روايات

رواية احببت قطتي الفصل الثالث 3 بقلم صباح غمري

رواية احببت قطتي الفصل الثالث 3 بقلم صباح غمري

رواية احببت قطتي الجزء الثالث

رواية احببت قطتي البارت الثالث

رواية احببت قطتي الحلقة الثالثة

زينه : يلا كفايه أكل ، ايه المفجأه
ندي :ادخلي اوضتنا و انتي هتعرفيها
زينه طلعت تجري علي الغرفه و كل ما تقرب اكتر حسيت أن الوقت طول و أن المسافه بعيدة و حركتها بتبطأ و حسيت بصوت دق قلبها العالي ، هي شامه ريحه هي عرفاها كويس اوي ، ريحه عمرها ما راحت من بالها ابدا ، قربت من الأوضه اكتر بخطوات قليله و فتحتها
زينه بدموع نازله : مش معقول
معتز : وحشتك ؟

 

زينه جريت عليه بكل قوتها و حضنتها وبكل جنون : ليه يا معتز ليه مشيت من غير ما تقول ، اذيتك ف ايه يامعتز ، فجأه كدا فجأه سيبت كل حاجه ومشيت ، صحيت من النوم ملقتكش ، ليه اذيتك ف ايه ، دا انت كنت اقرب حد ليا يا معتز ليه
معتز : اسفه بس كان لازم اعمل كدا ، لما عرفت كل حاجه عن ميرفت ، كان لازم اهرب مستحملتش
بعدت زينه عنه فجأه : رمتني عشانها ، رميت اهلك عشانها ، مكناش لينا مكان ف قلبك قصدها ؟
معتز قرب منها : زينه انتي فاهمه غلط ، هي كانت هتبقي مراتي
زينه بعدت عنه فجأه : اطلع برا
معتز : بتقولي ايه ؟
زينه : زي ما سمعت اطلع برا ، انت مش وقت ما تعوز ترمينا ترمينا و ترجع ف الآخر تلاقينا زي ما احنا ، انسي يا معتز ، يلا برا
طلع معتز و كله حزن و كان هيتجنن ، من امتي زينه وهي بتعامله بالطريقه دي
****************
قفلت الباب وراة بكل حزن و رميت نفسها بقوة علي السرير
زينه : انهارده اسوأ عيد ميلاد مريت بيه ، كنت مفكرة اني عتبسط لما يرجع ف يوم من الأيام ، متوقعتش أن ف قلبي كل الحزن دا ؟ ، يارب انا طالبه فرحتي ، طالبه الاقي فرحتي و حياتي ، انا اتخرجت و اجتهدت و طول عمري لوحدي ، امتي هيجي نصي تاني
………….

 

“ف مكان تاني ”
فهد : يااا اروبه انهاردة تميتي ال ٢٢ سنه طب ازاي ، والله ما مصدق انك كبرتي بالسرعه دي
سارة : شوفت بقي كبرت بسرعه ازاي ، بس بردو عاوزة هديتي
فهد : لا بقي هدايا ايه و بتاع ايه احنا كبرنا
سارة بزعل : بجد مجبتليش هديه يا فهد ، دا انا اختك حتي ياخي
عبير : يوة يا سارة مش هتبطلي بقي شغل الاطفال دا ، يعني بقيتي شحطه و لسه مستنيه هدايا من اخوكي
فهد بضحك و طلع علبه خاتم من جيبو : و والله لو سنانها وقعت يماما هتفضل طول عمرها بنتي الصغيرة
سارة بفرحه و حضنته : عارف يفهد فرحتي ناقصها ايه ، اشوفك بقي ياخويا متجوز و تجبلي نونو صغنن
فهد بحزن : مش وقته الكلام دا ، يلا حضرو الاكل و نادو عليا انا طالع
“ف غرفه فهد ”
فهد : لحد امتي هفضل فاكرها ؟ ، كنا اطفال ، عمري ما كنت أتخيل أن حب الطفوله يفضل معايا لحد دلوقتي ، دورت عليكي ف كل مكان ، انا هتجن ، هتجن بجد نفسي اوصلك اوي يا زينه ، وحشتيني اوي
و طلع صورة من دولابه كان محتفظ بيها من سنين وحضنها .
******************

 

“صباح يوم جديد علي ابطالنا ” .
زينه : ياااا ندييي ياااندييي ، فين الشراب بتاعي
معتز من ورا الباب : بدوري علي دا ؟
زينه بعصبيه : وانت مالك انت حد كلمك ، انا بكلم ندي
معتز بصلها بحب : وهو فيه ندي طول ما معتز موجود
زينه : ابعد كدا خليني انزل الشغل
معتز : شغل ؟ ، شغل ايه يازينه ، دا من امتي الكلام دا
زينه : من انهارده و انت ملكش كلمه عليا
معتز بعصبيه : لا بقي شكلك اتجننتي وهو انتي ناقصك ايه عشان تشتغلي
زينه بدموع : ناقصني حب ، ناقصني ونس ، ناقصني ناس تحبني بجد ، ناقصني صحاب ، ناقصني انا ، عارف يعني ايه ناقصني انا
……

 

معتز مسك ايديها بالعافيه : مفيش نزول يا زينه ، طب بصي ادينا فرصه نقرب من بعض
زينه بعدم فهم : يعني ايه
معتز : يعني انا يا زينه …..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت قطتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى