روايات

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الفصل الخامس 5 بقلم بسملة أحمد

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الفصل الخامس 5 بقلم بسملة أحمد

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الجزء الخامس

رواية لقد وقعت في حب منتقبه البارت الخامس

رواية لقد وقعت في حب منتقبه
رواية لقد وقعت في حب منتقبه

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الحلقة الخامسة

وفي صباح يوم جديد

يستيقظ بطلناويقوم بروتينه ويذهب الي الشركه

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

اما بطلتنا فتستيقظ علي سلاح الام المصريه المعروف بأبو ورده فقامت وادت فرضها وقامت بروتينها اليومي وذهبت الي الشركه لانها لا يوجدعندها محاضرات اليوم

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

في الشركة

وصل سليم وكان داخل الشركه في نفس الوقت كانت وصلت ملاك وكانت بتودع حمزه زي كل مره وراحه تدخل الشركه تقوم تتخبط في سليم يقوم سليم يحط ايده في وسط ملاك علشان مش تقع ويفضلوا يبصو لبعض وكل واحد مركز في عيون التاني وبعد قليل فاقوا علي صوت مازن كان داخل الشركه ومش واخد باله فظبتوا وضعهم بسرعة وكل واحد راح شغله

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

في مكتب سليم

تأتي اليه سكرتيرته مايا

مايا:تطلب اي حاجة يامستر سليم

سليم:ايوه هاتيلي القهوه بتاعتي

مايا بدلع:تمام يا مستر سليم

خرجت مايا وجيه بعدها بدقايق مازن

مازن دخل من غير ما يخبط علي الباب

مازن:ازيك يا سلومتي

سليم:……..

مازن عرف ان سليم مش هيرد عليه فسكت ومحبش يكمل

مازن:سليم انت عامل ايه

سليم:الحمدلله تمام

مازن:سليم انت عارف انت عملت ايه

سليم:عملت ايه

مازن فكر ان سليم مش عايز يتكلم في الموضوع

فحب يغيرالموضوع

مازن لسه هيكمل الكلام بس قاطعه دقات علي الباب تتبع دخول مايا وهي تحمل القهوه لسليم

مايا بدلع:اتفضل يا مستر سليم

سليم:شكرا تقدري تكملي شغلك

مايا:تمام يا مستر سليم

خرجت مايا وتبعتها دقات علي الباب ويتبعها دخول ملاك

ملاك:لوسمحت يا مستر سليم انا خلصت الملفات الي حضرتك طلبتها مني

سليم: تمام

واخذ يتطلع بالملفات

سليم: خلاص تمام انتي الي هتحضري الاجتماع معايا لان انتي علي ما اظن انك اكتر واحده عارفه

االمشروع وانتي الي هتقدميه فلحظه ونروح الاجتماع

ملاك: تمام

سليم:ايه يا مازن كمل الي كنت عايزه

مازن:تمام كنت بقولك انت مش فاكر انبارح

سليم:لا مش فاكر انبارح فكرني بيه ايه الي حصل قولي

مازن:مفيش يا سلومتي هبقا افكرك بعدين

سليم:تمام ماشي نبقا نتقابل بعدين

مازن:تمام نبقا نشوف بعض بعدين

وراح مازن وملاك لغرفه الاجتماعات

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

اما في مكان اول مره نروحه

يجلس حمزه في كافيه كلية التجاره بعد ما خلاص خلص محاضراته

حمزه بيتكلم مع زميله في الكليه وده صحبه الانتيم

حمزه:تصدق يا ولا يا يوسف لو ما كنت معايا من الاعدادي كنت قولت دا جاي من السرايه الصفرا

يوسف:😂😂😂😂😂😂😂😂

حمزه:واللهي العظيم انت عامل زي ملاك اختي هبله زيك كده

يوسف:احنا مش هبل احنا روح الطفوله لسه جوانا لكن انتوا شباب بس عواجيز

جاسر:😂😂😂😂😂😂😂

جاسر وهو بيقلد صوت يوسف:احنا لسه روح الطفوله جوانا لكن انتوا عواجيز

يوسف:نينينينينينيني

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

تتحرك على شاشه العرض وتشرح لهم وهي متوتره

جداً لكن كل اما تبص لسليم في حاجه بتشجعها ونظراته بتحفزها جداً وبتيديها ثقه في نفسها

خلص الاجتماع وسليم وملاك مشيوا مع بعض

سليم:كنتي تحفه وانتي بتتحركي وواثقه من نفسك

حسيت انك انا اول ما كنت بتدرب في الشركة

ملاك:ميرسي ميرسي بس انا كنت خايفه جداً بس لحد الان مش قادرة اصدق اني كنت بتحرك بثقه وبتكلم عادي ….. اه لو حمزه بشوفني كده ده هيمسكني مألسه في الراحه و الجايه

سليم:😂😂😂😂😂

وبعدين راحوا علي الشركة

وملاك كانت مع سليم في المكتب بيراجعوا المشروع

وفجأه تدخل فتاه ترتدي ملابس او لا يصلح ان نقول ملابس لانها ترتدي قطعة تكشف اكثر مما يستر وتذهب الي سليم وتحتضنه….

عايزه ريتش عالي عشان لو مفيش ريتش

اوقفها احسن

يا تري مين دي؟وايه علاقتها بسليم

ملاك وسليم هيحبوا بعض ولا لا؟

مين البنت الي كانت في البارت الي فات؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لقد وقعت في حب منتقبه) ‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!