روايات

رواية بنت من الصعيد الفصل السابع 7 بقلم بسكوتة

رواية بنت من الصعيد الفصل السابع 7 بقلم بسكوتة

رواية بنت من الصعيد الجزء السابع

رواية بنت من الصعيد البارت السابع

رواية بنت من الصعيد
رواية بنت من الصعيد

رواية بنت من الصعيد الحلقة السابعة

فيروز اخدت معاد معا احسن دكتور فى مصر عشان يكشف عمر عند
فيروز: انا اخدت معاد عشان تروح تكشف بكره
عمر: تمام ياحبيبتي تعالي نامى عشان انتي تعبتي معايا انهارده
فيروز: بس انا مش جايني نوم
عمر: ليه
فيروز بكد: عشان متعوتش على المكان
بس هيا خايفة من بكره خايفة على عمر لا ممكن ميقدرش يشوف تاني
عمر: طيب تعالي كده
فرد دراعه وجلها تعالي نامى علي دراعي اخدها في حضنو وي قعد يلعب في شعرها
فيروز: انتا بتفكرني بي بابا لما كونت معرفش أنام كان يعملي كده
فيروز بعد خمس دقايق نامت وهو كمان نام معاها
صحيت ليقت الساعه 11
فيروز: يانهار اسود احنا اتاخرنا على الجامعه هو عمر راح فين ليه مش قاعد في البيت
الوووو ياعمر انتا فين
عمر: انا فى الجامعه شرحت المحاضره وي جاى
فيروز: طيب ليه مختنيش معاك
عمر: هيا محاضره واحده حبقا اشرحهالك فى البيت انتي كونتي تعبانه ومقدرتش اصحيكي
فيروز: طيب متتاخرش عشان معاد الدكتور بعد ساعه
عمر: طيب انا جاى فى الطريق سلام
فيروز: سلام خلي بالك من نفسك
فيروز انا ليه حاسه احساس ان في حاجه وحشه حتحصل
بعد ساعه ولسه عمر موصلش
فيروز هو ليه اتاخر كده وي مش بيرود عليا ليه انا قلقت انا حروح الجامعة قبل ما تخرج ليقت عمر بيرن اول ماشفات رقم عمر فتحت الوووو يا عمر انتا ليه اتاخرت عليا

 

 

 

الوووو
فيروز الصوت ده مش بتاع عمر انتا مين
صاحب التلفون عمل حادثة وي احنا فى مستشفى……….
فيروز اتصدمت وقاعدة تعيط انتا بتقول ايه انا جاية في الطريق
فيروز وقفت بوكا انتي اقو من كده هو اكيد كويس
وصلت فيروز المستشفى او ما دخلت المستشفى اول ممرضه شفتها سالتها في حالة جات من ساعة ونص في حادثه عربية هو فين
الممرضه: هوانتي مراته
فيروز: اه انا مراتو
الممرضه: البقاء لله هو مات او مادخل
فيروز: انتي بتقولي ايه مستحيل يحصل كده
فيروز قعدت على الارض تعيط انتا ليه سبتي وي مشيت احنا في اول الطريق للسعاده
بعد خمس دقايق لقيت حد قاعد جنبها وبيملس على راسها بسصت فيروز لقيت عمر قاعد جنبها
فيروز: عمر انتا لسه عايش وي حضنتو الحمدلله انك بخير الحمدلله يارب انتا خوفتني عليك
فيروز لحظة حاجه غريبه ان عمر عينو علي كول حركات فيروز اللي بتعملها
فيروز: عمر انتا بتشوف
عمر: اه انا صحيت لقيت نفسي بشوف
فيروز قعدت تعيط الحمدلله الحمدلله انك رجعت تشوف تاني الحمدلله يارب انتا ادنتي فرحتين اول فرحه انك رجعتلي عمر وي تاني فرحه انك رجعت نظر عمر الحمدلله الحمدلله
الممرضه شافت فيروز بتحضن عمر وي فرحانه جدا
الممرضه ده جوزك
فيروز اول مشافت الممرضه كانت عاوزه تضربها بس عمر منعها
فيروز: اه ده مش تتاكدي يامتخلفه
اسفه يامدام الستاذ عمر محصلتلوش حاجه هو اتخبط خبطه جامده في راسو بس
عمر: يلا نروح بقا بيتنا
فيروز: يلا
دخلو البيت

 

 

 

فيروز: نورت البيت يا حبيبي
عمر: ده نورك انتي بس ايه الجمال ده انتي جميله جدا انا متخيلتش انك تكوني بي الجمال ده
فيروز بخجل: احم شكرا ياروحي عمر ممكن سوال
عمر: اتفضلي ياقلبي اسالي براحتك
فيروز: هو انا لو كان شكلي وحش كنت حتسيبني
عمر: لا طبعا انتي بتقولي ايه انا حبيت روحك مش شكلك وحبيت حنيتك وعصبيتك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت من الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!