روايات

رواية معجزه الحب الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم بسملة حسن

رواية معجزه الحب الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم بسملة حسن

رواية معجزه الحب الجزء الثامن والعشرون

رواية معجزه الحب البارت الثامن والعشرون

رواية معجزه الحب الحلقة الثامنة والعشرون

‏إنَّ الصَّلاةَ على النَّبيِّ لَبَلْسَمٌ
‏يَشفِي الفُؤادَ ويُذْهِبُ الأوْجاعَا:))
بدر: نادين انتي لو خرجتي من هنا هجيبك تاني وانتي عارفه انا ممكن اعمل اي
نادين بدموع: وانا مبهزش يا زعيم الي عندك اعمله
و خرجت من الباب هي و كيان
بدر رجله مش شايلاه فا قعد علي اقرب كرسي
نادين ركبت العربيه مع كيان و هي منهاره في العياط
كيان صعبت عليه: خلاص يا نادين كفايه عياط انا هعرف اجيب حقك من بدر بس انتي بطلي عياط
نادين بعياط: انا جيت علي كرامتي كتير يا كيان و استحملت الي محدش يتحمله لكن لحد هنا و كفايه
كيان بهدوء: انتي السبب يا نادين انتي الي عودتيه يمد ايده عليكي
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
نادين بتمسح مناخيرها من العياط: انا ازاي
كيان: علشان انتي لما كان بيمد ايده عليكي في الاول لمه كنا خاطفينك كنتي بتصالحيه علي طول اول لما يقولك معلش ترجعي تاني
نادين بعيون حمرا من العياط: كنت بسامح علشان بحبه لكن هو مقدرش الحب ده
و بقا يهني و يمد ايده عليا
كيان شاف نادين تعبت و مش قادره تاخد نفسها
كيان بخوف: خلاص يا نادين بطلي عياط
نادين رجعت راسها علي الكرسي بتعب: وديني عند ماما امينه
كيان: طيب بس.ممكن تهدي
…..
بدر طلع اوضه النوم بتاعته هو و نادين
دخل بيبص علي الاوضه الي كانت فاضيه بص لي السرير الفاضي مش قادر يصدق انو خلاص نادين بعدت عنو
شاف اسدال الصلاة بتاع نادين مسكه و حضنه و شم ريحتها في
بدر بدموع: انا اسف ارجعي وانا هبطل عصبيه ارجعي وانا عمري ما همد ايدي عليكي انا عارف انك زعلتي مني و ليكي الحق لكن متبعديش عني انا مقدرش اعيش من غيرك انتي روحي يا نادين مش روحي لا انتي كل حياتي
نادين وقفت قصاد بيت ام بدر
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
كيان: انتي مش هطلعي عند ماما نوال
نادين بحزن: لا انا هطلع عند ماما امينه علشان مبقاش ينفع اطلع عند ماما نوال بعد كده هات الشنطه يا كيان
كيان برفض: سيبيها انا طالع معاكي
و فعلا نادين و كيان طلعه عند امينه و نادين خبطت
فتحت رودينا و هي بتحط الطرحة علي راسها
رودينا باستغراب: نادين في اي و اي الشنطه دي
نادين بدموع: انا سبت بيت بدر و جيت عندكم ينفع اقعد عندكم ولا لا
رودينا بسرعه: اكيد طبعاً يانادين ادخلي ادخلي
و بعد كده بصت لي كيان
اتفضل يا كيان ادخل
كيان باحراج: لا شكرا يا رودينا انا نازل خلي بالك من نفسك يا حبيبتي وانا بكره هاجي اطمن عليكي
نادين هزت راسها بي ماشي
ودخلت عند امينه
امينه بقلق: مالك يا حبيبتي في اي واي الشنطه دي
نادين بدموع: انا هبات عندكم انهارده يا ماما ينفع ولا لا
امنيه بعتاب: اي الي بتقولي ده
ده بيتك يا حبيبتي تعالي اقعدي و ارتاحي
نادين قعدت جنبها و بدات تعيط تاني
امنيه خدتها في حضنها: بس يا بنتي كفايه عياط كده غلط علي الي في بطنك
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
رودينا صعبت عليها: خلاص يا نادين ممكن تهدي و تحكي اي الي حصل
نادين بدموع: مفيش يا رودي ممكن اخش ارتاح شويه
امينه لي رودينا: دخلي مرات اخوكي ترتاح جوه يا رودي
رودينا خدت نادين و دخلتها الاوضه
رودينا بهدوء: احكيلي بقا في اي واي الحصل مبينك و مبين بدر انا صحبتك يا نيدو
نادين بعياط: بدر مد ايده عليا
رودينا شهقت و حطت ايديها علي بوقها: ليه و اي الي حصل علشان يوصل انو يمد ايده عليكي
نادين بدموع: كله بسبب نافين الز”فته
رودينا باستغراب: ازاي
نادين: احكيلك و بدات تحكي كل الي حصل من ساعه وصول نافين لحد ما خرجت من باب البيت
رودينا بهدوء: انتي صح يا حبيبتي لازم علشان ميتعودش يمد ايده عليكي
نادين بكذب: اه. اها علشان كده
رودينا: طيب نامى علشان شكلك تعبانه و مجهده
وفعلا نامو هما الاتنين او بمعنا أصح رودينا لكن نادين معرفتش تنام
كيان دخل البيت لقا بدر قاعد علي الكنبه
بدر اول لما شاف كيان قام وقف علي طول
بدر: نادين راحت فين راحت عند امها
كيان بصله و جاي يطلع بدر مسكه ووقفه بعصبيه:
انت اي البرود الي انت في ده انا عايزه اعرف مراتي فين
كيان نزل ايده الي ماسكاه:
ملكش دعوه بيها نادين هتطلق
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
ولسه مخلصش كلامه كان بدر ضربه بي البوكس في وشه
بدر بغضب: اياك تنطق الكلمه دي تاني انت فاهم
كيان بصوت عالي شويه: طالما بتحبها اوي كدا ليه اهنتها و مديت ايدك عليها ليه الي بيحب عمرو مابيهين الي بيحبه ولا بيجرحه وانت جرحت نادين كتير اوي وهيا كانت بتستحمل وتسكت عشان بتحبك
بدر بندم :انا عارف اني غلط بس هي تسامحني
كيان صعب عليه بدر بس حب يتكلم بهدوء: نادين بتحبك فا هاتسامحك علشان الي بيحب بجد بيسامح بس نصيحه مني حاول تغير طبعك شويه مش كل حاجه عصبيه و زعيق نادين هاتستحمل مره و تنين و عشره بس في الاخر هاتبعد و مش هتستحمل تاني هتكون طاقتها خلصت.
نادين عند مامتك مردتش تطلع عند امها وانت عارف السبب كويس
كيان طلع و فضل بدر واقف مكانه عمال يفكر هو فعلا نادين هتسيبه هو فعلا هيرجع تاني لوحده محدش هيحبه و يخاف عليه طلع الاوضه بتاعته هو و نادين
و فضل واقف يفكر في حياته من غير نادين هتبقا عامله ازاي
تقريبا نادين و بدر مناموش طول الليل ازاي ها يناموا و كل واحد بعيد عن التاني
جه الصبح علي ابطالنا
جاسر جه من بدري من غير نافين
بدر عيونه حمرا من قلت النوم: يعني خلاص يا جاسر ناوي تتغير علشان خاطر رودينا
جاسر بندم: مش علشان رودينا بس انا لازم اتغير علشان نفسي اولا مش علشان حد
وانا فكرت فيك
بدر باستغراب: انا ليه
جاسر: ايو فكرت لو اتجوزت و فتحت بيت ليه اخلي اهل بيتي يتعرضو لي الخطر علشاني او ابني الي بتمنا يجي علي الدنيا يلاقي ابوه مش كويس لا انا لازم اتغير علشان خاطر الانسانه الي بحبه
كيان و هو نازل من السلم: و انا معاك يا امبراطور
بدر فكر في كلام جاسر هو اه عايز يسيب الشغل علشان يعيش عيشه كويسه لكن نسي انو لازم يتوب لي ربنا الي هيغير حياته 180درجه
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
كيان شاف بدر ساكت و سرحان
كيان هزه: ها يا زعيم سكت لي
بدر خد نفس طويل: وانا معاكم في اي تغير انا عايز اتغير علشان اعيش عيشه مرتاحه
جاسر ابتسم: يبقا يالا بينا
كيان باستغراب: علي فين
جاسر: هوديكم اول طريق لي التغيير ياله قومو
كلهم ركبه العربيه مع جاسر
…..
عند نادين كانت قاعده مع البنات
نادين قعدت بتفكر في بدر
و نفس الكلام رودينا و هاجر كل واحد بتفكر في حبيبها
نادين بزهق: يا بنات
رودينا: عايزة اي
نادين: انا زهقانه
هاجر: يعني نقوم نرقصلك
نادين ببتسامه ولمعت عين:طيب و الله فكره حلوه
رودينا و هاجر اتصدمو من رد فعل نادين
هاجر و رودينا بصوت واحد: لا طبعاً
بعد نص ساعه…
نادين و هاجر و رودينا واقفين في نص الاوضه و نادين رابطه طرحه حمرا ع وسطها وجنبها رودينا رابطه طرحه صفره هي كمان ع وسطها ومن الناحيه التانيه هاجر ورابطه نفس الطرحه الحمرا،
نادين وهي بتغني: اماااا نعيمه..
هاجر و رودينا وهما بيرقصو: نعمين..
نادين: امااا نعيمه..
هاجر و رودينا: نعمين..
نادين وهي بترقص مع بطنها الكبيرة: متخلي عليوه يكلمني، انا قولت لابويا وشارت عليه يديني ميه وعشره جنيه ويجيبلي نحاس والنجفه عليه والخاتم اسمي واسمه عليه وانا عايزه بابور وحصيره عليه وحبيبي يرش الورد عليه، امااااااا نعيمه..
هاجر و رودينا: نعمييين..
نادين: متخلي عليوه يكلمني….
البنات فضلو يرقصو مع بعض بيطلعو الاكتئاب الي جواهم
……
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
جاسر وقف العربيه قدام جامع
بدر بصله جاسر هز رأسه بي اه
كلهم نزلو من العربيه وقلعو الجزم و دخلو المسجد
الشيخ قرب منهم و ابتسم: السلام عليكم يا شباب
الشباب: و عليكم السلام
الشيخ مجاهد: يلا اتوضو علشان نصلي العصر مع بعض
التلاته رده في صوت واحد: انا مش بعرف اتوضا
الشيخ اتصدم من ردهم و بعد كده ابتسم واتكلم بهدوء: تعالو معايا و انا هوريكم
و فعلاً راحو معاه و الشيخ علمهم ازاي يتوضو
الشيخ مجاهد: صلو ورايا واعمله زي منا بعمل
اهم حاجه حفظين سوره الفاتحه
شاور بي راسهم بي اها
و فعلا بدأو يصلو و كل واحد اول لمه وقف قصاد ربنا حاسس انو ضعيف و بداء في العياط مفيش احلي ولا اجمل من انك تقف مبين ايدين ربنا
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
وخلصو صلاة وسلمو
بدر بندم: هو ينفع ربنا يغفرلنا علي الذنوب الي عملناها
الشيخ مجاهد ببتسامه: ايو طبعا
جاسر بحزن: حته لو عملنا معصيه كبيره
الشيخ مجاهد: ايو طبعا ياأبني
كيان: حته لو شغالين في الما”فيا
الشيخ اتصدم: 😳😳

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معجزه الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى