روايات

رواية لم يكن أخي الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة الساحرة

رواية لم يكن أخي الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة الساحرة

رواية لم يكن أخي الجزء الرابع

رواية لم يكن أخي البارت الرابع

رواية لم يكن أخي الحلقة الرابعة

قاطعهم الباب وفوقهم من التوهان لف وليد الطرحه بسرعه وادها لي ليل تظبطها وحط البدله علي ظهرها وبعد ما خلصت ليل فتح وليد الباب وكانت الصدمه لوليد لما لقي كف من ام ليل وهي تقول بغضب: فضحتنا قدام الناس وادي دبله خطيبتك اهي ومشيت وسابتهم واول ما الام مشيت انفجرت ليل في البكاء ومش عارفه تعمل ايه ووليد ابتسم واخدها في حضنه : تعرفي الحمدلله انها هي اللي مشيت زي ما هي اللي جات
نظرت له ليل بصدمه: جت اي
وليد بزهق واعتراف: اقولك جت اي دي كانت زميلتي في الجامعه وكانت معجبه بيا بعد فتره روحت للبحر اشكيله همومي كالعاده ولكن لقيتها بتقولي تسمعني وقالت لي هتحاول تخرجك من قلبي انا مش عاوز اظلمك بحبي مش عاوووز انا اكبر منك ب 16 سنه فاهمه

 

 

ليل بحب وخجل : ومن امتي كان السن عائق يعني قلبين يتكسروا عشان السن وبعدين السن ده اي ده انت قمر ودخلت في حضنه وقالت بخدود دمويه طول ما انا في حضنك مش بحس باي فارق وانت بتعرف تحتويني انا بحبك ومش مكسوفه من اي حاجه سوا سن شكل كليه اي حاجه بحبك
وليد بعشق وهو يضمها لصدره : وانا بعشقككگ من وانتي بضفاير
وروحوا وحكي وليد لام ليل كل حاجه وهي مقدرتش تقف في وش سعادتهم وخصوصا وهي شايفه عيون بنتها وفرحتها وان وليد شاب محترم وكان دايما بيحافظ علي ليل بعيونه وكتبوا الكتاب وبعد 10 ايام الفرح
عدوا ال 10 ايام ببطئ شديد علي الاتنين وجه يوم الفرح
في الكوشه
ليل بغيره تحرقها : متسلمش علي بنات خالص
وليد بزهق : هزعل ناس كده مني يا ليل مينفعش
ليل بدموع : انا بغير عليك وانا شايفه الكل عيونه عليك
وليد باحتواء وتفهم وشدها ورقصوا السلو وهو حذر جدا وبعد كده حطوا الطرحه علي وشهم وبص وليد في عيونها جامد وهي مدمعه وبعد كده همس لها بحاجه ضحكت واتكسفت «والله معرفش بيقولوا اي 😬🤭😂»
قالت ليل بخجل : وليد انا لو بطلت اغير معناها اني بطلت احبك وده من المستحيلات عشان كده ارجوك اتحمل غيرتي الجنونيه لاني بعشقگ وعشقك بيزيد جوايا فغيرتي بتكبر ارجوك استحملني
وليد بحب : انا اشيلك في عيوني يا ست البنات وغمز لها وهي دخلت في حضنه بخجل
وخلص الفرح وطلعوا واخدت التورته والاكل ونزلت 😂🤭

 

 

عدي خمس شهور
وليل مش حامل والدكتور قال فتره
ام ليل بزعل وهم قاعدين : انت تقدر تتجوز يا بني
ليل بصدمه: اييي واكملت بغضب وغيره جنونيه انت مستحيل تكون لغيري يا وليد فاهم مستحيل محدش يقرب منك ولا يلمس ايدك غيري فاهم
الام بغضب: بطلي تكوني انانيه يا ليل
ليل بغضب: لا انا انانيه انانيه في حبه انانيه اني مش هسمح ان واحده غيري تكون في حياته انانيه عشان بعشقه ولما اموت ابقي اتجوز يا وليد ابقي اتجوز وشدت الفازه كسرتها ودخلت الاوضه وقفلت علي نفسها وفضلت تصرخ بقوه لحد ما وليد فتح الباب وشدها في حضنه وقال بهدوء وهو يمسد علي شعرها بحنان: انا عمري ما افكر اتجوز غيرك مش من بعد ما وصلت لك ابقي اعمي واروح اتجوز واحده تانيه انتي بالكل عندي وقال للام: معلش يا خالتي دي حياتنا الشخصيه واسف لاني استحاله اكون غير لي ليل او اقرب من حد غيرها
فرحت ليل جدا وضمته جامد وقبلت خده بجر”أه وقالت كل يوم بعشقگ اكتر وبعرف اني اخترت صح يا حياتي

 

 

خرجت الام وقفلت الباب عليهم وهي طايره من الفرحه وعرفت ان بنتها عرفت تختار لم تكن تعلم ان القلب اختار وصمم عليه هو فقط عدي 5 شهور تانين وليل بقيت تاكل كتير وعرفوا انها حامل في تؤام ونقدر نقول
وما اجمل عوض الله
واصبروا ان الله مع الصابرين 🥰
تمت بحمد الله رأيكم ❤

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لم يكن أخي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!