روايات

رواية مجنون سارة الفصل الثاني 2 بقلم سارة مازن

رواية مجنون سارة الفصل الثاني 2 بقلم سارة مازن

رواية مجنون سارة الجزء الثاني

رواية مجنون سارة البارت الثاني

رواية مجنون سارة
رواية مجنون سارة

رواية مجنون سارة الحلقة الثانية

وبعد يوم طويل من شغل اتجهت ساره الي البيت

ساره بتخبط علي الباب : ي ماماااااااااا

صفاء فتحت : اي ي بنت الهبله في اي تعالي خشي

ساره : عااااا انت

نادر بجري علي حضنها صرصورررر حبيبي

ساره بحب : حبيبي ي نادر عامل اي ي روحي ومتقولش صرصور دي ماشي 🤨

نادر : تمام ياختي انتي نسياني خالص ولا كان ليكي ابن خاله واخوات في الرضاعه و عمرنا كله مع بعض

ساره : وانا اعمل اي ي عني ي شق انت الي معنتش بترن من يوم ما خطبت و البت وخداك من اختك حبيبتك

نادر : محدش يقدر ياخدني منك ي جميل بس بجد امنيه دي حاجه كدا زي الملاك

ساره: ربنا يسعدك ي روح اختك يارب ويكملكم علي خير

نادر : المهم عندي ليكي خبر حلو

ساره : اي هوا فرحني

نادر : مش انتي في مستشفي ال .. ….الي جنب الكوبري

ساره : ايوه ليه

نادر : انا بعت ورقي فيها و شهادات الخبره بتاعي و اتقبلت فيها و بكرا اول يوم شغل

[بنسبه بقي لي نادر واد جنتل كدا و دمه خفيف و بيحب يهزر و نفس سن ساره ومامته ماتت من وهوا صغير و اتربااا مع ساره لحد ما كبرو سوا وكانو مع بعض في الدراسه بردو لحد ما جاله شغل في بلد تانيه و سافر و اتعرف علي بنت و خطبها ]

ساره بفرح : ي روحي و اخيرا هنكون مع بعض كل يوم زي زمان ياه دا هتبقي احلي الايام

صفاء : مكفايه كلام بقي ي بنتي صدعتي الواد

ساره : طيب انا داخله هبدل هدومي علي اما تحضري الاكل لان هموت من الجوع

ساره دخلت الغرفه بتاعها و فتحت تلفونها

ساره بأستغراب : اي دا كل دي رسايل

” انا ربيت الواد الي دايقك انهاردا بتمني تبطلي تحلوي بقي علشان انا مش بطيق حد يبص علي حاجه هتكون ملكي ” + ” الدريس الي كنتي لبساه انهاردا حلو اوي عليكي متلبسهوش تاني بقي ي اميرتي ” + ” ليه قافله قلقتيني عليكي ” + ” معلش لو دايقتك بس اول ما تفتحي ابعتيلي رساله لان قلبي محتاج يطمن “

ساره بتفكير ابعتله رساله ولا اعمل بلوك بقي وارتاح ولا مردش وخلاص

و سابت التلفون من غير ما ترد عليه

بعد ما بدلت ملابسها وكانت هتطلع برا لقت رساله مبعوته علي الوتس جريت علي الفون علشان تشوفها منه ولا لا

لقتها منه ومكتوب فيها

” سأكتفيِ بكَ منَ بِينَ البَشرَ فأنتِ اَجملَ ما املَك في هذه الحيَاهَ”

يالهوي علي جمال كلامك اي دا ي جدعان ووشي بقي احمر اوي

وفجاه لقيت الباب خبط و دخل نادر

نادر بأستغراب : مالك ي بت فيكي اي واقفه كدا ليه ووشك احمر

ساره اتوترت جدا و خبت التلفون

نادر : هاتي التلفون كدا

ساره : ليه ان شاء الله

نادر : هاتي ي بت اخلصي وراح شد التلفون منها

مين العشقان دا ياختي

ساره بضحك ونبي معرف بس مسيري هعرفه

نادر : اه اعملي بلوك بقي لي الممحون دا زي الشُطار كدا

ساره : حاضر ي باشا

وطلعو علشان ياكلو

وفضلو يهزرو ويضحكو وكانت ليله مليء ب السعاده

تاني يوم الصبح

نادر : صباح الخير ي حبيبتي

صفاء : صباح الفل ي حبيبي وحشتك الاوضه بتاعك صح

نادر : كل حاجه وحشتني والله ولا كاني بقالي كام سنه مش كام شهر بس الي بعت عنكم فيهم

صفاء : طب ادخل بقي صحي المقتوله الي جوا دي

ساره : والله انتم ظالمني انا صحيت لوحدي اهو

نادر : طب يلا بالله عليكي عوز اروح اشتغل

ساره : عارفه انا النشاط و الحيويه بتاع اول يوم شغل دا

نادر : طب يلا ي لمضه

حماده : طب مش هتفطرو الاول

نادر : هنفطر هناك بقي

وكل واحد اتجه علشان يلبس وبعد فتره راحو المستشفي

نادر ماسك ايد ساره وداخل المستشفي

ساره تعالي نروح عند المدير علشان يعرفك شغلك فين بظبط

نادر : طب تمام يلا اا

واتجهو الي مكتب المدير دخلو بعد ما سمح ب الدخول

نادر و ساره : ازاي حضرتك ي دكتور

د. محمد بتبريق : هوا انتو تعرفو بعض

ساره : ايوه ي دكتور نادر يبقي ابن خالتي

د محمد : تمام استاذ نادر انت مكانك في الاستقبال بتمني شغلك يعجبني زي ما شهداتك عجبتني

نادر : شكرا ليك ي دكتور. وان شاء الله هكون عند حسن ظن حضرتك

ساره : بعد ازنك ي دكتور يلا ي حبيبي نروح نشوف شغلنا

د. محمد بعصبيه :…………

نادر : ايه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية مجنون سارة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!