روايات

رواية جنون العشق الفصل السادس 6 بقلم إيمان شوقي

رواية جنون العشق الفصل السادس 6 بقلم إيمان شوقي

رواية جنون العشق الجزء السادس

رواية جنون العشق البارت السادس

رواية جنون العشق الحلقة السادسة

خرجت همس وهي لابسه بنطلون ابيض وتيشيرت بينك ومسيبه شعرها ولبست كوتش اسود
اول ما زين شافها تنح في جمالها وقربها منو اممم يعني اخبيكي ازاي من عيون الناس انتيي حلوه اويي
ابتسمت همس بخجل (بقلم ايمان صبحي)
زين كان لابس بنطلون ابيض وتيشيرت اسود وكوتش اسود
نزلو هما الإتنين ماسكين عيد بعض وماشين
*تحت ف الصالون*
نسرين:اومال فين همس
نواره:اهي جت هي وزين اهم
بصو الكل عليهم منهم بينظرلهم ب حب وسعاده والآخر بكره وحقد
سمر وهي بتسلم عليها وبصوت واطي :والله واحلويتي ونضفتي ياخدامه
همس:نورتي بيتي ياسمر والله ان كان ع الخدامه ف هي انتي مش اناا
يحي بصوت عالي:ماااتتعلمي الادب شويه هي كلمتك
زين بصوت عالي:اه كلمتها وبعدين بتعلي صوتك ف بيتها وجايبهم وجاي لي
نسرين: ماااهي بنتنا وبعدين فيها اي لما اختها تهزر معاها يعني

 

الجد: لا والله يعني كلكم جايين عليها وهي كانت ف البيت لوحدها بس هنا معاها عيلتها مش لوحدها يايحي
يحي: اناا ممكن اخدها علي فكرا وبعدين امها عاملالها توكيل لكل فلوس البنك جاي افك التوكيل وخدوها مش عاوزها
نسرين:والبيت اللي مكتوب باسمها ترجعو لينا
*كان الكل واقف مصدوم من جريهم ورا الفلوس علي حساب بنتو*
فهد :اهه ومين قالك انكم هناخدو حاجه دي حاجتها ومن حقها ومحدش واخدها واللي متعرفهوش ان هنا ف البيت في بدل الظابط 3 يعني ممكن تتحبسو هنا ومحدش هيقولنا بتعملو اي
الجد:انا سايبك تقعد ف بيت بنتي اكراما لهمس بسس م اكتر وانت خدت فلوس يبقي ماشوفش وشك تاني
سمر بكرهه:والله ماهسيبك يااهمس انتي من يومك واخده كل حاجه حلوه والناس كلها بتحبك بس هحرق دمككك اصبري بس
كل ده والكل سامع تهديدتها لاكن رد همس فاجأهم
همس:اعلي مافخلك اركبيه مش مشكلتي انك ناق_صه
*راحت نسرين وجايه تضربها بالقلم فاجأها زين مسكك ايديها وتناها*
زين:آخر مره حسك عينك اشوف خلقتك انتي وهي وهو هنا غورو والا وربي لو لقيتكم هنا لكون راميكم ف السجن
*سمر ويحي ونسرين مشيو*
سمر:والله ماهسيبكك ياهمس

 

خرجو من القصر وزين بلغ الأمن اللي بيحرس الاقصر انو ميدخلهومش تاني
الجد:خد همس يازين يلا علشان متتأخروش
زين:حاضر ياجدو
نواره:ربنا يسعدك ي حبيبتي.
زين خد همس وخرجو
ريناد:هي كانت عايشه معاهم دي ازاي دول ناس شلل
فرح :اه والله همس طيبه متستاهلش ده كلو
سيف:يلا بقا الحمدلله اهم حاجه ان هي معانا يلا كل واحد يقوم يشوف هو هيعمل اي
*في العربيه وقف زين العربيه ف مكان فاضي*
همس باستغراب:وقفت ليه العربيه
زين:عيطي ياهمس انا عارف انك جوا كنتي ماسكه نفسك علشان ميقولوش انك ضعيفه
همس بدموع:انا مش عارفه هما مبيحبونيش ليه وبيعاملوني كدا لي
زين خدها ف حضنها:علشان انتي احسن منهم
همس:لا انا مش احسن من حد اناا كنت محتاجه لابويا ده ف اكتر وقت بس هوو بيفكر ف الفلوس وبس
زين: متفكريش ف حاجه دلوقتي غير ان فرحنا بعد بكرا وقومي بقا شكلك استحليتي حضني والا هعمل حاجه متعجبكيش وغمزلها😉😂

 

همس بخجل:انت اللي كل حاجه تحضني
ززين:طب ده انا كل البنات تموت ف حضن مني
همس:خليهم كدا يجربو وانا انفخه،م
زين:ياشرس انت ياشرس
همس:قلب الشرس ياعم 😂
زين:يلا ياميرتي علشان قدامنا مشوار جامد (بقلم ايمان صبحي )
همس:يلا ياحبيبي
^بعد فتره ف المول ^
همس:والنبي يازين ده حلو
زين:لاا ده قصير وعريان اوي
همس:خلاص اللي تشوفو
زين:بصي ده حلو خشي وريهولي كدا
همس:حاضر شكلو حلو
زين بغمزه:هيبقي قمر اووي عليكي
دخلت همس بعد شويه طلعت وهي لابسه الفستان كان ضيق من الخصر وواسع من تحت لحد بعد الركبه وبديل وكانت قمر فعلا 😂🫶🏼
زين: لا لا غيريه
همس:ليه مااهو حلو اهو
زين:اصلك قمر اوي فيه يلا غيريه وتعالي

 

همس:والنبي يازين هاتو انا عاوزاه
زين :حاضر هناخدو بس يلا غيريه وتعالي
دخلت همس غيرت الفستان ولبست لبسها وطلعت
وهما ماشييين شافو *اسد وفهد وغرام وادهم وريناد وفرح*
زين:اعوذ بالله العاهات جم
ضحكت همس بصوت عالي وسرح زين ف ضحكتها اللي خطفوتو
زين:صوتك ياهانم
ادهم بمرح:اي القمر ده ياابت ياهموسه
نسيت همس كلام زين ليها الصبح
همس: حببيبي يادومه اقل مااعندي
*ضحك الكل عليها وعلي تلقائيتها ف الكلام*
غرام:لا كدا شكل العصابه هتكمل بيكي ياههمس
اسد:لا مرات اخويا عاقله يابنتي مش زيككم
^ده كلو وزين شايط لانها بتهزر معاهمم وبتضحك^

 

زين:لا مرات اخوك هبله ياخويا محدش يعرف سلمها بس ع مين ده انا هربي.ها
وهما ماشيين مشيو زين وهمس والباقي
^ف عربيه زين^
زين بعصبيه:امممم ايه رئيك ان حضرتي الفرح بايد واحده
همس بخوف: لا انت طيب مش هتعملي حاجه
زين:لما نروح ياااااهمس اما وريتك عقابي مابقاش انااا زين
همس لسه هتتكلم
زين بصوت عاالي:مشش قولتلك اسكتيي لما نروح زي الشاطره اطلعي علي الاوضه من غير كلام كتير
همس بدموع محبوسه:حاضر
^بعد مده وصلو القصر سلمو علي الكل وزين خد همس وطلعو^
زين:خشي غيري وانا هغير وزي الشاطره تيجي قدامك عشر دقايق لوو اتأخرتي هخششش اعاقبككك جوا
همس بدموع:حاضر
زين ف سرو:يعني المفروض اعاقب دييي ده انا لو نفخت فيها هتطير صبرني يارب عليها
بعد مده خرجت همس من الحمام ووكان زين قاعد وماسك الحزام
همس بعياط وصوت عالي : ونبي خلاص هسمع الكلام بس بلاش ضرب

 

همس صعبت علي زين بس كان لازم يعلمها الادب وأنها تسمع كلامو
زين وهو ليقوم من ع السرير وقرب منها وهي بتبعد
زين بصوت عالي نسبيا:عارفه لوو لمحتك بتهزري مع حد من الشباب هعمل اي
همس:عارفه خلاص آخر مره
^زين وهو بيشدها ووقعها ع رجلو^
زين:لا يااهاانم لازم تتعاقبي
وبدء يضربها ع جسمها بايدو
زين :وااحد بتهزري مع الشباب اتنين مبتسمعيش كلامي تلاته ضحتككك اللي بتبقي عاليه ف الشارع وقعد يضربها كذا ضربه
ده كلو وهمس بتعيط من قوه ايدو
همس بدموع وهي بتقاطعو: خلاص يازين انا غلطانه آخر مره
زين شالها ودخل ملي البانيو وقلعه.ا الروب اللي كانت لابساه لقي جسمها معلم من ايدوو صعبت عليه بسس اتظاهر بالجمود علشان متكررهاش

 

همس اتكسفت: اطلع برا هستحمي انا
زين:من غير اي كلمهههه اسكتيي
همس بكسوف:حاضر
حطها ف البانيو وملاه مايه سخنه علشان يهدي وجع جسمها
وشالها ولفها ف الروب وطلعها برا حطها ع السرير ونام جمبها وقفل النور اخدها ف حضنو
همسس بعياط:انا اسفه مش هكررها
زين حضنها وقربها منو ومسح دموعها بايدو
زين:ياهمس انا بحبك وبغير عليكييي وعاوزكك وبطلي عياط
استوعبت همس كلمتو وابتسمت
همس:وانا بحبك اوييي
خدها ف حضنو ونامو
صحيو تاني يوم جهزو للفرح وبين مرح همس والبنات وهمس حبت مها اويي(ام اسد وغرام )
^بليل^
الجد:يلا ياازين خد همس واطلعو فوق
زين:حاضر ياجدو
نواره:ربنا يحفظكم يارب
__________________________________

 

ندي: هبعتلكك صور وتحطها ف الفلاشه وبكرا ااصبح اكون ف مصر ويانا ياهي
امين الرفاعي : ماشي يااندوش دانتي دماغك سم هي ازاي هتتأكد ان الصور دي حقيقيه
ندي بضحكه شر:لا ماهي االصور دي حقيقيه مش متفبركه كنت واخدها انا وهو
امين: ياالهوي دماغك سم فعلا مااتيجي قبل ماتسافري😉
ندي بضحكه خليعه: يلا يابيبيي
^ _______________________________________^ (بقلم ايمان صبحي )
(تاني يوم)
الجد:اطلعي ياافرح اندهي اخوكي
فرح:حاضر ي جدو
طلعت فرح خبطت مكانش حد بيرد فتحت الباب اتصدمت ان أخوها نايم وواخد همس ف حضنو
فرح:احممم ابيه زين قوم علشان نجهز وااميك اب ارتيست جايه
زين :حاضر يافروح انزلي جاايين وراكي
فرح جريت قبل مايتهور عليها
ضحك زين عليها وفوق همس ودخلت استحمت ولبست وطلعت
زين وهو بيحضنها من ضهرها:هانت وتبقي حرم زين الصياد
همس بغباء:لسه هو انا مش حرمك
ضحك زين:لا ياهموس هتبقي قدام الناس وقدام ربنا
نزلو فطرو تحت وكل واحد راح شاف اللي وراه واللي هيعملوه
والميك اب ارتيست جت وعملت الميك اب لهمس والبنات
جه الليل ونزلت همس وجدها ماسك ايديها وسلمها لزين
الجد:خلي بالك منها يازين

 

زين بابتسامه:ف عيني ياجدو
بدئو الفرح وبيرقصو ولاكن فاجأهم دخول ندي
ندي:أهلا ياابيبي
زين:اي اللي جابك
ندي:جايه أباركلك
^همس عرفتها لانها شافتها واقفه مع زين^
الكل اتصدم من وجودها
نواره:يارب استر وابعد شرها عننا
ندي:جايه اوريكم مفاجأه شغل يااامحمد
بدئت الشاشه تشتغل وكانت صور ل زين وهو حاضن ندي
ندي:اي رئيكك ف المفاجأة دي ياعروسه
همس: ……………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جنون العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى