روايات

رواية متمرده على عجزي الفصل الأول 1 بقلم دعاء أبوالعينين

رواية متمرده على عجزي الفصل الأول 1 بقلم دعاء أبوالعينين

رواية متمرده على عجزي الجزء الأول

رواية متمرده على عجزي البارت الأول

رواية متمرده على عجزي
رواية متمرده على عجزي

رواية متمرده على عجزي الحلقة الأولى

عروسه يوم فرحي و داخله ازق واحد عاجز

عمر. بقهر متزقيش انا اعرف اخدم نفسي كويس

مكه. هاهاهاهاها تخدم نفسك طب ازاي واحد ع كرسي بعجل انا مكه مهداوي اتجوز واحد ع كرسي بجعل بعد ما كانو كل الشباب يتمنوا مني نظره

عمر. بصوت كلو وجع انا مش هسمحلك باي اهانه انا اساسا مغصوب عليكي لتكوني فاكره نفسك بني ادمه ولا واحده ست انا اتجوزتك عشان عمي طلب مني كده وفتره و هطلقك و اخلص منك

مكه. بغيظ انت تطول تجوزيني يا عاجز انا بحب محمد و هسيبك و اتجوزه و لغايت الوقت ده انا مليش دعوه بيك مش هعملك حاجه حتي الاكل طفح نفسك

و دخلت ع اوضه من اوضه الشقه غيرت الفستان و طلعت فونها

مكه. الو يا حبيبي وحشتني اووي

محمد. وحشتك ايه بقا مانتي اتجوزتي

مكه. ده غصب عني بسبب بابا مانت عارف كان رفضك بيقول انك طمعان في فلوسي

محمد. امال فين جوزك

مكه. ده واحد مشلول مفكر اني هخدمه و شغل الافلام ده

محمد. مشلول ههههه

و هتعملي معاه ايه ده

مكه. طبعا كام شهر و هطلق و نتجوز يا حبيبي

محمد. تمام انا عايزه اقابلك بكرا

مكه. صعب متنساش اني عروسه

محمد منا عارف عشان كده هنتقابل في شقتي

مكه.شقتك ايه يا محمد لا طبعا

محمد. يا حبيبتي عشانك و عشان سمعتك

مكه. بتفكير خلاص تمام بكرا الساعه 6

خرجت مكه. للمطبخ تجيب اكل

لقت

عمر بيحضر اكل و بيتحرك بكرسي بصعوبه

مكه. دخلت و قالت واضح انك تعرف تخدم نفسك 😏

عمر. ملكيش دعوه و غوري من وشي

مكه. ده بيتي و اعمل اللي يعجبني و خدة الاكل و طلعت كلت

عمر. سحب الكرسي و دخل ع اوضه من الاوض و مكلش خلصت مكه. اكلها و دخلت تنام

تاني يوم الباب بيخبط

خرجت مكه تفتح كان باباها و ماماتها و ام عمر مرات عمها

سلمت عليهم

و راحت ع اوضه عمر تصحي

مكه.عمرعمر اصحي

عمر. بزعر انتي بتعملي ايه هنا غوري

مكه. بقرف اهلنا برا قوم

عمر. ماما معاهم

مكه. أه اخلص تعالي ورايا

عمر. استني هنا لازم لما تخرجي تتعاملي عدل عشان ميحسوش بحاجه

مكه. ما يحسه بابا كده كده عارفه اني مغصوبه ع واحد عاجز

عمر. بترجي مكه ارجوكي انا امي عندها القلب و لو شافت معاملتك ديه ليا هيجرالها حاجه

مكه. بغضب ماشي

استنت عمر علي ما خلص لبسه بصعوبه جدا و خرجه

ابو مكه. ايه اخباركم يا ولاد

عمر. مبسوطين طبعا يا عمي ده مكه و نعمه الزوجه حسستني اكني ملكت الدنيا

ام عمر . ربنا يسعدكم يا حبيبي

ام مكه. طبعا لازم تحس انك مالك الدنيا وانت في حالك ده

كان في واحده ممكن تبصلك

ابو مكه. بغضب ماهيتاب مسمعش صوتك خالص

ام عمر. بخزه ابني سيد الرجال

ام مكه. أه سيد الرجال ماهو واضح و بصت ع عمر من فوق لتحت و خدة شنطها و مشيت

ابو مكه. انا اسف يا ولاد انا اسف يا فاطمه

عمر. بحسره عادي يا عمي ديه في مقام والدتي

مكه قاعده ساكته من جواها صعب عليها فاطمه ام عمر

خدة واجب الضيافة و مشيوا اول ما مشيوا

دخل عمر ع اوضته

بعدها بشويه دخلت مكه عنده الاوضه عشان تاخد هدوم

مكه. دخلت من غير استئذان

عمر. مسح وشه بسرعه و زعق فيها مش تخبطي

مكه. باستهتار ايه ده انت بتعيط

عمر. بعصبيه غوري من هنا بدل ما اقتلك انا رجلي اللي عجزه إنما أيدي ممكن اقتلك بيها

مكه. خدة الهدوم و هي ماشيه تصدق

شكلك حلو وانت بتعيط

عمر. بصوت عالي جدا برااااااا

مكه. انا غايره من هنا خالص

لبست مكه و نزلت لمحمد

وصلت عند بيته و طلعت

محمد. يا اهلا يا اهلا بحبيب قلبي

مكه. وحشتني اووي يا محمد

محمد. قرب ع مكه عشان يحضنها

مكه. بعدة بسرعه

في ايه يا محمد فوق

محمد. دنا بعبر عن حبي

مكه. ما بحبش كده يا محمد قولتلك ميت مره

محمد . دلوقتي انتي ست متجوزه يعني عادي لو حصل اي حاجه اكنها جوزك

مكه. نعم انت بتقول ايه احترم نفسك يا محمد انا بحترم نفسي اولا و مستحيل اعمل حاجه زي كده و خدة شنطها و جت تمشي

محمد. رايحه فين هو دخول الحمام زي خروجه

مكه. ابعد عني

محمد بيقرب من مكه جامد و بيزقها ع الكنبه بعنف

مكه. بتحاول تستنجد باي حد ومحمد قرب منها اووي

مكه. بعياااط و صريخ تحاول تبعده عنها

و فاجاء ……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية متمرده على عجزي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى