روايات

رواية خيانه مشروعه الفصل الخامس 5 بقلم مي أحمد

رواية خيانه مشروعه الفصل الخامس 5 بقلم مي أحمد

رواية خيانه مشروعه البارت الخامس

رواية خيانه مشروعه الجزء الخامس

خيانه مشروعه
خيانه مشروعه

رواية خيانه مشروعه الحلقة الخامسة

راح عندها وماسك شعرها بقوه واتكلم بهمس وجنون
البيبي ده لازم ينزل فاهمه ولا لا
مليكه بكذب وضحك مصطنعه/
انت صدقت ولا ايه انا مش حامل ولا حاجه بس حبيت اختبر ك اختبر حبك اللي للاسف اثبت ان هو مش موجود اصلا
بص لها بشك واتكلم بهدوء
انت عارفه علاقتي بيكي كانت ايه يعني مش محتاجه اقول لك انت هنا للمتعه وبس وانت رضيتي يبقى ما تجيش دلوقتي وتطلبيني بحاجات انا مش هقدر اديها لك
بصيت له بقهر ووجع واتكلمت بدون وعي /بتحبها للدرجه دي
جاسر
ايوه بحبها اكثر من اي حد انت السبب اني خنتها
عمري ما كنت حخنونها وانت عارفه كده كويس وعارفه انت عملت ايه
قال كلامه وخد الجاكيت بتاعه من على الارض ولبسه ومشي وسابها هي في ملكوت ثاني بتفكر وب
ازاي تخليه يتقبلها وحطت ايدها على بطنها وكملت بشر انت اللي بدات وانا مستحيل اتخلى عنك انت كل حياتي يا جاسر انا وابني لينا الحق فيك اكثر منها هي ما لهاش اي حاجه فيك ولا ليها ذكرى اصلا
*********
في العربيه كان سايق بعصبيه شديده بيتذكر كلامها معقول يكون اب من واحده غير ملاك اللي بتحلم ان هي تبقى ام مش كفايه ان هو خانها مش كفايه ان هو طعنها مش كفايه مش كفايه 100 سؤال بيدور في دماغه وما لهوش اجابه كان بيسوق بسرعه جنونيه وهو بيفكر في كل حاجه قرر ان هو ما يروحش على البيت ويروح على مكان الاول يهدي نفسه من العصبيه اللي هو اللي هو فيها
في بيت ملك كانت متكلم مامتها وبتتفق معاها ان هي هتسافر تعمل العمليه النهارده
ملك ايوه يا ماما خلاص انا حددت ميعاد مع الدكتوره
نيره/طيب ليه انت مش راضيه تقولي جاسر انك مسافره تعملي عمليه يا حبيبتي هو جوزك ولازم يعرف
ملك بحب /مش عايزاه يتامل زي المره اللي فات يا ماما عايزه اعملها وانا لوحدي عشان لو نجحت اعملها له مفاجاه لو فشلت مش هرجع تاني في حياته وهسيبه يكملها مع واحده تستحق
نيره/ بس يا حبيبتي هو بيحبك واكيد يزعل لما يعرف انك دخلت العمليات وهو مش جنبك
ملاك ارجوك يا ماما اوعديني انك ما تقوليش لحد حتى الاخت مليكه
نيره حاضر يا حبيبتي هعمل اللي انت عايزاه هتسافري امتى عشان اسافر معاكي
ملاك
بكره هقول له ان انا مسافره معاكي عشان اغير جو
نيرا /ان شاء الله يا حبيبتي ربنا يقومك بالسلامه سلام
وقفلت معاها وهي بتفكر وبتتمنى ان العمليه للمره دي تنجح وتقدر ان هي تسعد جاسر باي حاجه وترد لي شويه من اللي هو عملها معاها
اما عند جاسر خد الجاكيت بتاعه وركب عربيته بعد
قعد شويه على النيل وراح على البيت اول ما اوصل البيت مظلم فرح على قطه على طول
اول ما دخل ليه ملاك ونايمه على السرير ودول اباجوره جاي على وشها الجميل ابتسم بحب وراح لا عندها وابتدى يتامل فيها بشغف وعشق وطبع قبله فوق جبنها وراح نام جنبها على السرير واخدها في حضنه
ثاني يوم اخر النهار كانت سافرت ملاك مع مامتها وطبعا مليكه ما ضيعتش الفرصه دي من ايديها وفضلت قاعده جنبه بتكلموا طول الوقت وتسهر معاه لكن هو خلال الاسبوع ده كان بيتعامل معاها بجفاء من ساعه ما قالت له ان هي ممكن تكون حامل وهو خد قرار ان هو ينهي العلاقه دي ويتوب لربنا ويرجع على الاثم اللي هو عمله
اما نارين و فدوى كانت علاقتهم متوتره قوي
بقيت تصرفات فدوى غريبه بتصير شك نارين كانت دايما بتتهرب منه وبتسمع الكلام وما بقتش يتخانق معاه وده كان بيصير شكه اكتر وبطلت تقارن بينها وبين جوز اخته
لحد ما في مره سالها
نارين انت ايه حكايتك بالظبط كل ما اقول لك حاجه تقولي لي حاضر وانام انا مش متعود منك على كده
فدوى انا بس عرفت ان انت جوزي حبيبي وانا ما ينفعش اقعد ازعل فيك كل شويه على حاجات تافهه وقربت منه انا وكملت كلامها بهمس انا بحبك جدا وبتمنى افضل طول عمري معاك علشان كده بحاول اغير من نفسي
نارين شدها لي وبص في عينيها اللي بيعشقها وانا بعشق كل تفاصيله فيك مش بس بحبك بس لولا انك بتصرفي تصرفات غريبه عشان كده زعلت
حضنته بين ايديها وقالت اخر مره يا حبيبي اوعدك اني عمري ما هزعلك تاني
وفجاه ما حستش برجليها على الارض ابتسمت بدلال و وهي شايفه نفسها بين احضانه
نارين لا يا حبيبتي ا انت لازم تصالحيني بطريقتك وانت عارفاها كويس وغمز لها
اما هي ابتسمت على شقاوه اللي ما بتخلصش وضحكت بدلع ومياعه وهو سكتها بقبله مليئه بالحب والرومانسيه واخذها وراحوا لعالمهم الخاص
******************
في قصر جاسر
كان جاي من الشغل تعبان اول ما دخل حس بكابه في البيت وخصوصا ان هو ليه ثلاث ايام ما سمعش صوت ملاك وكمان اخر مره كلمها كان باين صوتها ان هو تعبان وحشته مشتاق لها اكثر من اي حاجه في الدنيا حاسس كان البيت من غيرها ما يسواش اي حاجه راح على اوضته علشان يرتاح من عناء اليوم
لكن اتصدم لما دخل ولقى مليكه قاعده على سريره ولابسه قميص قصير اسود شفاف وحاطه ميك اب وحاطه شعرها البني اللامع على جنب وقربت منه بدلع وحاطط ايديها حوالين رقبته وبصيت له في عينيها كده يا حبيبي يهون عليك اسبوع ما تكلمنيش
جاسر انت بتعملي ايه هنا انا قلت لك ان احنا لازم ننهي العلاقه الوس”خه دي انت ايه ما بتفهميش
ملكه بدلع اكبر/ لا ما بفهمش غير حبك وبس انت كل حياتي يا جاسر
جاسر كان لسه هتكلم لكن هي قطعته بشفايفها فوق شفايفه في قبله عميقه تعبر فيها عن كل حاسه بيه
كان لسه هيبعد لكن هي بتتعمق اكتر لحد ما خليته يستجيب معاها واغرته بمعنى اصح وبكل جراءه تفك زراير القميص بتاعه واخذته وراحوا على السرير
وراحوا لعلامهم المحرم ليفعلوا ما حرمه الله
في نفس الوقت كانت ملاك نازله من عربيه وهي مش مصدقه نفسها ان هي اخيرا قدرت تمشي على رجليها وما رضيتش تكلم جاسر ولا تقول له اي حاجه عايزه تعملها له مفاجاه
ودخلت القصر وراحت على اوضه نومها ولكن اتصدمت من اللي شافته
ملاك بصدمه ايه ده

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خيانه مشروعه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى