روايات

رواية مجنونه الليث الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسماء حبيب

رواية مجنونه الليث الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسماء حبيب

رواية مجنونه الليث الجزء الثاني عشر

رواية مجنونه الليث البارت الثاني عشر

رواية مجنونه الليث الحلقة الثانية عشر

نجمه… ابـ بعد ايدك.
عاصي…. من النهارده مش هبعد عنك يا نجمه…. ياااا خضر.
نجمه…. ما هو ب بعد يا خضر ا انا مش بت بتفائل.
خضر دخل ومعاه شخص…. جبته يا كبرنا بس كان معصلج حبتين.
نجمه…. مين دا ي يا عاصي.
عاصي….. المأذون.
قاضي بصدمه….. مأذن ايي انت مش شايف بنتي عامله ازاي انت اتجننت.
عاصي…. عمي العزيز احسن ليك دلوقتي انك تمضي بصمت وإلا هستعمل اسلوب مش هيعجب حضرتك تمااام.
نجمه… ب بس انااا مش موافقه.
عاصي….. لي!
نجمه وبتقطع في الكلام بتعب…. انت مفك مفكرني هبله ولا اي د دا انا افصل منك ع عشره يااا ع عنيااا.
عاصي….. برضوا مش فاهم اي سبب الرفض.
نجمه….. هوافق ب بس بشرط.
عاصي…. وألي هو.
نجمه…. اشوف وشك.
موبيل عاصي رن… الووو ايوه يا ريس.
شخص مجهول….. عايزك ضروري.
عاصي… دلوقتي؟!
الشخص المجهول…. ايوه يا عاصي والموضوع مش يتأجل.
عاصي…. تمام جاي حالاً.
خضر….. اكلم الرجاله يجهزو الطياره.
عاصي… ايوه وتحبسو المأذون وتكثف الحراصه في غيابي ومش عايز اي غلطه.
يزن… طيب امشي انا.
عاصي…. انا قولت مفيش حد يخرج.
يزن… حاااضر.
عاصي… خضر انت مكاني هنااا لحد انا ارجع.
خضر…. دا شرف يا كبرنا.
نجمه…. هه ولا تقولش بسلمه م منصب الريس جتكم اي وان نتم شبه سلاحف الننجاااا.
__ عند شركه الخديوي…
نسمه اتصدمت اول ما شافت الخديوي فتح المكتب وكان احمد لسه جوه…
نسمه بتكلم نفسها…. رحنا في ابو بلاااش الله يرحمك يا حموكشه.
الخديوي…. اتفضلي.
نسمه بدهسه …. اتفضل!؟
الخديوي…. ايوه يا هانم اتفضلي!؟
نسمه…. احم اوكاي..( وبصوت واطي) بسم الله الرحمن الرحيم الواد راح فين!؟
الخديوي قعد علي مكتب كبير… هااا اي البزنس الي حضرتك جايه علشانه.
نسمه…. هو بصراحه بزنس خطييير جدا وممكن يودينا في داهيه.
الخديوي….. افندم!
نسمه…. اقصد ينقلنااا يعني ينقلنا نقلا تنيااا في السماااا.
الخديوي… والي هو اي يا فندم.
نسمه… بص هو احنا ممكن ن احم يعني ن ن….هووو انت بتاخدني في الكلااام والله ما هقول حاجه غير اما ترفد الواد المبسبصاتي الي بره ده.
الخديوي…. يااا فندم م..
نسمه قطعته…. اسكيوزمي انا مبرجعش في كلمتي لا ترفده لا امشي انا.
عز وبيكلم نفسه…..( الله يسمح يا نسمه لبستيني مصيبه)…. يا فندم والله ما اقصد اسائه ادب.
نسمه…. ولووووو لوووو لاازم تتربه انا مش في شركه محترمه ولا اي.
الخديوي…. ايوه يا فندم في شركه محترمه بس قلبك ابيض.
نسمه…. لا انا قلبي احمر هتعترض علي حكم ربنااا.
الخديوي….. مجازاً يعني.
نسمه… لا انا امرأه واقعيه مليش في المجازات.
عز….. طيب طلباتك يا فندم ولو هبوووس راسك علشان تسامحيني.
نسمه بشهقه….. قدااام الخديوي باشااا كمان يا سافل مش كفايه مبسبصاتي لا وكمان متحرش شاااهد يا خديوي باشاااا.
الخديوي وهيفرقع منهاا…… حضرتك هتتكلمي في الشغغل ولا هتعطليني.
نسمه بعند….. يعني مش هترفده!
الخديوي… لاااء.
نسمه… طيب انااا مشيه عن اذنك ولاا اقولك مش عن اذنك.
نسمه بتبص في الاوضه ومش لقيه اخوها…. يا حزني الواد راح فين!
عز…. شكراً لثقتك فيااا يا فندم.
الخديوي…. روح يا عز شوف شغلك دي بينها مجنونه.
نسمه من علي الباب…. علي فكره سمعتك وانا علشان انسانه محترمه مش هشتمك بأقبح الالفاظ يا انسان يا عديم الحساسيه.
الخديوي….. عز طلع الست دي بررره.
عز خرج وقفل الباب وراه ونسمه خرجت بكبرياء….
عز….. انتي مصره يعني ترفديني، كان ممكن اترفد بجد.
نسمه….. ياريت علشان اخويا قرفني بيك.
عز… علي فكره انا انسان محترم وعلشان كدا كلمت اخوكي وكنت عايز ادخل البيت من بابه.
نسمه… ولا من صموله المفتاح انا مش موافقه ومتقلقش هجبلك عروسه تربيتي.
عز…. لا مهو بعد الي انا شفته جوه دااا انا لا عيزك ولا عايز تربيتك اي دا هدي دخله المكتب.
نسمه…. اه هي دي بقي هدي مكنتش اعرف ان زوق اخويه مصدي.
هدي قبل ما تدخل المكتب….. هاااي عز.
عز بابتسامه…. هاااي.
هدي دخلت المكتب من غير ما تستأذن.
نسمه…. اي داااا دخلت كدااا عادي.
عز بلا مبالاه….. وانا مالي انا ليا هنا شغلي الي يخصني وبس مش بحشر نفسي في حاجه.
نسمه…. امسك الشنطه.
عز… هتعملي اي.
نسمه…. هسمع اي الي بيحصل جوه للواد يتقفش.
عز…. هو احمد فين صحيح.
نسمه… ما انت لو مركز معانه كنت عرفت مش مع سن الجزمه بتلع السنيوره.
عز…. اقول دي بدايه غيره.
نسمه…. اتوكس وسكت علشان اتنيل اسمع.
عز…. يخربيت الكفره اي اللسان الطويل داااا.
نسمه…. مش هيكون اطول من الشبشب الي هديك بيه لو مسكتش ماشي…
جوه المكتب….
الخديوي….. ها يا دودو جبتي الملفات.
هدي…. اكيد يا دودي كلهااا.
الخديوي…. ههههه مكنتش اعرف انك هتقدري تجيبي الملفات دي من الشركه المنافسه.
هدي بدلع….. عيب عليك وبعدين كله بحسابه ولا اي يا دودي.
الخديوي…. تعجبيني يا قلب دودي…
هدي بضحكه مش اطيفه….. هههههه احبك وانت فاهمني.
احمد وكانت السكاكين بتقطع في قلبه وهو تحت المكتب ….. ياااا بنت ال…. بقي بتغفليني طول المده دي..
الخديوي وبكتبلها شيك…. اتفضلي شيك بـ 100 ألف.
هدي بدلع …. وعلشاااان خطري!
الخديوي…. 200 ألف.
هدي اخدت الشيك…. مرسي عايز حاجه تاني!
الخديوي…. لااء لما اعوزك هديكي رنه.
هدي…. اوكاي يا بيبي سلاام.
الخديوي…. سلاام.
بره المكتب….
نسمه بسرعه …. طيب سوري يا عز بقي في الي هعمله علشان نطلع الواد الي جوه دا.
عز…. اي ت..اااااه.
نسمه نزلت ضرب بالشنطه في عز…. يااااا حراميييي حراااميييييي مش كفايه مبسبساتي وسكتلك.
هدي بصدمه…. لي دااا في ايه!
الخديوي بزهق خرج من المكتب….. انتي يا ست انتي امشي من هنا لطلبلك الامن.
نسمه…. امن مين والناس نايمين ولاا بنخااف دا انا الي هوديكم في داهيه.
الخديوي شاور للأمن وجم يمسكوا نجمه….
نسمه….. وسع ايدك منك له اناااا ماشيه يااا شركه مفهاش راجل.
خرجت نسمه….. ياااا ربي هو فين دلوقتي!
نسمه دنتها وقفه بره وعز خرج بعد الخديوي ما دخل مكتبه….. هو فين يا نسمه.
نسمه بقلق…. معرفش يا عز! اتأخر اوي يكونش اتعكش جوه!؟
عز…. مظنش مش كان الجو مسكت كدا!
احمد وماسك غزل البنات في اديه وجه من وراهم…. نسمه خدي اشترتلك غزل البنات.
نسمه اتنهدت بارتياح وضربته…..تصدك الي بيجري في عروقك دا ميااا بسكر.
احمد…. دا جزاااتي يعني والله انا غلطان اني عملت حسابك.
عز…. انت خرجت ازاااي.
احمد….. من الباب الخلفي يا عم.
نسمه اخدت غزل البنات…. طيب بقي شد بينا علي القسم.
احمد وحط ايده علي كتف عز ….. عز شكراً علي وقفتك جمبي مش هنسهالك ابداً.
عز….. عيب عليك يا صحبي في حفظ الله.
نسمه… احممم وانااا.
احمد…. انتي تركبي وتسكتي خالص ودا لمصلحتك.
نسمه…. نعم ياااا عنياااا عيد كدااا تاااني دا انا الي طلعتك من الي انت فيه لولااا ستر ربنا ثم انااا لكنت خللت جوه و ومش لقيت برص يعبرك.
نسمه ركبت العربيه واحمد ركب هو كمان…..
احمد…. شكراً يا نسمه تعرفي انك اجدع واندل اخت في الدنيا.
نسمه…. بلاش الكلام الحونين دا علشان بتكسف.
احمد كان سايق وزعلان……
نسمه…. هاااا مصر برضوا علي هدي بعد كل الي سمعته.
احمد بدهشه…. اي داااا هو انتي سمعتي الي حصل.؟!
نسمه….. يا جدع عيب عليك دا انا نسمه ولاجر علي الله.
احمد….. خلاااص بقي كويس اني عرفت.
نسمه….. وزعلان.
احمد….. طبعاً
نسمه….. علشان انت معندكش دم. بدل ما تكون فرحان.
احمد….. علشان انتي مجربتيش تحبي وتدوقي طعم كسر القلب.
نسمه…. بقولك اي انا مليش في الكلام المجعلص دااا انت تكلمني زي البنأدمين.
احمد…. بقولك اي يا نسمه اقفلي علي الموضوع دااا وياريت محدش يعرف هااا.
نسمه…. تدفع كاام؟!
احمد…. لمااا نروح.
نسمه… طيب اذا كان كدااا اوكاي.
وصلو قسم الشرطه……
و بالتحديد في مكتب الضابط جمال.
نسمه وبتزعق للعسكري…. وسععع هدخل يا عااام دااا المكتب مكتبنا والقسم قسمناااا.
جمال خرج…. بسسس بقي.. سبهم يا حسن.
حسن… امرك يا باشا.
نسمه مشيت بغرور واحمد وراها…
جمال…. هااا جبتو الي ليث باشه طلبه.
احمد…. اه اتفضل.
نسمه مسكت الموبيل قبل ما جمال يخده…. لا ثواني كداااا فين ليث مفروض هو الي يستلمه معلش دي امانه.
جمال بزهق…. بتحقق معاه وجاي.
نسمه…. اذا كان كدا احب اشرب هود شوكلت و سندوتش كبده اسكندراني وانت يا احمد عايز ايه!
جمال…. هو بوفيه!
نسمه…. لا حول ولا قوه إلا بالله مش لازم نفتر ونتغذه كنا في عمليه في غايه الخطوره واهو نستنه ليث لما ييجي بقي.
جمال…. الصبببر يااارب انا مش طالب بس غير الصبر.
نسمه… والستر برضوا.
جمال….. علبه المهدئ كانت هناااا انا متأكد.
نسمه… يا عيني دا تعباان.
كان ليث داخل لجمال وشاف جمال ياند بتعب علي المكتب…. ههههه لازم اتوقع منظرك دا ونسمه جمبك.
نسمه… احم شكراً علي ثقتك الغليااا يا باشااا.
ليث… هاااا عملتوا اي؟!
نسمه… خد الموبيل دا عليه كل المستندات الي احمد صورها.
ليث…. ياارب يكون في حاجه تفدنااا.
جمال… هو اللوا قالك اي.
ليث… ما تقلقش انا ظبط كل حاجه بس يارب الي في دماغي يكون مظبوط خد انقلي كل الصور علي الجهاز عندك.
احمد… م معلش يا باشا لو مفهاش غلاسه مني يعني ابعتهم انا اصل في صور ليا وانا ب ب….
نسمه…هههه بفلنه بحملات يا عم الباشا مننا وعلينا.
احمد… حسبنااا في البيت يا نسمه..
نسمه…. اكيد وهاخد الخمسين جنيه غصب عنك.
جمال اخد الموبيل بزهق وحمل الصور علي الجهاز….. ليييث باشاااا.
ليث… هاااا..!
جمال….. مبروووك الي انت عايزه تم.
نسمه…. مبروووك نبل الشربااات بقي يا باشا
احمد…. انتي عرفه مبروك علي اي!
نسمه… هو الباشا مش نجح!؟
ليث…. اجري يا نسمه روحي بتكم احسن ما اتصرف تصرف مش هيعجبك.
نسمه… اخص مكنش العشم اختونا لحم ورمتونا عضم اااه منك يااا زمن ياااا غضارين.
____ عند نجمه….
نجمه كانت قاعده علي السرير والكل حوليها
نجمه….. اوووف انااا هفرقع من جنابي ازاي اتورط في دااا كله كان لازم اعمل فيها الوليا الفدائيه.
يزن… علي فكره عاصي طيب.
نجمه بسخريه… وانت هتقولي يا راجل ما انا بشوفه قدامي عملي.
يزن… بتكلم جد.
نجمه بحزن…. بجد ولا هزار هو من امتا وانا حالي معدول!؟.
قاضي… ناصبنا كدا يا بنتي هنعمل اي بس!
نجمه… علي رئيك يا بابا الحمد الله علي كل حال.
فجأه دخل عاصي وكان دراعه بينزف.
يزن جري عليه بخضه…. ع عاصييييي.
نجمه بشهقه…. عاااصي قتلوووك ياااا ابو العيااال.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجنونه الليث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!