روايات

رواية مصيبه سكنت قلبي الفصل الثلاثون 30 بقلم أميرة رمضان

رواية مصيبه سكنت قلبي الفصل الثلاثون 30 بقلم أميرة رمضان

رواية مصيبه سكنت قلبي الجزء الثلاثون

رواية مصيبه سكنت قلبي البارت الثلاثون

رواية مصيبه سكنت قلبي
رواية مصيبه سكنت قلبي

رواية مصيبه سكنت قلبي الحلقة الثلاثون

هندمك ي ريم علي اللي عملتيه في بنتي وهخلي حياتك جحيم
=هتعملي ااااااي في رررريم
سهر : ريان انت بتعمل اي هنا
ريان : عايزه تعملللللللي اااااااي في اختي
سهر : اختك نيفين وبس لكن تربيه الشوارع التانيه دي مش اختك
ريان : لاء اختي زيها زي نيفين وتربيه الشوارع دي كان ممكن انتو تربوها هنا بس انتو اللي سبتوها مش ذنبها
سهر : والاااااد انت هترد علي امك ولا اي
ريان : طب شوفي انا مش معني اني ساكت لحد دلوقتي ده معناه اني هسمح لحد يعمل حاجه في اختي حتي لو كنتي انتي ي امي ولو سمحتي رني علي الشخص اللي كلمتيه ده وقوليلو انه ميعملش حاجه
سهر : مش هرن وهيعمل اللي قولت عليه

 

 

ريان : تمام وانا واجبي احمي اختي (وطلع علي واضته جاب مسدس )
(نتعرف ب ريان اسمه ريان عتمان الصوفي اخو ريم عتمان الصوفي بس اخوها من الاب لما مامت ريم كانت حامل شهرين اتطلقت وعتمان اتجوز سهر وحملت علطول في ريان وريان اتولد في الشهر السابع وريم في التاسع وهو اتولد قبل ريم بيومين بظبط)
سهر : انت هتتتتتعمل اااااااي
ريان : هروح احمي اختي # بقلمي_اميره_رمضان
سهر : هتودي نفسك في داهيه عشان دي
ريان : عادي ماهو هيبقي بسببك
(وطلع برا البيت )
سهر : اعمل اي فيكي ي بنت رحاب هتضيعي ولادي الاتنين
_________
ريم: مستر يوسف هو الورق ده اللي حضرتك طالبه
يوسف : ايوا ي ريم شكرا
ريم : العفو
يوسف : عايزك تجهزي ورق الحسابات مع ورق الصفقه بتاع الاجتماع انهارده
ريم : تمام ورق الصفقه معايا لكن الحسابات فين
يوسف : عند ساره
ريم : تمام
_______
ساره : انا همووووت وانام
جاسر : ليه منمتيش بليل
ساره : نمت بس برضو مشبعتش نوم
جاسر : طب خدي اشربي القهوه دي هتفوقك
ساره : مش بحب القهو الساده
جاسر : طب خدي بوق بس عشان تفوقي
(ساره خدت بوق )

 

 

يععععع اي ده طعمها مررررر اوووي
جاسر : هههههههه انا مش بشربها الا كده
ساره : مش حلوه خااالص
دخلت ريم : اي دي اللي مش حلوه
ساره : القهوه مره اووي
ريم : وانتي بتشربي قهوه ليه # بقلمي_اميره_رمضان
ساره : عشااااان افووووووق
ريم : طب اديني ورق حسابات الصفقه بتاع انهارده
جاسر : اتفضلي
ريم قعدت علي الكرسي وقالت : انا بجد زهقت كلو شغل رسميات كده مفيش فرفشه خالص
ساره : احنا هنا مش بنبطل ضحك وهزار روحي انتي ي ست السكرتيره
ريم : ابو شكلك وبعدين انا شكلي هرتكب جريمه انهارده
جاسر : ليه
ريم : الزفت اللي قابلنا الصبح ده ي بت ي ساره عمال يلف ويدور حوليا وانا ماسكه نفسي ومش راضيه اعملو حاجه عشان لسه اول يوم شغل ليا مش عايزه اطرد
جاسر : اهو ده بقاا حلال فيه القتل
ريم : بجد يعني لو ضربته مش هتطرد
جاسر : بالعكس ده احنا ممكن نديكي مكافأة بس انا من راي بلاش تحطيه في دماغك ده تافهه بس لو عدي حدودو معاكي اديلو باللي في رجلك وبلغيني وانا هتصرف
ريم : شكرااا ي رجوله
_______
احمد : صباح الفل
ميرا : مين
احمد : يخربيت ابوكي انتي مش مسجلاني ولا اي
ميرا : هااا افتكرت معلش اصلي لسه صاحيه من النوم

 

 

احمد : وحشتيني
ميرا : ماشي
احمد : هو اي اللي ماشي
ميرا : مش فاكره انت قولت اي تقريبا مسمعتش
احمد : ميرا انتي في غيبوبه دلوقتي (وعمل صوت بالولاعه)
ميرا : استنااااااا اي الصوت ده
احمد : اشمعني ي اختي فوقتي دلوقتي
ميرا : انت عملت صوت دلوقتي
احمد : اه ده صوت الولاعه
ميرا : بتولع ليه
احمد : بولع السيجاره
ميرا : انت بتشرب سجاااااير
احمد : ده علي اساس انك اول مره تعرفي
ميرا : لاء عارفه تعرف ي احمد لو كنت معرفكش قبل الخطوبه واتقدمتلي انا كنت رفضتك فورا بسبب السجاير
احمد : امممم طب ودلوقتي
ميرا : هخليك تمنعها
احمد : مستحييييييل
ميرا : لاء مش مستحيل وانا والسجاير والزمن طويل
________
زين : امال فين السكرتيره
يوسف : وانت مالك بعتها تجيب ورق
زين : انا عايز ريم تشتغل معايا
يوسف بخبث : طب ماهي شغاله معانا اهو في الشركه اي المشكله
زين : لاء انا اقصد معايا انا
يوسف : لاء هي شغاله معايا
زين : بطل رخااااااامه وخليها تبقي معايا ي اخي حس بياااا
يوسف : طب متخليها هي تحس بيك انا هحس انا ليه ههههههههه
زين : انا عارف انك صاحب ندل ومش هتساعدني بس انا هتصرف
الباب خبط ودخلت ريم
ريم : ازيك ي مستر زين
زين : انا زي الفل وانتي
ريم بضحك : فل برضو

 

 

يوسف : طب يلا انت ي زين علي مكتبك كمل شغلك واحنا هنبقي نشوف المشكله دي بعدين وانتي ي ريم جبتي الورق
ريم : ايوا اهو ي فندم
يوسف : طب احنا عندنا بعد ساعه اجتماع هتحضريه ولا هتمشي
ريم : اكيد هحضرو
يوسف : تمام متعرفيش هي ملك فين
ريم : في البيت
يوسف : برن عليها مش بترد
ريم : معلش اصلها غيبوبه
يوسف : يعني انتو ضحكتو عليا وادتوني غيبوبه
ريم : انت اللي وقعت لوحدك ي شاطر
يوسف بضحك : عندك حق عقبال متقعي انتي كمان
ريم : هههههههه مستحيييييييل
________
جاسر : يبقي كده الحساب كلو 38940
ساره : انت مش بتستخدم الاله حسبتها من دماغك 😳
جاسر : الله اكبر
ساره : طب استني هتاكد منه علي الاله
احيييييه الاله شتمتني 😂
جاسر : اي 😄
ساره : حسبتها اهو طلعلي كلاام كتييير
جاسر : طب احسبيها تاني
ساره : اهو طلعلي رقم غير اللي معاك ده
جاسر بصلها ومسك اعصابه : طب اقرئيه
ساره : مش بيتقرء
جاسر : عشان تعرفي انك عنيده وخلاص بصي وعرفها ازاي تحسب صح وفي الاخر طلع 38940
ساره : تصدق هو نفس الرقم اللي انت قولته
جاسر : طبعااا دانا دقه قديمه في الشغلانه
ساره : عقبالي يارب
جاسر : بكرا تتجوزي وتقعدي في البيت
ساره : ياريت خلي الواحد يرتاح
جاسر : اول مره اقول لوحده كده وتقول ياريت الكل بيعارض
ساره : دول مجانين وغاويين تعب لكن انا بموت في الكسل والراحه
جاسر:ههههههههه ماهو واضح

 

 

ساره تلفونه رن وكانت رساله شافتها واستغربت اووي كان عز وبيقولها مستنيها تحت في الشركه
ساره في بالها وده عايز اي ده
ساره : طب كمل انت الحسابات بقي وانا هنزل اشوف حاجه تحت كده وهاجي
________
سهر : الو
ريان : خير
سهر بصوت عالي : عملت اللي انت عايزو وقولت لراجل ميعملش حاجه فيها خلاص ممكن بقا ترجع البيت عشان قلقانه عليك
ريان : قولتيلو بجد ولا بتقولي كده عشان ارجع وخلاص
سهر : والله قولتلو ميغتصبها*ش خلااااص بقااا
ريان : انا مش قادر اتصور انك كنتي عايزه تعملي كده في وحده ياشيخه اتقي الله دانتي عندك بنت زيها
سهر بعصبيه : متقولش زيهاااا وبعدين انت فين
ريان : في الشركه
سهر : عند ابوك يعني
ريان : لاء عند ريم
سهر : ازاي وهي ريم بتعمل اي في الشركه
ريان : شغاله في شركه الهلالي
سهر : عشنا وشوفنا
ريان : تاني
سهر : خلاص بقااا تعالي وبعدين انت عرفت منين ان هي والشركه
ريان : رحت البيت بتاعها ومرات ابويا قالتلي انها في الشركه دي
سهر : اسمهااااااااا طليقت ابووووووووك
ريان بتنهيده: امي خلاص انا جاي كفايه كده وركب الأسانسير عشان يروح وزين ركب معاه
زين : اهلا حضرتك تبع الناس اللي جايين اجتماع انهارده
ريان : لاء انا كنت جاي لشخص هنا وماشي
زين : علعموم نورت الشركه
ريان : حبيبي منوره بأهلها
________

 

 

سهر : شوفتي حفيدك كان هيعمل اااي
تحيه : هيعمل اي
سهر : كنت هبعت ناس ينهو علي الزفته ريم بس هو سمعني وقالي انه هدافع عنها وخد المسدس وطلع
تحيه : يالهووي وبعدين
سهر : مفيش كلمت الراجل وقولتلو ميعملش حاجه وكلمت ريان وقولتلو وهو دلوقتي راجع
تحيه : طب خلاص كده اتحلت زعلانه ليه
سهر : ي حماتي انا جوايا نار من الزفته دي بعد اللي عملته في بنتي وعايزه اخد حق بنتي منها
تحيه بخبث : خلاص تبقي تبعتيلها ناس تربيها وبكده يبقي ختي حق بنتك تالت ومتلت
سهر : تصدقي هو مش هرتاح اوي بس اي حاجه تشفي غليلي منها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية مصيبه سكنت قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!