روايات

رواية مجنونة اليزن الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميرو محمد

رواية مجنونة اليزن الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميرو محمد

رواية مجنونة اليزن الجزء الخامس عشر

رواية مجنونة اليزن البارت الخامس عشر

رواية مجنونة اليزن
رواية مجنونة اليزن

رواية مجنونة اليزن الحلقة الخامسة عشر

وليسه فرح هتمشي فجاءه اضر.ب نا.ر وجات في فرح في دراعها الكل قام يجري وفرح وقعت في الارض وفهد طلع بسرعه رهيبه الي الخارج هو والحرس يمسكو العمل كده ويزن جري علي فرح هو والكل .
يزن : فررررح فررح انتي كويسه .
رقيه : ردي يابنتي .
ندي : لازم تروح مستشفي .
فرح : لاء مش مستاهله .
يزن بلهفه : وريني كده دراعك .
ومسك دراع فرح يشوفو شاف ان الرصا.صه مدخلتش دراعها ولاكن جر.حتها واتصل يزن علي الدكتور وشال فرح وطلعها اوضته .
وفهد والحرس مسكو المجهول العمل كده .
يزن : عملت ايه يافهد .
فهد : اطمن مسكنا .
يزن بغضب: حطو في المخزن لحد مطمن علي فرح وهخلي يحلم ان يمو.ت مش يعيش من الهعملو فيه .
فهد : بس احنا لازم نسلمو للحكومه .
يزن : مش قبل معرف مين ورا .
فهد : تمام وفرح عامله ايه دلوقتي.
يزن بغيره : انت يابني مش قولتلك اسمها ميجيش علي لسانك .
فهد : أستغفر الله اومال اقول ايه .

 

 

يزن : معرفش المهم متقولش اسمها .
فهد : الله الله يزن الفيشاوي رجل الأعمال المعروف وقع في الحب .
يزن : شكلي كده .
فهد : طب يلا نطلع نطمن الدكتور عمل ايه .
يزن : يلا . وصعدو الي اعلي ولاكن كانت في إذن تسمع هذا الكلام وهي هتموت من الغيظ وهي مريم طبعا .
مريم لنفسها : مش هتحب حد غيري يايزن وبكرا تشوف مريم هتعمل ايه .
وصعدت هي كمان وراهم .
#بقلمي_ميرو_محمد
خرج الدكتور بعد منضف الجر.ح لفرح وندي ورقيه معاها جوا . ويزن وفهد في الخارج وكمان مريم .
يزن : طمنا يادكتور .
الدكتور : اطمن يايزن بيه المدام بخير هي بس عشان ضعيغه ممكن تسخن بليل وفي دوا كتبتو ياريت تجبو .
فهد : متشكرين جدا ياهيثم علي تعبك دا .
الدكتور هيثم : يابني بتشكرني علي ايه دا وجبي وبعدين في اي وقت لو حصل حاجه اتصلو عليا .
يزن : تسلم يادكتور هيثم .
هيثم : عيب يايزن بيه اومال لو مكناش دفعه واحده .
يزن : حبيبي يابو الصحاب اكيد .
هيثم : بس كنت عاوز اسالك سؤال يايزن .
يزن بستغراب : اتفضل .
فهد ومريم واقفين منتبهين جدا عاوزين يعرفو ايه هو السؤل .
هيثم : هي اخت حضرتك الجو دي مع المدام والست الكبيره .
يزن : 🤨 ايوه ليه .
هيثم : متفهمش غلط . هي شخصيه محترامه جدا وزؤ . فانا كنت حابب اخطبها لو مفيش حاجه تمانع .
(اوباااااا نزل الخبر علي فهد زي الصاعقه والدنيا اسودت في عينه هل فعلا ممكن يزن يوافق ويضيع حب حياته ظل يفكر بماذا يفعل نعم انا الخطاء كان لازم اتغلب علي كل دا وطلب ايدها ومهما يحصل مش هتخلي عنها )
#بقلمي_ميرو_محمد
يزن : والله يادكتور اشوف رائيها هي ايه وبعدين ارد علي حضرتك .
هيثم بابتسامه: هنتظر تلفون حضرتك .

 

 

وذهب هيثم وظل فهد واقف مكانه زي الصنم سرحان في همه الكبير وماذا سيفعل .
يزن : فهد فهد يافهددد .
فهد بخضه : ا ايوه يايزن في حاجه .
يزن بستغراب : مالك يابني .
فهد : مفيش انا تعبان وعاوز اروح .
يزن : تمام نتقابل بكرا في الشركه . واه كمان عاوزك تعرفلي كل حاجه عن هيثم .
فهد بحزن : حاضر يايزن عن ازنكم تصبحو علي خير.
مريم لنفسها : ايه دا دا شكله الاستاذ فهد بيحب ندي ولا ايه انا لازم اعرف .
يزن : اتفضلي انتي يامريم علي اوضتك ارتاحي .
مريم : ها لا طبعا لازم اطمن علي فرح الاول .
يزن : اتفضلي . ودخل يزن هو ومريم .
واول مافرح شافت كده اضيقت اوي .
يزن : عامله ايه دلوقتي يافرح .
فرح بدون نفس : الحمد لله. انا عاوزا اروح اوضتي .
يزن 🤨 : وهي دي مش اوضتك .
فرح : لاء عاوزا انام مع ماما .
يزن : مش هتخرجي من هنا يافرح وبطلي عندك دا انتي مش شايفه انتي تعبانه ازاي . وعلي فكرا انا الهخد بعد كده بالي من اكلك ودواكي لحد متكوني كويسه .
فرح 🤨🤨🤨 : …… دون كلام .
ندي : احم اومال فهد فين ياابيه .
يزن : قال تعبان وهيروح عشان محتاج يرتاح .
ندي : احم طيب .
مريم : الف سلامه عليكي يافرح 🙂.
نظرت فرح اليها وقالت : الله يسلمك .
مريم : طيب انا هروح انام بقا يايزن عشان اصبح هروح الشركه معاك .
يزن : تمام .
ذهبت مريم ونظرت فرح الي يزن نظرت عتاب . ان ليه هو بيعمل كده ومشاعرها ايه عنده .
يزن : ندي عاوزك في موضوع تعالي المكتب معايا .

 

 

ندي : حاضر ياابيه . وذهب يزن مع ندي الي المكتب .
ياتر هيحصل ايه هنعرف البارت الجاي وندي هتواجه الموقف دا ازاي وفهد هيعمل ايه هل هيقول ليزن الحقيقه وانه هو البيحب اخته وفرح هتواجه مريم ازاي وهل هتحافظ علي جوزها . ومريم بتخطط لي ايه بظبط وهل فعلا هتفرق يزن وفرح عن بعض هنعرف البارت الجاي عاوزا تفاعل جامد بقا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجنونة اليزن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى