روايات

رواية مغامرات طفله مع الجينرال الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميرو محمد

رواية مغامرات طفله مع الجينرال الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميرو محمد

رواية مغامرات طفله مع الجينرال الجزء الثاني عشر

رواية مغامرات طفله مع الجينرال البارت الثاني عشر

رواية مغامرات طفله مع الجينرال
رواية مغامرات طفله مع الجينرال

رواية مغامرات طفله مع الجينرال الحلقة الثانية عشر

جاء الصباح علي الكل .
قام احمد من نومه وجهز ولبس اشيك حاجه عنده فاهو يوم انتصاره علي العنيده المتكبرا ام لسان طويل .
ذهب احمد الي الشركه وهو مبسوط انه انتصر جلس في مكتبه بكل غرور وتكبر وهو ينتظر لحظة دخولها عليها ..
دخلت رقيه بابتسامه: صباح الخير ياجينرال .
احمد بغرور : كنت عارف انك هتيجي .
رقيه بمكر : وانا اقدر مجيش ياجينرال .
احمد : تمام كده اتفقنا خدي استقالتك وروحي علي شغلك .
رقيه بضحكه عاليه: ههههههههههههههه لاء لاء خلي الاستقال وخد فلوس الشرط الجزائي اهو . ورفعت شنطه علي مكتب احمد واحمد اتجمد مكانه ازاي اززززاي جبتي الفلوس دي كلها .
رقيه وهي بتفتكر …
فلاش باك…..
رقيه بزعل : انا نزله الشغل ياماما
ام رقيه : ماشي يابنتي ربنا يوقفلك ولاد الحلال .
نزلت رقيه وهي بردو بتفكر ترجع ومترحش بس دا ممكن فعلا يسجني ويبلغ عني .
وهي تعبر الطريق وهي شارده في افكارها واحزانها .

 

 

بوووووم مكنتش في واعيها لحد مافقت علي ايد شاب وسيم وجميل وهو بيشربها مياه
وبيقولها انتي كويسه ياانسه .
رقيه بو’جع : ايوه كويسه .
هو : لاء لو فيكي حاجه نروح المستشفي .
رقيه : لاء مفيش داعي .
هو : طيب ممكن اوصلك ماكان ماانتي عاوزا .
رقيه : شكرا مش عاوزا اتعبك .
هو : لاء طبعا مفيش تعب انا اسمي رحيم ومد ايده يسلم علي رقيه .
رقيه بابتسامه وهي بتمد اديها هي كمان : وانا رقيه .
رحيم : اتفضلي اركبي انتي كنتي رايحاا فين .
رقيه وهي بتفتكر ودموعها نزلت : كنت هروح شغلي .
رحيم بستغراب : وانتي زعلانه ليه .
رقيه بحزن : لاء مش زعلانه .
رحيم : لو في مشكله ممكن اساعدك .
رقيه بتفكير هي فعلا محتاجه حد يفكر معاها بداءت تحكي لرحيم من اول ماشافت
امجد لحد كلام احمد معاها امبارح .
رحيم : يبقا خدي الفلوس ومتتزليش لحد .
رقيه بزهول : دا مبلغ كبير جدا .
رحيم : انا هعمل معاكي عقد تشتغلي في شركتي وتبقي تسددي من كل مرتب جزء وانتي
وشطارتك بقا يابشمهندسه .
رقيه : ايوه بس انا هشتغل عندك ايه .
رحيم : بصي ياستي انا رحيم المناوي وشركتي من اكبر شركات الهندسه للمعماري .
رقيه : طيب يبقا اتفقنا .
وفعلا رحيم ورقيه عدو علي البنك ورحيم سحب المبلغ ووصل رقيه لحد شركة احمد .
ورحيم منتظرها في الاسفل $
باك …….. ميرو محمد…..
احمد بزعيق : مترررردي جبتيييي منين المبلغ دا .
رقيه بتحدي : فلوسك عندك وانت ملكش تسالني عن اي حاجه وقولتلك انا مش هشتغل عندك تاني يبقا مش هشتغل يااحمد بيه .
دخلت زينه بجمالها عليهم وقالت : صباح الخير .
نظرت رقيه اليها من فوق لااسفل وقالت : اسيبك انا بقا يااستاذ احمد تشوف وراك ايه ونظرت الي زينه وخرجت .
زينه : مالك يااحمد .
احمد : مفيش يازينه ممكن تسيبني شويا .
خرجت زينه دون كلام.
ونزلت رقيه وركبت مع رحيم وطلعو علي الشركه بتاعت رحيم .

 

 

دخلت رقيه مع رحيم شركته والكل وقف احتراما له فاهو رحيم المناوي اكبر إستثماري في البلد والوطن العربي .
صعدت رقيه مع رحيم وكان مكتبها جهز لان رحيم امرهم بتجهيز مكتب رقيه بجانبه
عرفها مكتبه ودخل مكتبه .
وكانت السكرتيرة بتاعت رحيم بنوته جميله محجابه وكانت اسمها هاله .
اتعرفت عليها رقيه وبداءت شغل واجتماعات مع رحيم ورحيم كان مبسوط منها جدا .
واحمد طبعا مش ساكت وكانت بتوصلو اخبارها بعد مبعت حد يرقبها ويوصلو اخبارها .
وفي يوم كان في اجتماع شغل في مطعم وكان رحيم طبعا يرئس الاجتماع ومع رقيه والسكرتيره هاله ……… ميرو محمد….
كانت رقيه جميله جدا وحورية الازرق بفستانها الجميل الطويل وشعرها المرفوع
وشفايفها المثل الفروله وعيونها العسلي فاكانت حورية يحر فعلا شئ في الخيال ذهب
رحيم بعربيته والحرس بتاعو اسفل بيتها ومع نزولها علي السلالم خطفت قلب رحيم كنت
تجلس هاله هي كمان في عربية رحيم واول منزلت رقيه قبلت حسين جارهم اخو هدي الفي الشقه المامهم .
حسين بزهول من جمالها : احم ازيك ياانسه رقيه .
رقيه بابتسامه: الحمد لله ياحسين .
كان ينظر اليها رحيم بغضب من وقوفها مع هذا الشاب فاهو لا يردها ان تتحدث مع اي ابن ادم .
رحيم : رقيييه يلااا اتاخرنااا .
رقيه مسرعه : هبقا اشوفك بعدين ياحسين عن ازنك .
ذهبت مسرعه الي العربيه وثعدت بجانب هاله .وكان رحيم ينظر اليها بغضب في المرايا
من الامام فاهو يجلس بجانب السواق لان هاله ورقيه جالسين في الكرسي الخلفي .
كانت رقيه تتلاشى نظرات رحيم النا’ريه ..
بعد وقت قصير وصلو المطعم ونزلت رقيه وهاله ورحيم امامهم .
دخلو المطعم .ورقيه طلبت تدخل الحمام وهتيجي ليهم بعدين وهما يدخلو .
رحيم : تحبي تروحي ياهاله انتي كمان .

 

 

هاله : ماشي يابشمهندس عن ازنك .
وذهبت رقيه وهاله الي الحمام . وذهب رحيم الي تربيزة الاجتماع وكان يجلس عليها …
رحيم بابتسامه وانتصار : اهلا ياجينرال………
$حلاوتها ام حسن الاجتماع بين شركة رحيم وشركة الجينرال وياترا رقيه هتعمل ايه لما تقابل احمد وهل رحيم كان عارف ان رقيه كانت شغاله مع احمد وهل احمد يعرف رحيم اصلا وماذا ستفعل هذه الطفله مع الجينرال ورحيم وهل هي لعبه بينهم هنعرف البارت الجاي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مغامرات طفله مع الجينرال)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!