظيم تعالى يلا اركبي واخرت صبري
________________________________________________
_ اقسم بالله جعانه
مديرة الخدم: مقلتلك مينفعش ناكل غير بعد لما صحاب القصر يتغدوا
خلود: لأ بتهزري اي القرف ده
دخلت هنا وقالت
هنا: قرف لما يقرفك انتي ي بتاعه انتي احترمي قواعد القصر والا هطردك
خلود: بتاعه؟ واحترمي؟ وكمان هطردك؟ لا دا انتي زودتيها انتي شايفه نفسك على ايه ي سلعوه انتي
هنا : انتي بتقولى ايه ~ ولقت خالد معدي ف عيطت: خالد تعالى الحقني
خالد: في ايه؟ اي الى بيحصل هنا
هنا بعياط : البتاعه دي بتقول عليا سلعوه
خلود: بتاعه تاني يابت متخلنيش اتهور عليكي
خالد في سره : جايبالى المشاكل بس تستاهلى ي هنا
هنا: تتهوري انتي متقدريش تعملى حاجه اصلا
لسه خلود هتهجم عليها خالد مسكها
خالد: اقسم بالله لتهدي بطلى غباوه هنضيع كلنا
خلود: سيبني عليها البت دي دي عايزه تربيه وانا الى هربيها
خالد اخدها وراح ركب العربيه وراح الشركه دخلو الشركه والكل بيبص لخلود وللبسها وبعدين دخلو المكتب
خلود قعدت: ايه ده انتو واخدين مساحه مصر كلها وانا معرفش
خالد بهدوء : انا هشتغل مش عاوز اسمع نفسك حتا
خلود: تشتغل بجد هوا انت بتاع شغل
خالد: اكتمي
خلود: خلاص يعم ايه الملل ده
________________________________________________
بالليل
عند اسر في الجناح
اسر: ادخلى
اسيل دخلت وهو دخل الحمام وهي فضلت تبص حواليها بصدمه
اسيل: ده حارتي كلها تيجي نص الجناح بجد اي الجمال ده
قالت جملتها الاخير لما خرج اسر من الحمام مكنش لابس قميصه
اسر : ههه انا عارف اني جميل مكنش لازم تقعي وتقوليها
اسيل: نعم لا لا خالص انا كنت بقول ع الاوضه مش عليك
لفت وشها ولما شافته غمضت عينها بسرعه
اسر: ههه اي ده بتهزري
وقرب منها وهي فضلت ترجع لورا وهو يقرب هي تبعد لحد ما وصلت للحيطه
اسيل: لو قربت مني هصوت
اسر: اممم صوتي
اسيل: ايه
اسر : بقولك صوتي
اسيل : انت عاوز ايه دلوقتي
اسر: هكون عاوز منك ايه اكيد مش هقولك تعالى نروح الاسكول عشان منتاخرش والميس تضربنا في اي انتي لى بتحسسيني انك لسه طفله
اسيل : اه بردو مفهمتش انت عاوز مني ايه
اسر قرب منها وباسها على خدها وابتسم وهي فضلت تبصله
اسيل في نفسها: يخربيتك جمال ابتسامتك يشيخ
اسر: ايه سرحتي يعني
اسيل: ها لا مسرحتش وابعد عني ميصحش كده
اسر: هههه لا بجد ضحكتيني هوا اي الى ميصحش
اسيل بارتباك : ابعد عني ي اسر بطل الى بتعمله ده
اسر: ابطل ايه انتي عبيطه انا هتمم جوازي النهارده
اسيل بصدمه: نعم جواز ايه
اسر: زي ما سمعتي
________________________________________________
دخلو القصر بالليل وكان الوقت متاخر
ريم بهمس: ده البت خلود هتخلص عليا
ريان: ومين قالك هتروحي ل خلود انتي مع جوزك علفكره يلا ورايا
ريم: وراك فين يبابا
ريان: لأ بقا دا انا اقتلك بت انتي مش قلتي خروجه وهتيجي الجناح
ريم بخوف : بس…
ريان: شششش بلا بس بلا زفت تعالى
ريم: بس علفكره اقسم بالله ما في جواز بجد
ريان بتصميم: انتي هتتشرطي عليا طب ايه رايك بقا اني..
ريم: بس بس متكملش ده ف احلامك
ريان: ريم تعالى عشان متهورش عليكي
ريم بخوف: هاا اجي فين
ريان بشلل وصوت عالى : انتي عاوزه تشليني بقول تعالى نطلع فوق يلا
طلعوا فوق وقالت ريم
ريم: اديني طلعت اهو خليك اصيل بقا ونام ع الكنبه
راح ريان ونام ع السرير بعد ما غير هدومو
ريم بصدمه: ده اي ده بقا ان شاء الله انت هتستعبط
ريان وهو بيكتم ضحكه: والله السرير كبير ويشيلنا احنا الاتنين
ريم وهي شويه وهتنفجر فيه : ريااان
ريان: اهدي ي مجنونه اي هتاكليني
ريم بعصبيه: قوم من على السرير
ريان وهو بيشد الغطا وينام: تصبحي على خير يا حبيبي
ريم بصدمه في نفسها: ح حبيب مين ده اهبل ده ولا اي
بعدها دخلت اخدت دش وراحت جمبه ونامت على طرف السرير وفي نص الليل صحي ريان وضحك عليها واخدها في حضنه
________________________________________________
عند اسر
اسر: اخلصي في اي احنا بقينا 3 الفجر وانا عاوز انام
اسيل: ما تنام هو انا مسكتك
اسر: متخلنيش اتجن عليكي واعمل حاجه مش هتعجبك
اسيل بتوتر: مش بخاف علفكره
اسر : مم متاكده
اسيل: انت عاوز اي دلوقتي
اسر: تعالى اتخمدي جمبي
اسيل: اتخمد؟ طب مش جايه واولع بقا
اسر بعصبيه : اولع؟ انتي بتقولي ليا انا كده
اسيل بتوتر: م.. ماانت الى استفزيتني
اسر: خمس ثواني هغمض عيني فيهم وان ملقتكيش ع السرير ونايمه ساعتها مش هعرف اتحكم في اعصابي
اسيل: نعم هوا اي الى خمس ثواني انت هتأمرني
اسر : واحد
اسيل: بطل هبل
اسر : اتنين
اسيل: مش هنام صدقني
اسر: ثلاثه.. . اربعه .. صدقيني مش بهزر وانتي حره
اسيل خافت من تهديده وجريت شدت الغطا ونامت ، اسر فتح عينه وضحك وبعدين نام جمبها وحضنها
________________________________________________
تاني يوم الصبح في الجنينه قالت بتشويق
_ اه اه وبعدين
سلمي: راح مسكها من شعرها وقالها مين دي الى احبها انتي بالنسبالى وحده رخيصه ل راحت ولا جت
خلود وهي بتسقف: الله عليه جامد كملى وهي عملت اي بقا في الموقف ده
~~~سلمي تبقي بنت الخدامه الى في القصر
سلمي وهي بتاكل بسكوت : راحت عيطت وقالت لوالده شايف ي عمي ده لسه من فتره معشمني بجوازنا ودلوقتي بيخلى بيا
خلود وهي متأثره : اخص عليه صحيح رجاله ناقصه
سلمي: لا لا مش كده اسر بيه طول عمره مش بيحبها دي راميه نفسها عليه جامد
خلود: طب كملى والراجل الكبير ده الى جوا عمل ايه
سلمي: ييييه لا انتي فاكره الى جوا ده يبقي والد اسر
خلود: امال ايه يابت يبقي مين ده
سلمي : بصي البيه والهانم الى جوا دول يبقو والده ووالد سما وهنا
خلود بصدمه: اي ده هوا العقربتين اخوات
سلمي: اه امال هما الاتنين اخوات سما بتحب اسر وهنا بتحب خالد اما ريان فهو كده كده بتاع بنات مش هتفرق معاهم
خلود: هههه وريم اتدبست ياعيني طب قوليلي والد اسر فين
سلمي: اصبري ما انا جايه في الكلام اهو
خلود : طب قولى قولى
سلمي: والد اسر بقا فضل يزعق ل سما ويقولها انو عارف ابنو مش بيحبها راحت سما عشان تكسب النقاش قالت لا يا عمي ابنك بيحبني وكمان عمل معايا حاجه انا كنت محرجه اقولها بس انا دلوقتي حامل منو
خلود وهي بتشهق: ههههي يالهوي وعمل ايه
سلمي: بقولك ايه يا ستي خلود انتي مش بتتعبي نكمل بكره او بالليل تعبت
خلود: منك لله تشوقيني وتخلى بيا
سلمي: هههه بس والله ارتحتلك مش عامله زي سما ده انا مش بطيقها من غرورها
خلود: والله يابنتي وانا ارتحتلك ده اسيل وريم الجزم من ساعه ما اتجوزو مشفتش وشهم
سلمي: ههههه متجوزين بقا اكيد مشغولين ب حبايب القلب
خلود: هههه على رايك دول واطيين
________________________________________________
فتحت الباب بقوه وهي متعصبه اسيل صحيت على صوت الباب
اسيل بصدمه: انتي غبيه ازاى تفتحي الباب كده
سما: نعم انتي بتقولى اي دلوقتي الخدامين يعلو صوتهم على اسيادهم

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام جارح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!