روايات

رواية اقدار الفصل الثالث 3 بقلم روان حسني

رواية اقدار الفصل الثالث 3 بقلم روان حسني

رواية اقدار الجزء الثالث

رواية اقدار البارت الثالث

رواية اقدار
رواية اقدار

رواية اقدار الحلقة الثالثة

ورد بغضب..مهزاءه قال يا زومي ..وراحت غيرت هدومها

وطلعت شقة باباه وخبطت وفتحت ريم

ريم بابتسامه ..ورد انت سبتي حازم وطلعتي في حاجه

ورد بابتسامة..ازيك يا ريم امال فين طنط ميرفت

ريم .. جوه ادخلي

ورد ..ازيك يا طنط

ميرفت ..الحمد الله يا حبيبتي امال حازم فين

ورد بحزن ..حازم خرج.. يرضيكي كده يعني ابنك متجوزاه بقالي يومين ويخوني

ميرفت بصدمه ..يخونك ازاي يابنتي

ورد ..معرفش بتجي واحده كل شويه وينزل معاها زي الاهبل

ميرفت ..ابني اهبل

ورد ..هو دا اللي فارق معاكي بقولك بيخوني بيخوني ولما اعترضت علي كده زعقلي وكان عايز يضربني

ميرفت حضنتها .. لأ متزعليش يابنتي انا هكلمه اخلي يجي حالا ونشوف الموضوع دا

ورد ..لا مش عايزه اشوفه انا كرمتي اتهانت اوي هو انا عشان ماليش حد يبيع ويشتري فيا كده

ميرفت .. ازاي ماتقوليش كده احنا اهلك واعتبرني امك ..حقك عليا يابنتي لما يجي هكلمه ..

ماتزعليش

ورد .. طيب انا هنزل

ميرفت .. استني اتعشي معانا يا رورو

ورد ..تسلمي يا قلبي انا هنزل بقى

ريم وهي بتوصلها ..انا شوفت البنت وهي طالعه .. دي تبقي شهد حبيبة حازم ..معلش يا ورد ماتزعليش بس حازم وشهد بيحبه بعض وكانه خلاص هيتخطبه ..بس حصل موضوع جدي دا وكده .. ممكن ماتعيطيش ..وانا هكلم حازم

ورد بحزن ..حاضر

ريم ..اكيد ..بس انت مش زعلانه من حازم

ورد ..وزعل ليه يعني انا معرفش اخوكي غير من يومين

وحضنتها ونزلت الشقه اول مادخلت

  فجأة حست ورد بوجع قوي برأسها .. نوبات الصداع التي تأتيها بستمرار في الفتره الاخيره ولكن هذه المره كانت اقوي من السابق جريت بسرعه علي الاوضه عشان تاخد مسكن بس معملش حاجه و الوجع بقي بيزيد وبقي فوق احتمالها وهي بتتألم بصوت عالي ..قررت تنزل الصيدليه تجيب مسكن اقوي

حازم ..طيب انت زعلانه ليه دلوقتي

شهد ….مافيش

حازم ..شهد انا ماليش في الجو دا اتكلمي علطول مالك زعلانه من ايه

شهد بغيره ..انت مش شايف ..دي انسانه بارده ..وانا مش مستحمله أنك تكون معاها في مكان واحد طول النهار والليل انا هموت من الغيره انت مش حاسس بيا ليه

حازم ..والله حاسس بيكي وعارفه أنه صعب بس اعمل ايه ..انا فهمتك الموضوع ياشهد

شهد ..يبقي تجي تشوف بابا بكره

حازم بسخريه ..اشوفه خير هو تعبان

شهد .. حازم ماتهزرش انت هاتجي تخطبني بكره

حازم ..ازاي فهمني هروح اقول لابوكي ايه لسه متجوز من يومين ..وجي أخطب بنتك النهارده

شهد ..ماليش دعوه ..انت لازم تتصرف يا حازم

حازم ..شهرين اصبري بس شهرين

شهد ..كتير

حازم ..ما خلاص بقي ياشهد ..يلا عشان اروحك

…..

رجع حازم البيت واول ما وصل .. نادت عليه ميرفت

ميرفت ..اطلع يا حازم عايزك

طلع حازم عندها واقعده مع بعض ..خير يا امي

ميرفت ..انا زعلانه منك يا حازم بقي كده تبهدل مراتك وتزعلها كده

حازم ..ازعلها ازاي ..انا مش فاهم حاجه

ميرفت ..حكت اللي ورد قالته

حازم ..يابت ال…

ميرفت ..حازم دي بنت مسكينه خالص حرام عليك

حازم .. مسكينه ..معاكي حق انا هنزل إصلاحها ..حاضر

…حازم نزل الشقه ودخل بغيظ يدور عليها بس مالقهاش

اقعد مستنيها نصف ساعه اول ما رجعت ورد

حازم بجنون ..انت كنت فين ..وازاي تنزلي من غير ما تقوليلي

ورد ببرود اصطنعته ..وانت مالك انا حره

حازم جذبها من شعرها ..هو ايه اللي انت مالك ..بقولك كنت في انهي داهيه ومع مين اكيد مانزلتيش لوحدك

ورد بوجع ..سيب شعري ياحازم ..واتكلم باسلوب كويس ..وبعدين افرض كان معايا حد انت مدايق ليه طيب ما أنت مقضيها مع شهد وانا ساكته ..كل واحد يقضيها بطريقته

حازم ضربها بالقلم .. انت قليلة الادب و زباله وانا هربيكي من اول وجديد ..انا عرفت ليه دلوقتي اهلك جوزنا كده عشان يخلصه من واحده زيك ويرمها عليا انا

ورد بدموع .. انت بتضربي . انا ماسمحلكش ياحازم أن كنت بسكت في كل مره بتغلط فيا وقلبها هزار فدا مايدكش الحق انك تمد ايدك عليا وتهني ..عموما انا كنت في المستشفي ودي الروشته

ورمتها في وشه وجريت دخلت الاوضه وهي بتعيط

بص في الروشته و رجع وبص في الموبيل في أيده وشاف صورتها وهي في حضن واحد

وبتضحك معا جننته اكتر وراح وراها الاوضه

حازم رفع الفون وورها الصوره ..طيب انا غلطان فهمني ايه دا ومين اللي في انت في حضنه دا

ورد ..هو انت عملت كل الفلم دا عشان الصوره دي

حازم .. هو طبيعي اشوف مراتي في حضن راجل تاني

واسكت

وردت ..دا ياسين

حازم …….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اقدار)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى