روايات

رواية بالغصب ولكن الفصل السابع 7 بقلم بسملة بدوي

رواية بالغصب ولكن الفصل السابع 7 بقلم بسملة بدوي

رواية بالغصب ولكن الجزء السابع

رواية بالغصب ولكن البارت السابع

بالغصب ولكن
بالغصب ولكن

رواية بالغصب ولكن الحلقة السابعة

كف نزل على وشها من حماتها…. لمي هدومك وعلى بيت اهلك انا بيتي طول عمره نضيف بعيد عن الحقد والقرف دا وميشرفنيش ان واحده زيك تبقى مرات ابني براااا وانت ياادم ياانا يامرات وتختار حالا ومش هقبل بحل تالت انت فاهم
ادم: أمييييييييييي انت ازاي تمد ايدك عليهاااا وقدامي كمان عيل انااااا
جرى عليا بلهفه…. آيه حبيبتي انتي كويسه ايه ردي عليا
بصتله بدموع وانا حاطه ايدي على خدي…. انا عملت اي لكل دا وانتي ياحماتي شوفتي مني اي يخليكي تصدقي
وانتي يارشا عملتلك اي لي كرهك دا صدقوني عمري ماهسامحكو
ادم مسك ايدي…. بس ياحبيبتي متعيطيش دموغك غاليه عندي وانا كرامتي من كرامتك والي يهينك كأنه هاني وانا ماعييش ابدا في مكان اتهان فيه يالا ياحبيبتي يالا مالناش مكان هناك
بصتله بصدمه
وفاء بصدمه جريت عليه…. انت اتجننت ياواد بقا عايز تتخلى عننا عشانها انا امك مش هي انا مش هتعرف تعوضني ابدا انما هي مليون واحده هتعوضك عادي
ادم بزعيق….. اسكتيييييي انتي ازاي كدا انتي يستحميل تكوني امي…. انتي مفترض تحبيها وتحرميها مفروض تشيليها على دماغك زي ماهي شيلاكي على دماغها وشايله ابنك ومش حوجاه لحد وصايناه عايزه تخربي على ابنك يعني ماشيه وراها ليه في كل حاجه كدا فين عقلك بقا آيه آيه الي متعرفش تأذي نمله تصدقي انها تعمل كل دا بس خلاص فعلا انا الي غلطت من اول مره كان مفروض اخد موقف واخد مراتي بعيد عن كل المشاكل دي بس معلش ملحوقه ونهى كلامه وهو بيشدني لشقتنا
..
اول ما دخلنا الشقه لقيته بيسحبني في حضنه…. بس ياحبيبي بس حقك عليا انا والله وملس على خدي وهو بيمسح دموعي…. بتوجعك
اتكلمك وانا بشهق جامد من بين عيطي…. كذابه والله كذابه كذب كذب ياآدم والله
حضني وهو بيطبطب عليا بحنيه…. مصدقك ياروحي والله متحلفيش بس حقك عليا انا سامحيني
خرجت من حضنه…. انت ملكش ذنب…
اتكلم بحنيه وهو بيبتسم بحزن…. يالا ياحبيبتي لمي هدومنا لحد ما احجز في اوتيل عقبال مانجهز بيت تاني لينا يالا
بصتله بصدمه…. ها… طب طب
مفيش طب يالا ياحبيبتي اسمعي الكلام عشان خاطري
هزيت راسي بإستسلام… حاضر
بقلمي بسمله بدوي
شوفتي شوفتي ياماما شوفتي اهو دا الي كنت بحكيلك عليه وخايفه يحصل ابنك اختارها وسابك اهو
وفاء ببكاء…. ابني ابني انا عايزه ابني شوفتي زعق فيا ازاي
رشا بخبث…. بسببها… عشانها قرر انه يخسرك ولا يخسرها
وفاء فضلت تعيط…. ابني ابني جبولي ابني… والله معتش هاجي جنبها بس جبولي ابنيييي
رشا بكره…. لاموا هدومهم وهيسيبوا البيت اهو
وفاء فجأه وقعت طب ساكته ورشا فضلت تصرخ من الخضه
ادم كان لسا بيشغل العربيه عشان بيمشوا بس صوت الصريخ خضه وطلع يجري يشوف اي
رشا بصويت….. ادم ادم الحق ياادم ماما ماما وقعت في الارض….. فادي فادي اتصلوا عليه هو وحمايا بسرعه
ادم شالها بخوف للاوضه
…. امي اميييييي
بعد شويه الدكتور حضر..
خرج بعصبيه….. انتو عارفين ان المريضه تعبانه قلب صح
.. قلبها مش متحمل .. لازمها راحه وعنايه مشدده ولو سمحتوا ابعدوا عنها اي توتر وزعل خالص… عن اذنكو
ادم بحزن… فادي وصل الدكتور
ابوه اتكلم بخوف…. ادم عشان خاطري انت عارف ان امك مش هتستحمل والله بعدك عنها خليك هنا معانا و
ادم بعصبيه… بس يابابا
حمايا بصلي برجاء…. اتكلمي ياآيه يابنتي والله العظيم تروح فيها لو ادم سابها وانا مش هستحمل وهتخسرنا احنا الاتنين صدقني
اتكلمت…. بعيد الشر عنكو يا عمو…
بصلي بصه مافهمتاش بس حستيها امتنان وحب ومسك ايدي
..
بعد كام ساعه حماتي فاقت وفضلت تصوت…. انا عاوزه ابني جبووولي ابني
ادم وقف وراحلها وهي اول ماشافته حاولت تقوم بس مقدرتش هو راحلها بهدوء…. انتي كويسه
ضحكت بفرح…. انت موجود… مسيبتنيش ياحبيبي كنت عارفه انك عمرك ماهتسيبني وتمشي ولا اهون عليك ابدا
واول ما شافتني زعقت…. ابعدوها من وشي وقامت بسرعه زقتني.
ادم بصلها بشك انها قامت كدا مره واحده…. متستعجليش اوي ياامي هبعدها
بصتله بصدمه…ايه
ادم باس ايد امه…. اهم حاجه عندي راحتك وحضنها…. اشوف وشك بخير… انا هبعدها عنك فعلا وانا كمان هبقى معاها وانا واخد قراري وعمري ما هتنازل عنه ابدا هنمشي من هنا يعني هنمشي عن اذنك
وفاء بصدمه:

بقا كدا يا ادم لسا مصمم بردوا وانا الي قولت مش هتخليها تشمت فينا…. روح روح ياادم واسمع من مراتك العقربه كمان رووووح امشي
ادم بصلها بحزن وشد ايدي ومشينا
في العربيه
اتكلمت بتوتر…. ادم
ابتسمتلي بحب…. قلبه… لو سمحتي ياحبيبي ممكن تنسي كل الي حصل دا عشاني ومتفتحيهوش تاني ممكن
هزيت راسي بحزن…. حاضر
فوقت من شرودي اما قربنا من الفندق على صوت ادم…. افتحي شنطتي وجيبي منها المحفظه
فضلت ادور كذا مره بصتله وانا بفضي الي فيها عشان اتاكد…. ادم مفيش حاجه
ادم پصدمه يعني اي مفيش دوري تاني
..
رشا بخبث…. لي كدا ياماما
وفاء بعصبيه…… اومال اسيبها تنتصر عليا وتلوي دراعي
رشا: بس مفروض تكسبي ادم في صفك مش تثبتيله انها بريئه اكتر
وفاء بحزن…. هو اخترها هي خلاص
رشا بشړ…. والي يرجعلك ابنك من تاني ويطلعها وحشه
وفاء بفرحه….. دا بجد ازاي
رشا بخبث….. ازاي دي بتاعتي بقا بصي…….

بصتله باحباط…. هنعمل اي يا ادم
ادم بتشتت….. الوقت اتاخر اوي بصي احنا هنقضي الليل هنا والصباح رباح اروح البنك اسحب بقا وخلاص
تعالي ننام ورا واخدني على صدره ونما
صحينا على صوت زعيق وخبط جامد على الازاز…. انزلووولي انتو شايفنها سايبه
ادم نزل الازاز بعد ما دراني بضهره اعدل لبسي…. في حاجه
الظابط بزعيق…. دا في حاااجات ياخويا اي خلاص سبتوا الشقق وبقى في العربيات خلاص مفيش خوف وعين عينك كدا
ادم بمحاوله مسك اعصابه…. حضرتك عيب الكلام دا
الظابط اتجاهله وجه ناحيتي بعصبيه… انزليلي ياحلوه انزلييييي
اتكلمت پخوف….. انا مراته الظابط بيحاول بفتح الباب بعد ما زعق ادم و فتحه ومسكني من دراعي پقسوه…. مغفل انا يابت فكراكي اهطل عشان اصدقك انا عارف نوعياتك الـ ******دي الي الكذب بيجري في ډمها وقال اي جوزك
ادم ھجم عليه وضربه بالبوكس
الظابط بغل…. نهار ابوك اسود دي تهمه تانيه بقا بتهجم على ظابط اثناء تأديه عمله كمان وووو..
(هو كدا الغلبان مابيشبعش غلب):

تفتكرو الظابط دا ناويلهم على اي وهتتحل ولا للقدر رأي تاني
ورشا ووفاء بيخططوا لـ اي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بالغصب ولكن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى