روايات

رواية ملاك اثر قلب الفهد الفصل الثاني 2 بقلم آلاء السيد

رواية ملاك اثر قلب الفهد الفصل الثاني 2 بقلم آلاء السيد

رواية ملاك اثر قلب الفهد الجزء الثاني

رواية ملاك اثر قلب الفهد البارت الثاني

رواية ملاك اثر قلب الفهد الحلقة الثانية

شهد بصدمه وزهول وخوف: انت مجنون اكيد ومريض نفسي بتخطف بنت عشان قالتلك يااعمي والله مجنون
بيقوم فهد يسحب حزامه مانا دلوقتي هوريكي المجنون ده هيعمل اي بيقوم عليها وضرب ضرب بالحزام مش بيسيب حته في جسمها
ملاك: كفايه حرام عليك اااااه ارحمني والنبي ااااه
وهو ليكمل ضرب بالحزام
مش انا مجنون هوريكي الحنان ع اصوله ماهو انتي غلطتي مرتين في الفهد انا هخليكي تتمني الموت وبعد شويه بيسبها بعد ما جسمها كله بقا دم
وتقريبا اغمي عليها من الالم
وبيخرج ويقول للحرس
فهد: تقوفوا هنا متتحركوش واياك حد يدخلها او يدخل ليها نقطه مايه اواكل هيكون اخر يوم في عمركم
الحرس: امرك يا فهد باشا
عند بيت ملاك
روقيه: يلاهوي شهد اتاخرت اووي وكمان موبايلها مقفول ليه انا ابتديت اقلق بجد طب يمكن الشبكه
مش عارفه طب لما تيجي ياشهد

 

 

عند روان
روان: لما اكلم ملاك اطمن عليها عشان شكلها معجبنيش انهارده راحت بعتتلها رساله ع الواتس
روان: قلبي عامله اي دلوقتي ديه مفتحتش من امبارح معقول لسه مروحتش من الدرس يمكن مشغوله بس اكيد لما تشوفها هترد
نرجع عند بيت ملاك
فؤاد وهو بيكلم روقيه: امال في ملاك يا روقيه
روقيه بتوتر: ملاك لسه مرجعتش من الدرس
فؤاد: ازاي هي مش المفروض ترجع الساعه ٧ومرجعتش لغايه دلوقتي
روقيه: المفروص واتصلت عليها تليفونها مقفول يمكن المواصلات
فؤاد يمكن لما توصل طمنيني عليها
روقيه: حاضر
فؤاد: يلا سلام
روقيه: سلام ياحبيبي
روقيه: لما تيجي يا ملاك ربنا يستر
في قصر الفهد
تفوق ملاك بعد مااغمي عليها
ملاك بدموع: ااااه يارب عملت اي عشان يحصلي مده ااااه ياجسمي مش قادره ياربي وقعتني مع مجنون ااااه يابابا تعالي مش قادره
تعالي شوف اللي حصلي انتو ياالهنا عايزه اشرب
دخل واحد من الحرس
اسكتي بئا يابت انتي فهد باشا امر ان مفيش ولا نقطة مايه ولا اكل يدخلولك في اهدي بئا
ملاك: حرام عليكم ارحموني بئا انا عملتلكم اي
يدخل فهد
ملاك هتموت من الرعب بعد ال شافته
فهد: اطلع بره حالا
بيطلع الحارس في ثواني
فهد: ها عجبتك العلقه صح تحبي نكمل
ملاك: ابوس ايدك كفايه انت عايز مني اي
وهو بيتفحص جسمها بعينه ليرعبها
فهد: لسه مش عارف
ملاك برعب: انت انت عايز تعمل فيا ايه اكتر من كده
فهد: لسه هقرر
ملاك:ارحمني وسيبني بئا ماما اكيد هتموت من القلق علياا

 

 

فهد: ع فكره انا ممكن في ظرف ساعه اقنع اهلك انك ميته عادي جدا في اسكتي احسلك
ملاك: وحيات ربنا انت مجنون مش طبيعي مش طبيعي
فهد: طب يلا نكمل
وقام كمل عليها
ملاك بصريخ ودموع: والله اسفه حرام عليك كفايه ااااه الحقوني
عند بيت ملاك
روقيه بدموع:يلاهوي الساعه ١٠ولسه مرجعتش اعمل اي ياررب طب اتصل بمين ولا اعمل اي
وراحت اتصلت بروان
روقيه: روان حبيبتي ملاك مااتصلتش بيكي
روان: لا ياطنط ملاك مكلمتنيش من ساعت ما خرجنا من المدرسه روقيه: هي لسه موصلتش ياروان مش عارفه اعمل ايه وتليفونها مقفول
روان:اهدي ياطنط ثواني اقول لبابا اكيد هيتصرف
روقيه: ماشي ياروان
روان: بابا الحقني ملاك من ساعت ما سبتها في المدرسه ولسه مرجعتش وكمان تليفونها مقفول
محمد بفزع(عم ملاك) اي ديه الساعه ١١هاتي اكلم روقيه
محمد: الو يا روقيه اهدي بس ازاي ساكته لغايه دلوقتي
روقيه بدموع: هي قالتلي عندها درس الساعه ٣في مش هتلحق تيجي وهتقعد ع محطه الترام لغايه معاد الدرس والدرس بيخلص ٦وعقبال ماتيجي بتبقي ٧اتصلت كتير تليفونها مقفول قولت يمكن الشبكه وقولت يمكن المواصلات لكن وصلت الساعه ١١ولسه مجاتش مش عارفه
محمد بهدوء: اهدي يا روقيه انا هتصرف
روقيه: انا هتصل بالسنتر يمكن اعرف حاجه
محمد: ماشي وانا هعمل الاتصالات واتصرف ولو عرفتي حاجه اتصلتي بيا
روقيه: حاضر

 

 

في قصر الفهد
ملاك بصوت ضعيف جداا: اه حرام عليك انا بموت
فهد: هههههه هو انتي لسه شوفتي حاجه انتي لسه مشوفتيش الجنان شكله ايه
ملاك: انا عملت اي لكل ده حرام عليك
فهد: هشششش بئا انا مش فاضيلك
وخرج
ملاك بقهر ودموع: ااه يارب ارحمني برحمتك وخرجني من المكان ده ع خير
فهد: مازن اي جابك
مازن: مفيش كنت زهقان قولت اجي اسهر معاك
فهد: اها ماشي
مازن: هو انت كنت بتعمل اي في المخزن
فهد: وانت مالك يامازن
مازن: لا عادي بسأل هو انت جايب حد تروقه هنا ولا اي
فهد بابتسامه خبيثه: احلي ترويقه
مازن وهو بيبلع ريقه: الله يرحمه
فهد: هههههه اصدك الله يرحمها
مازن بصدمه: هي ست
فهد: اها
مازن بانفعال: انت اتجننت يافهد

فهد بإبتسامة خبيثة : احلى ترويقة ..
مازن وهو بيبلع ريقه : الله يرحمه ..
فهد : هههههههه اصدك يرحمها ..
مازن بصدمة : هى ست ..
فهد : اها ..
مازن بإنفعال : انت اتجننت يا صقر ..
فهد بتحذير : عايز ابلغك معلومة .. هى تحت بتتروق عشان غلطت فيا .. انا هعديلك الكلمة ديه عشان انت صاحبى غير كدة كان زمانك نازل تتروق معاها تحت ..
مازن : طب اطلبلها دكتور انا متأكد انك طحنتها ..
فهد: ماشي اهو بعدها اكمل عليها ..
مازن فى سره : مش طبيعى ..
فهد : بتقول حاجة ..
مازن : انا لا .. بقول نطلب الدكتور ..
فهد: اصدك دكتورة ..

 

مازن : اه طبعا …
عند روان …
روان بدموع : عملت ايه يا بابا ..
محمد : اتصلت بكل الناس .. حتى اتصلت ب ناس يوصللولها عن طريق الچى بى اس قالوا اخر مكان كانت فيه المدرسة ..
اعمل ايه مش عارف …
روان بدموع وانهيار : يعنى ايه .. مش هشوفها تانى .. لأ لا رجعلى ملاك يا بابا ونبى ..
محمد : أهدى يا روان والله بحاول .. أهدى ..
روان : يا حبيبتى يا ملاك .. اااه روحتى فين ..
تانى يوم …
مازال محمد عمها بيدور عليها .. وبيتصل بكل الناس …
وروقيه منهارة ومش قادرة تقول ل ابوها ..
أما فى قصر الفهد ….
ملاك بصوت ضعيف جدااا : انن انتى مين ..
انا الدكتورة ..
ملاك : ومين ال جابك ..
الدكتورة: فهد باشا ..
ملاك بسخرية : هه فهد باشا بنفسه جايبك ليا .. غريبة
الدكتورة : انتى ايه ال وقعك فى ايده ..
ملاك بألم : حظى الاسود .. ونبى ابوس ايدك ادينى اى مسكن انا بموت ..
الدكتور : هعالج جروحك واديكى حقنة مسكن هتخففك ..
عالجت جروحها الكتير جداا طبعا .. وعطتها حقنة مسكن نيمتها لأنها فيها نسبة مخدر وكمان ملاك مكنتش نايمة اصلا من الالم .

الدكتورة : فهد باشا انا عالجت جروحها وعاطتها حقنة مسكن ودلوقتى نامت ..
فهد : ماشي روحى انتى ..
الدكتورة : عن اذنك ..
……….

 

 

نزل ليها فهد …
وبص عليها وهى نايمة …
فهد فى نفسه : اد ملامحك بريئة .. وجميلة اوى ..
انا مش عارف انا عملت فيكى كدة ليه … من ساعت ما ماتوا وانا بقيت قاسي بطريقة بشعة ..
الله يرحمكوا …
….. .
بعد شوية شالها .. ووداها اوضة …
بعد ما نزلها على السرير ..
فهد : نعمات يا نعمات …
نعمات : نعم يا باشا ..
فهد : هاتى هدوم من عندك وغيرلها .. ولما اصحى تعالى بلغينى …
نعمات : امرك يا باشا .. تؤمر بجاحة تانية ..
فهد : لأ روحى ..
نزل الجنينة …
ووقف بشرود …
وقطع شروده …
ايد مازن على كتفه وقال ..
مازن : بتفكر فى ايه يا صاحبى ..
اتنهد فهد وقال ..
مش عارف ..
مازن : ناوى ترجع فهد صاحبى امتى …
فهد : معرفش وشكلى ومش هرجع يا مازن …
مازن : انساهم يا فهد .. وارجع لحياتك ..
فهد بتهكم : هه انساهم ..
مازن : أيوة انساهم .. وبطل قسوتك يا فهد ..
سلام يا صاحبى .. وربنا يهديك ..
………………..
بعد ما مازن مشي ..
…………………

 

 

فهد فى نفسه : هتفضل لغاية امتى قاسي يا فهد ..بتقسى على كل ال حواليك هو ملهمش ذنب ..
حتى ملاك ..
ملاك بنت صغيرة غلطت فيك .. عملت فيها كدة ..
بقيت بتستعرض قوتك على بنت وكمان صغيرة ..
….. فاق من شروده وقال ..
فهد : فعلا انا بقيت قاسي بدرجة غبية ..
خلص كلامه مع نفسه ودخل لمكتبه يشتغل وهو مش عارف مصير ملاك معاها ايه …
عند بيت ملاك ..
روقيه بدموع : اااه يا بنتى .. اعمل ايه يا محمد .. اعمل ايه بنتى اختفت مش عارفة عنها حاجة .. فؤاد أقوله ايه بقاله يومين بيسأل عليها .. واقوله حجة شكل .. اخاف لو قولتله يجراله حاجة ..
ااااه يا بنتى روحتى فين يا ملاك …
محمد : أهدى يا روقيه .. أهدى .. انا ال مستغربه أن المنطقة ال حولين المدرسة مش منطقة خطف خالص ..
روان : انا بكرة هروح المدرسة وأسأل عليها صحابى وصحابها .. يمكن يكونوا عارفين عنها حاجة ..
محمد : انتى يا روقيه اتصلتى بالسنتر ..
روقيه : أيوة اتصلت بيهم قالولى انها مجتش الدرس اصلا ..
يعنى أختفت من ساعة ما طلعت من المدرسة ..
ياتري هيكون مصير ملاك هيبقا اي
وفهد هيعمل معاها اي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك اثر قلب الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى