روايات

رواية مصيبه سكنت قلبي الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم أميرة رمضان

رواية مصيبه سكنت قلبي الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم أميرة رمضان

رواية مصيبه سكنت قلبي الجزء الثامن والثلاثون

رواية مصيبه سكنت قلبي البارت الثامن والثلاثون

رواية مصيبه سكنت قلبي
رواية مصيبه سكنت قلبي

رواية مصيبه سكنت قلبي الحلقة الثامنة والثلاثون

بعد 3شهور
كنت في المطبخ بعمل كيكه وكلعاده باظت مني
_ اوووووف بقااا مش كل مره كده نفسي مره تتعمل حلو
لقيت صوت يوسف جه من ورايا
=اي الكركبه دي كلها
_ بس بقا سبني في حالي
= في اي
_الكيكه باظت مني 😢
يوسف خدني في حضنه
= طب وزعلانه ليه كده هي يعني اول مره
بعدت عن حضنه بعصبيه
_ انت بتتريق

 

 

= بهزر معاكي ي روحي بس انتي كنتي بتتخانقي في المطبخ ولا اي ده مفيش حاجه في مكانها
انا شفت كيس الدقيق وعيني لمعت بفرحه يوسف خد باله
= لاء بقولك اي انسي اللي جه في دماغك ده خالص انا مش بحب الكركبه وانتي هتبهدلي الدنيا اكتر
_يوفي
= مفيش يوفي ولا بتاع انا جاي من الشغل تعبان مش ناقص فرهده ولسه مخلصتش كلامه ولقي الدقيق لابس في وشه
يوسف بصدمه =اي اللي انتي عملتيه ده
_ههههههههههه شكلك قمر ي يوفي
=بقاا كده ومسك كيس الدقيق كله ورماه عليا
_ شعررررررررررري
=ههههههه تصدقي كده شكلك احلي عامله زي الزومبي
_ بقا كدااااا
يوسف قرب عليا اووي وبصوت هادي : بنوته ان شاء الله
رديت بعدم فهم : بنوته اي
يوسف بغمزه : هنجيب بنوته انهارده
انا بصدمه وكسوف : ا ا انت قليل الاااااااادب
=يروحي منا قولتلك عارف مش كل مره تعرفيني وشالني مره وحده
_ههههههههه يووووووووسف نزززززززلني
=طب فين يوفي #بقلمي_اميره_رمضان
_مش وقت دلللللللع
=ده الدلع كله دلوقتي ونزلني علي السرير جيت اهرب مسكني جامد
يوسف بغمزه =تؤتؤ مفيش هروووووب خلاااااص
___________
عند ساره الباب خبط وطلعت تفتح
جاسر : اخيرا شوفتك
ساره بصت في الارض : اتفضل
ام ساره : مين ي بت (وشافت جاسر )
اهلااا ي ابني اتفضل انت واقف علي الباب ليه كده ادخل
جاسر : اسف لو عملت ازعاج
ام ساره : اي الكلام الاهبل ده انت نورتنا
جاسر : انا جيت بس اطمن علي ساره لاني بقالي كتير اوي مشفتهاش وهي مش بتاجي الشركه
ام ساره : انا مش عارفه مش راضيه تروح ليه مع انها كانت هتموت وتشتغل ولما اشتغلت زهقت بسرعه بنتي وش فقر وانا عرفاها

 

 

كل ده وساره قاعده ساكته وباصه في الارض
ام ساره خدت بالها ان جاسر عايز يتكلم مع ساره علي انفراض
=تشرب اي يبني
جاسر : لاء ولا اي حاجه
ام ساره : ليه شايفنا بخلا ولا اي
جاسر : لاء العفو والله بس مش عايز اتعبك
ساره : اعمليلو قهوه ساده ي ماما
ام ساره : من عيوني ومشت
جاسر : كويس انك لسه فاكره
ساره : جيت ليه
جاسر : لو وجودي مضايقك همشي
ساره بحزن : وجودك مش مضايقني بس انا مش عايزه اشوف حد
جاسر : انتي ضعيفه وخوافه اي حاجه بتاثر فيكي مهما ان كانت صغيره
ساره : انت شايف اللي حصل ده حاجه صغيره
جاسر : مش صغيره بس انتي مكبراها زياده عن اللزوم بقالك 3شهور مش بتاجي الشغل وريم بتقول انك مبتخرجيش من البيت
مش لدرجادي الحمد لله ربنا ستر ومحصلش حاجه
ساره بدموع : انت عارف لولا انك جيت في الوقت المناسب انا كان حصلي اي #بقلمي_اميره_رمضان
جاسر : والحمد لله محصلش اي حاجه وانتي كويسه خلاص بقا اطلعي من الانتي فيه متعشيش في الاوهام دي
ساره : انت مش حاسس بيا انا بقا معنديش ثقه في حد شايفه الناس كلها بيبصولي نظره مش كويسه حاسه ان كلكم زي بعض
جاسر : مش معني ان فيه شخص وحش يبقي الكل وحش وفوقي من الانتي فيه ده وخليكي قويه شويه
ساره : مش عايزه افوق سيبني بقا
جاسر : انتي لولا انك تهميني انا مكنتش جيت وياريت تبقي تردي علي تلفونك عشان انا تعبت من الرن عليكي انا ماشي
ساره بصتله بحزن
جاسر : وقبل منسي الفتره اللي فاتت دي مردتش اخليهم يجيبو حد بدالك علي امل انك تاجي
وانا بصراحه تعبت من كتر الشغل لوحدي قدامك لحد بكرا لو مجتيش انا شخصيا اللي هجيب حد غيرك
وسابها ومشي
ساره بتنهيده : اووووووف بقا هو انا خوافه ولا محدش فاهمني
ريم وهي داخله : لاء خوافه وهبله وحما*ره كمان
ساره بعصبيه : ريم انتي متحطتيش مكاني
ريم : هو كل محد يكلمك تقعدي تقولي انت مش حاسس بيا انت مش مكاني طب ماهي ملك حصل معاها حاجه زيك بس انتي جاسر انقذك ووقف معاكي وبقاله كتير عايز يكلمك وخايف عليكي
لكن ملك كانو عاملين عليها مؤامره وعايزين يخسروها يوسف بس هي كانت قويه لاخسرت نفسها ولا خسرت يوسف بلعكس علمتهم درس طلع من نفوخهم #بقلمي_اميره_رمضان
ساره : بس انا مش زيها
ريم : ماهو عشان انتي فعلا هبله وانا ماشيه مش ناقصه
_______

 

 

ميرا : انا عايزه البيت لونه اسود
احمد : يابنتي ربنا يهديكي مين دي اللي عايزه تعمل بيتها اسود ده بدل الوان البينك والروز والبابي بلو والحاجات البناتي دي عايزه اسود
ميرا : اه نحن نختلف عن الاخرين
احمد : اخرون اي ونيله علي دماغك اي
ميرا : احماااااااا بقولك اي اما احنا في الخطوبه ومختلفين علي لون البيت امال بعد كده هنعمل اي
احمد : هنبقا قدام محكمه الاسره ان شاء الله
ميرا : انا قولت كده برضو يلا نفض الموضوع من دلوقتي
احمد : دانا هنفضك علي دماغك لو قولتي اللي انتي قولتيه ده تاني
ميرا : ماهو انت اللي مجنني
احمد : وان مجننتكيش انا مين يعني اللي هيجننك
ميرا بضحك : اعمل اي بس فيك
احمد : كفايه انك معايا
ميرا بابتسامه : قره عيني بقا
______
ريان : كوكي
كريمه : حبيبي اتاخرت ليه
ريان رقد علي الكنبه وحط راسه علي رجليها : المواصلات كانت صعبه شويه
كريمه بحنان : معلش ي حبيبي لو بس مكنتش طلعت معايا مكنش حصل حاجه وكانت عربيتك هتبقا معاك دلوقتي
ريان : انتي عارفه القعده دي وكل ماجي من الشغل احط راسي علي رجليكي وتعمليلي مساج لراسي وبعدها ابقا كويس عندي بدونيا وكفايه حنانك علينا
ريم : اها ماهو انت جيت خت الحنان كله
ريان : شامم ريحه غيره
ريم : طبعا غيرانه
كريمه : تعالي ( قعدت ريم جنبيها وكريمه حضنتها )

 

 

انتو الاتنين كل حياتي والله العظيم
ريان : انا مش عارف بابا ازاي فكر يبص لحد غيرك
ريم : عشان مش بيهمه الا الفلوس #بقلمي_اميره_رمضان
كريمه : عيب ي ريم
ريم : ماعلينا انا قايمه اجهز الاكل
ريان : كده نستوني البت زمانها واقفه من بدري
ريم : هاجي اكبس عليكم
ريان : بطلي رخامه وادخلي المطبخ ي بت
وطلع البلكونه
شاف بنوته واقفه في الشقه اللي قدامه وباين عليها انها متضايقه
ريان بضحك: وعملها حركات بايدو معنها اسف
البنت بصتلو بغرور وضيق وبصت الناحيه التانيه
ريان بصوت عالي : ردي علي التلفون
البنت فتحت عليه بسرعه : بس يخربيتك فضحتني
ريان : ماهو انتي اللي مش راضيه تردي خلاص بقا ي روما
مريم : ماشي خلاص بس لو اتاخرت مره تانيه هعملك بلوك ومش هقف تاني في البلكونه
ريان : ماشي ي جامد
مريم : علفكره انا فعلا هعملك بلوك
ريان : ليه
مريم : كده انا متضايقه من نفسي عشان بعمل حاجه خايفه منها
ريان : فاهم بس احنا كلامنا بحدود
مريم : ماهو انا بقول كده وبرجع اقول غلط محتاره اوي
ريان : وانا مش هخليكي تحتاري كتير متقلقيش
مريم : هتسيبني ولا اي
ريان : يخربيت التفاؤل
________
بليل
كريمه : تعالي ي ريم افتحي الباب
ريم : حاااااااضر جااااااايه هي الدنيااااا هتطييييييير
وفتحت الباب
ريم : هااااار اسووووود اي اللي جابككككك هناااااا
زين بحب : وحشتيني
ريم : وحشتك اي بس اسكت هتفضحني
زين : فضيحه اي انتي لسه شوفتي حاجه
ملككككك
_ لولولولولولووووووووووي الف مبروك ي عروسه
ريم بزهول :عروسه اي
______

 

 

عمر كان بيتكلم في التلفون ورنا دخلت عنده
عمر : ي حبيبتي والله هاجي بس هي مسأله وقت مش اكتر
المتصل ……..
عمر : ماشي يلا باي هتوحشيني علي ما اشوفك هاتي بوسه تصبيره لحد ماجي
رنا بانفعال وعصبيه : هي حصلت للبوووووووس
عمر : في اي
رنا بعصبيه وغيره : هو اي اللي فيه اااااي مين دي اللي بتكلمهاااااااا
عمر بهدوء: دي تبقا حبيبتي
رنا بصدمه : اااي 😳

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية مصيبه سكنت قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!