روايات

رواية مجنونتي الفصل الرابع 4 بقلم جميلة يوليو

رواية مجنونتي الفصل الرابع 4 بقلم جميلة يوليو

رواية مجنونتي الجزء الرابع

رواية مجنونتي البارت الرابع

رواية مجنونتي الحلقة الرابعة

اوچين فاقت وصلت وقعدت عيطت كتير وهي مش قادرة تخرج من غرفته دخلت امه
والدة اوچين: يلي يختي عشان تاكلي الخدامه حضرت الفطار
اوجين ف نفسه: يشيخه حرام عليكي هو انا اي مش بنتك دانتي بتعمليني وكاني خدامه انا اتخنقت يارب ارحمني او خدني بدل كل ده اي ي اوجين هتفضلي تقولي كده كتير قولي الحمدالله فاقت اوچين علي كلام امه وهي بتزعق
اوچين بدموع: تخفيه حاضر
ونسبهم يفطروا مع كلام قاسي من والده اوچين ل اوچين
…….
امير: مني لو سمحتي نزلتي اعلان ولا لسه مني: نزلت يباشا مهندس
امير: في حاجه ولا اي يمني زعلانه يعني
مني: لا يباشا مهندس بس كان في بنت قريبتي كانت ف ثانويه عامه السنه وهي من الاوائل كل سنه و راسبت السنه وهي تعبانه وانا ممكن اخد نص يوم اشوفه وارجع

 

 

امير: ماشي يمني ولو محتاجه حاجه قولي وبعدين ما ده نظام فاشل ربنا يقويه
مني: يارب بعد ازنك النهارده عند حصرتك اجتماع مع شركه ****** وبعد في 6 بنات هيقابلوا حضرتك عشان يوسف باشا
امير: خلص ماشي اتفضلي
……
ونروح لمكان نفسي اوووي ازوره الصعيد
كمال: مالك يقلب جدك زعلان ليه
يوسف بدموع: يجدو اصحابي في الكلاس بيتريقوا عليا عشان معنديس بابا و ماما اهي اهي
فريده بدموع: (من اجل حفيده وحزنه علي ابنه فلذة كبده) متزعلش وامسح الدموع دي وانا من بكرة اكلم امير يشوفلك مدرسه تاني
يوسف: لا يتيه مش عوز اغير المدرسه عشان مايا صحبتي مس هينفع اسيبه
كمال باستغراب: مايا مين يحبيبي
يوسف: حبيبتي
فريده: بصدمه من هذا الصغير وكلامه وانت عرفت الكلام ده منين يواد
يوسف:(وهو يقعد ف حضنه) عادي يفري يحبيبتي انا خلاص كبرت
كمال بصدمه: ولا انت عندك كم سنه دانا قعدت 6شهور اقنع ف جدتك ان البوسه مش هتخلي تحمل انت اتهبلت
فريده بزعيق: خلاص بقا انتو بتقولوا اي وانت يولد متقولش كده تاني عيب وانت يكيمو مش كده يحبيبي عيب تفضحني قدام حفيدك
كمال: وهو يبعت لها بوسه ف الهواء سوري يقلب كيمو (اها ياني يبا ناس عايشه حب علي كبر وناس تاني ملمحتوش اعااا انا سمعت عن حب المراهقه المتاخره اول مرة اشوفه 😹😹😹😉)
كمال اخذهم ف حضنه بحب
…..
عند اوجين الباب بيخبط وفتح اخت مني الصغيرة وتدعي جينا
مني: ازيك ي جينا عامله اي؟
جينا: كويسه
مني: اومال فين اوچين
جينا: جوا

 

 

مني: طب تعالي ندخل
مني دخلت لقت ام اوچين قاعده ف الصاله قدام التلفزيون وبتاكل فشار ولا هممه ان بنته مقهورة
مني: ازيك يطنط عامله ايه
والدة اوچين: الحمدالله يحبيبتي انتي عامله اي اتفضلي
من: بخير يطنط اومال اوچين فين
والدة اوچين: في اوضته يبنتي
مني: معلش ممكن ادخله
والدة اوچين: اكيد اتفضلي
….
عند اوچين و مني في الغرفه
مني: دخلت لقيت اوچين حضنه نفسه ونايمه علي السرير وبتعيط
مني: حضنته وفضلت تهديه وتواسيه
اوچين: انا مقهورة اوووي لو قعدت معهم اكتر من كده هموت امي مش مبطله كلامه اللي زي السم وبابا مقليش حاجه وقالي خدي فلوس بس انا حاسه بكسرته وتعبه والله وانا تعبانه وزعلانه ومعنديش اخ يخدني ف حضنه ويطبطب عليا مليش ضهر ولا ليا سند هفصل طول عمري لوحدي اشكي همي لنفسي واكتم جوايا وبقول يارب اموت بخاف من العتمه من عذاب القبر ومن حساب الملائكين انا اخايفه اموت ومش قادرة اكتر من كده انا تعبانه نفسي احكي كل همومي لحد يفضل شايل سر ومشفش ف عيونه اني وحشه انا والله مكنش قصدي اعمل حاجه وحشه او ازعل ربنا او ازعل حد من اهلي بس كانت محتاجة شويه حنيه وشويه اهتمام ياااااااارب
مني: تبكي من اجلها نعم فهي تعرف عنه كل شي نعم هي ليست صديقته المقربه او اخته بلا هي شخص يحتجلها اوچين ف حياتها

 

 

مني خلاص يحبيبتي والله ربنا شيلك خير يمكن بعد الشر عليكي تروحي الكليه تعملي حادثة وتموتي يحبيبتي ربنا بيعمل الخير اي ي اوچين دانتي اللي بتقولي كده نسيتي انك بتشجعي الناس وبعدين انا هقعد من الشغل تعالي اشتغلي مكان اهو ترتاحي من الهم اللي انتي فيه وتشمي هواء نظيف شوفي عمي عماد وقوليلي
اوچين: انتي عندك حق انا لازم احارب عشان حلمي وعشان افرح جدي الله يرحمه وعشاني وعشان ابقا مهندسه بترول مهمه ان شاء الله
مني: ايوة كده هي دي چوچو اللي اعرفه
اوچين: طب قوليلي الشغل ايكده
مني: اسمعي يستي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجنونتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!