روايات

رواية ملاكي الحزين الفصل الثاني عشر 12 بقلم شروق خالد

رواية ملاكي الحزين الفصل الثاني عشر 12 بقلم شروق خالد

رواية ملاكي الحزين الجزء الثاني عشر

رواية ملاكي الحزين البارت الثاني عشر

رواية ملاكي الحزين
رواية ملاكي الحزين

رواية ملاكي الحزين الحلقة الثانية عشر

لينا… وهي خلف الباب استر ما تكونش ام بكر انا خايفه اوي
احد الجران .. يا نعمه يا ست نعمه انتي قاعده في البيت ولا ايه ما تردي عليا
لينا.. وهي خايفه ترجع الي الخلف وتخبط في الطربيزه وتوقع ألفاظه وتتكسر و
ام بكر… نعم يا حبيبتي في حاجه ولا ايه
سيده.. بسم آلَلَهّ الرحمن الرحيم لمه انتي هنا مين اللي في الشقه حرامي ولا ايه
ام بكر نعمه .. لا باختي دي بت اختي جات من البلد هتقعد معايا يومين وتمشي
سيده.. ومالو يا ختي تشرف وتنور
ام بكر.. عن اذنك
سيده…. اتفضلي
تدخل ام بكر وتلاقي لينا تجلس في الارض وتبكي
لينا.. انا اسفه ونبي ما تضربيني والله هي اتكسرت عصب عني ونبي وتحضني نفسها وتبكي بهستريا
ام. بكر.. وهي تحري عليها وتضمها الي صدرها بسم الله

 

 

لينا… وهي تبكي انا هعمل شغل البيت ومش هاكل انهارده بس ما تضربيني جسمي وجعني
ام. بكر.. وهي تنظر اليها وهي تبكي وترتغش ايه في مالها البت دي مش تمام
فهد.. وهو يدق الباب علي احمد
احمد.. فهد ابني عامل ايه
فهد… الحمد الله انتا عامل ايه واخبار ابله خلو ايه
واخبار العفريت الصغيرين
احمد… والله انا تعبان معاهم اوي كان نفسي تكون لينا معانا
فهد.. قصدك ايه هي مش هنا
احمد… بخوف المعني ايه هي مش في البيت
فهد.. لا من امبارح ماما قالت يمكن تكون عندك
احمد.. لا هي امك مش هتجبها البر مع البت دي ليه مش حرام عليها اللي عملته فيها هي وابوها
فهد. بخوف وهو يجري من البيت
فهد.. وهو يران علي صاحبه
اسمه يا مروان عايزك تجبلي موقع التلفون ده012
مروان… ليه مين ده حد مضيقك ولا ايه
فهد.. مش وقتك
مروان … تمام ساعه كده
فهد.. هي ربع ساعه تمام ويعلق السكه في وشه
فهد.. وهو يضع يده علي خده ويبكي

 

 

انا السبب يا رتني من الاول ختك بعيد عنها يا لينا يعني اكيد ما كنش ده حصل انا ممكن اخسرك للابد
فهد… لا لينا ليه انا وبس
ام بكر.. وهي ترا لينا نامت من التعب وتنظر اليها
ايه دي هدومها كلها مياه وتنظر الي البيت ايه ده هي اللي عملت كل ده مش ممكن دي كانت خرابه بسبب بكر مش ممكن
وتنظر الي لينا انتي ايه حكايتك بلظبط اوف لمه اقوم اجبلها اي حاجه من جوه علي بل هدوها دي ما تنشف وتقوم وتغير هدوم لينا
اوم بكر… وهي تنظر اليها بصدمه وتقوم وتقف ايه ده وترا علامات الضرب علي جسمها وعلامات لسعه النار ايه ده دي كانت بتعمل ايه لي ده كله
ام بكر.. اني يا بت قومي قومي
لينا.. انتي هتضربيني صح و تبكي
ام بكر.. اه ولو ما قولتيش الحقيقه كلها هضربك
لينا.. لا لا انا مقدرش هي تموتني
ام بكر.. بس انا كمان ممكن اموتك اتكلمي
لينا.. وهي تسحف الي الخلف لا لا مش هقدر
ام. بكر.. وهي ترا لينا خايفه جدا وتبكي تنظر اليه وتدمع عينها عليها وتذهب اليها
لينا… لا لا ونبي ما تضربي انا تعبانه وحيات حبيبك النبي انا همشي من هنا بس ما تضربيني جسمي وجعني
ام بكر وهي تجلس بجوار لينا وتشد لينا الي حضنها بشده
لينا.. وهي تبكي انتي مش هتضربي صح
ام بكر .. لا
ام بكر.. بس انا دلوقتي رايحه مكان ومش هينفع اسيبك في البيت
لينا.. بخوف انا همشي
ام بكر.. هتروح فين
لينا.. ببكاء عند ماما
ام بكر… هي فين وانا اوديكي ليها
لينا… ببكاء هي عند ربنا وانا هروح ليها

 

 

ام. بكر… بخوف عليها ليه كده
لينا… وهي تبكي انا ماليش حد كلهم بيضربوني وبس
ام. بكر… فين ابوكي يا بنتي
لينا.. بابا متجوزه وعايش بره مع عيالو ومش عايزني
ام. بكر تعالي معايا ونشوف حكايتك ايه
لينا.. هتوديني عند سنيه تاني صح علي شان تضربي هي وبنتها
ام بكر.. وهي تحضنها لا انا رايحه الشغل بتاعي تعالي معايا ماشي
لينا.. صح ولا انتي بتضحكي عليا
ام بكر.. لا صح
تذهب لينا مع ام بكر
يرجع بكر الي البيت وهو يحمل الفطار ويفتح الباب
ايه ده هو انا غلط في البيت ويخرج تاني لا هو بس ايه ده ويدخل لينا انا جبت ليكي الفطار
بكر.. هي ليه مش بتردي عليا
بكر.. معقول تكون مشت ويخرج من البيت بسرعه
نعمه.. مالك واقف كده ليه
بكر… هي امي كانت هنا
نعمه.. ام وخرجت هي والبت
بكر.. بصدمه ايه
سنيه.. الحق يا سعد اخوك هياجي البلد
سعد.. احسن علي شان يدور علي بته ويشوف عملتي فيها ايه
سنيه.. انتا اتجنن ولا ايه بت مين اللي يدور عليها
سعد.. قصدك ايه
سنيه.. قصدك هو عمره ما شاف بته يعني اول ما ياجي انا هقول علي بتي انها بته وموضوع ونقضو
سعد… انتي اتجننتي صح
سنيه.. لا يعني عايز الهلامه اللي هو فيها تروح بره ما تخلينا في الحب جانت

 

 

سعد.. لا انا عمري ما هعمل كده
سنيه … لا هتعمل كده عارف ليه علي شان لو اتكلمت انا هحكي علي كل حاجه وعلي منصور واحمد ايه رايك وصح هقول انك انتا اللي رمتها بره البيت
سعد….
ام بكر وهي تدخل الغله هي وي لينا
ام بكر.. خاليك هنا ماشي اوعي تروح كده او كده تمام
لينا.. بفرح خاضر
فهد.. وهو يدخل الفله
الحراس.. انتا مين وعايز ايه
فهد… انا عايز
لينا.. وهي تخرج علي الصوت وترا فهد وتدخل جري علي ام بكر وتخضنها وتبكي
لينا.. جيه علي شان يضربني اهي اهي ما تسبتيش وانا هشتغل عندك خدامه وهاكل العضلات الاكل وتنزل وتبوس علي رجل ام بكر
ام. بكر. وهي تمسك من يدها وترفها لفوق ايه في
لينا.. فهد بره
ام. بكر.. خاليكي هنا ماشي
لينا.. انا خايفه لا يشفني
ام. بكر.. وهي تنظر يمين وشمال وتدخل بلينا الاوضه تعالي معايا
لينا..
ام. بكر امسكي البسي ده في حاجه معاكي

 

 

لينا اه التلفون ده
ام. بكر.. ليه كده كونتي رمتيه
وتمسك التلفون وتخرج من باب المطبخ وتجري في الشارع الخلفي وتنظر يمين وشمال وترميه في السله وتدخل البيت من تاني
فهد.. انا عايز احد خطبتي من جوه
ام. بكر ايه في
فهد.. في ان خطبتي جو وانا جاي اخدها
امة. بكر .. مين اللي قالك ان هي هنا مش يمكن انتا غلطان في العنوان
فهد.. لا
ام. بكر تمام ولو غلطان هتنفذ شرط تمام
فهد… تمام
ام. بكر مش لازم تعرف الشرط
فهد.. بغرور.. لا نا انا هاخد خطبتي وهمشي ليه اعرف ايه الشرط ده
ام. بكر… اللحراس سيبه خاليه يدخل

 

 

يدخل فهد ويدور في المنزل كله تم يفضل غرف اللي فيها لينا
ام بكر… استنا عندك
لينا.. وهي خلف الباب تبكي
فهد..
ام بكر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاكي الحزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى