روايات

رواية عشق الفهد الفصل السادس 6 بقلم خديجة محمود

رواية عشق الفهد الفصل السادس 6 بقلم خديجة محمود

رواية عشق الفهد البارت السادس

رواية عشق الفهد الجزء السادس

رواية عشق الفهد
رواية عشق الفهد

رواية عشق الفهد الحلقة السادسة

صلى على سيدنا محمد
عليه افضل الصلاة والسلام
وثاني يوم في كليه هندسه
مريم قعدتها متاخره
ودخلت على طول على المحاضره بتاعتها واللي كان واقف عليها سليم
سليم لقاها داخله
سليم: متاخره ثاني مره
مريم: اسفه يا دكتور ما اقصدش
سليم: المره دي بقى متاخره بسبب ايه
مريم: المواصلات كانت زحمه
سليم على المره دي هدخلك المره الجايه مش هتحضري لي اي محاضره
ومريم وهي فرحانه راحت قاعده جنب صاحبتها رحمه
رحمه: احمدي ربنا ما هو دخلك فخلي بالك بقى المره الجايه

 

ومريم: بنفس الصوت منخفض حاضر معي عشقي في حد كذا مره وانا اللي ما قدرتش اقوم
وسليم: لاحظ وقال هو انتم هنا في كافتيريا عشان تتكلموا
مريم: وقفت احنا اسفين يا دكتور هي بس كانت بتقول لي على حاجه
سليم: انت من ساعه ما دخلت انت وهي عمالين تتكلموا
مريم: ما خلاص يا دكتور هو احنا اسفين
سليم: هو انا سامع صوتك علي
مريم: ابدا يا دكتور ما علتش صوتي
رحمه: قالت يا دكتور انا كنت بس بقول لها على حاجه مش اكتر ما تكلميش كثير
سليم: وواحده فيكوا تخرج بره
مريم ورحمه مستغربين اشمعنا واحده فينا
سليم: عشان واحده تستفيد واحده تبقى اتطردت بره
وفعلا مريم هي اللي بتخرج
كافتيريا تطلب القهوه بتاعتها والفطار وتفضل قاعده مستنيه رحمه وهتفكر تعمل ايه في سليم
وفعلا المحاضره تخلص ورحمه تروح لها تلاقيها جايبه اكل كثير
رحمه: هو انت كنت عايز مكه كافتيريا معاكي
ومريم: لا ليه
رحمه: اكل كثير
مريم: وكل ما بتضايق انت عارفاني لما بتضايق باكل
رحمه: اه انا عارفه ان انت بتضايقي بتاكلي بس مش بالكميات دول

 

وهما بيتكلموا يجي عليهم سليم
وسليم وهو مستغرب ان في كميات اكل على الترابيزه بتاعه مريم ورحمه
سليم: هو انتم كنتم عايزين الكافتيريا معاكم
مريم: اه فيها حاجه دي كمان وقالتها بتريقه
سليم: بتتريقي عليا
رحم: ه ابدا يا دكتور ما نقصدش حاجه اصل مريم لما بتبقى زعلانه بتاكل كثير
سليم: هو عارف ايه اللي مزعلها ليه يعني ده على كده بقى تاكل مطعم لوحديها
مريم: اه ازعاج وهدي كمان هتطرد منها
سليم: رحمه ممكن تروحي انت عايزه اتكلم مع مريم
سليم ا: ولا ما بحبش حد يتريق عليا ثاني حاجه انت اللي اتاخرتي وسمعت لك تخشي وقعدت تتكلمي انت وهي صح
مريم: اتاخرت بس مش للدرجه دي يعني هنوري محاضرتين ما حضرتلكش
سليم: خلاص يا ستي عايزاني اصالحك ازاي
مريم: ما انت لو مهتم كنت عرفت ازاي تصالحني
سليم: استغرب هو ايه لو كنت مهتم هو انا كنت مرتبط بك
مريم: اسفه يا دكتور اصل هي ما بتجيش غير كده

 

سليم: لا بيخلي بالك المره الجايه المهم عايزاني اصالحك ازاي
مريم: شوف انت بقى
سليم: طب جات لي فكره ايه رايك تنزلي تدريب في الشركه بتاعه اخويا
مريم: بجد يا سليم
سليم: اه يا ستي وكمان سليم طالعه منك حلوه من غير الدكتور
مريم: اتكسفت قالت ما كنتش اقصد يا دكتور سليم قلتها الانفعال
سليم: خلاص مش اي حاجه بس ممكن طلب صغير
مريم: اتفضل يا دكتور اؤمر
سليم: اولا انت هتنزلي معايا الشركه من بكره عشان كده كده فاضل على امتحاناتك شهر هتنزلي تضربي فيهم وبعد كده ايه تهتمي الامتحاناتك
ثاني حاجه انا عايزك طول ما احنا عايزين لوحدينا قولي لي سليم من غير دكتور
مريم: تمام يا دكتور انا هقترح على الموضوع على اختي بعد كده هقول لك
سليم: احنا قلنا ايه ولسليم من غير من غير دكتور

 

مريم: حاضر يا سليم
سليم كان حاسس وقتها ان قلبه طاير من الفرحه عشان بتقول اسمه كده من غير دكتور
سليم: المهم عن اذنك بقى عشان لسه عندي محاضرات
وسليم يمشي وبعد شويه تيجي رحمه وتسال مريم
رحمه: كنت بتتكلموا في ايه ها كنت بتتكلموا في ايه
مريم: اهدي يا بنتي هقول لك
مريم تفضل تحكي لها على اللي هو قاله لها من غير تقول له يا سليم حاف حكيت لها بس ان هي هتنزل مع الشركه
رحمه: يا بنت المحظوظه طب ما تاخديني معاكي
مريم: هو انا رايحه دريم بارك انا رايحه اشتغل
رحمه: وانا كمان عايزه اروح معاكي فيها ايه ده انا عندي اصحاب وبيست فريند
مريم: خلاص يا ستي انا هقول دكتور سليم يشوف لك حاجه معانا
رحمه: تمام يا مريم
ونروح عند شركه فهد
وعندي فهد طلب عشق عشان الاجتماع
وعشق الجيلو

 

فهد: فاضل قد ايه على الاجتماع
عشق: فاضل خمس دقائق يا مستر فهد
فهد: خلاص اطلبي لي مديرين الاقسام
عشق: حاضر يا مستر فهد
وفعلا عشق تروح تقول مديريه الاقسام على الاجتماع
وعند اكرم
اكرم: جهزي نفسك يا نرمين هتحضري معايا الاجتماع
نرمين: ازاي يا اكرم
اكرم: التصاميم اللي انت جبتيها لي انا هعرضها في الاجتماع ده هي بس محتاجه شويه تعديلات
نرمين: وهي مستغربه ده بجد ولا بتهزر
اكرم: اولا انا ما بهزرش ثاني حاجه طول ما احنا في الشغل اسمي مستر اكرم
نرمين: حاضر يا مستر اكرم
اكرم: طب يلا بقى عشان الاجتماع هيبتدي
ونرجع عند فهد

 

فهد: العشق هتحضري معايا الاجتماع بمناسبه ان انت سكرتيره الخصوصيه بتاعتي ولازم تحضري كل حاجه عشان ما يبقاش في غلطه الاجتماع ده مهم
عشق: وهي خايفه طب فين انا يا مستر مش هعرف
فهد: هولع فيك وانا بقول لك هعذبك معايا الاجتماع
عشق: حاضر يا مستر فهد
وفعلا يبتدي الاجتماع ويروح فهد عشان يتعرف على الناس
وقتها دخل اكرم ونرمين مع بعض واقرب قعد جنب فهد وكان جنبه نرمين
فهد قال لاكرم
فهد: اللي جاب نرمين معاك
اكرم: يا سيدي قلت بدل ما تبقى قاعده لوحدها تيجي تقعد معايا هكون جايبها ليه يا فهد
فهد: ليه
اكرم: عشان في شويه تصاميم هي كانت عاملاهم تحفه وفكره اعرضهم وبس محتاجين شويه تعديلات يبقوا تحفه برده
فهد: ربنا يستر المهم انت عارف ان الاجانب دول بالعافيه اقنعناهم ان هم يجوا يتعاونوا مع شركتنا
اكرم: عارف حتى مستر جون شكله صعب شويتين
فهد: خلاص الاجتماع
وفعلا يبتدوا الاجتماع ويتكلموا في امور الشغل

 

وجون طول الوقت عينه ما اتشالتش من على العشق وفهد كان ملاحظ وكاتم غضبه عشان ما يعملش مشكله
ويخلص الاجتماع وعشق تروح تجيب اوراق الصفقه عشان يمضوا عليها
جون وهو بيتكلم عربي مكسر قال
جون: ايه البنت الحلوه دي قال الكلام ده لفهد
فهد: وهو كاتب غضبه قال للسكرتيره الخصوصيه بتاعتي
جون: دي ما تنفعش تبقى سكرتيره دي تنفع تبقى موديل ممثله ان هي جميله قوي
وقتها فهتتعصب وكان هيقوم يضرب لولا لاحظ اكرم الموضوع وحاول يلمه
اكرم: ما ينفعش يا مستر يا جون
جون: ليه ما ينفعش انا بقول اعجابي ليها
وقتها عشق بتيجي ومعاها اوراق الصفقه
عشق: اتفضل يا مستر فهد
وفهد خد الاوراق
ولو عليه ما كانش مضى اوراق الصفقه
وجون: قال لي عشق انت جميله قوي
وعشقي: وقتها ما كانتش ما فهمتش اللي قاله عشان كان بيتكلم بالايطالي وعشق ما كانتش بتعرف يتكلم ايطالي
عشق: مستر فهد هو بيقول حاجه ليا

 

فهد: قال ما ركزتش قال حاجه ولا لا
وفهد وقتها كانت سمع الكلام وكان ناوي عليه يقوم يضربه
وجون حاول يتكلم عربي ويقول
جون: انا بقول لك انت جميله قوي
وعشق فهمت اللي هو قاله لها
عشق: هو ايه اللي انت جميله قوي
جون: بعبر عن اعجاب ليكي
عشق: عبر بعيد عني انا مالي
وفهد واكرم كانوا كاتبين ضحكتهم
جون: انت بنت جميله ما ينفعش تشتغلي سكرتيره انت كنت المفروض تشتغلي موديل
وعشق: وقالت بتريقه لو عندك شغلني معاك بدل المرمطه اللي انا قاعده فيها دي
جون: خلاص جميلتي تعالي اشتغلي معايا
وقتها جون كان عايز يمسك ايده عشق
ضربته بالقلم بعد ما مسك ايديها
جون: انت ازاي تضربيني بالقلم
عشان: تحرم ثاني مره تمسك ايديا
جون: انا هندمك على اليوم اللي انت مديتي ايدك عليا
عشق: حصل لنا الرعب يا اخويا
فهد : خلاص يا عشق اتاسفي لمستر جون
عشق: مش هتاسف لحد هو اللي ماسك ايديا
جون: خلاص يا مستر فهد انا لي تصرف تاني معاها

 

وفهد لو عليه كان ضربه بس عشان هي ضربته بالقلم فهدي شويه
اكرم: عشان يفضي الموضوع خلاص يا جماعه ما كانش قلم ده واحنا اسفين يا مستر جون على العشق عملته واحنا اللي هيبقى لنا تصرف تاني معاها
عشق تطلع بره الاجتماع وهي زعلانه ومتضايقه على الجون عمله
♕♡
وفهد يخرج لعشق ويتكلم معاها
فهد انا اسف على اللي عمله مستر جون
عشق بتتاسف على ايه يا مستر فهد انت ما عملتش حاجه هو الواحد مش محترم
فهد انت لما كنتيش ضربتيه بالقلم كنت انا اللي هضربه عشان ما اسمحش ان حد يقرب من حاجه تخصني
عشق وهي مستغربه ازاي حاجه تخصك
فهد ولسه واخد باله من الكلام اقصد السكرتيره بتاعتي ما كنتش اقصد حاجه تخصني تخصني يعني
عشق تمام يا مستر فهد ممكن اروح بقى انا
فهد لو ما فيش حاجه تاني ناقصه اتفضل روحي
عشق لا انا خلصت كل حاجه
فهد خلاص تمام بس قبل ما تمشي خد الملف ده وراجعيه
عشق اهو الملف ده بتاع ايه

 

فهد فهد الملف ده مهم جدا لازم تراجعيه وتجيبي لي الملخصات بتاعته وان عشان الوقت متاخر راجعيه في البيت واخلصه لي بكره الصبح
عشق حاضر يا مستر فهد
وعشق بتمشي وفهد يفضل باصص عليها ويحس ان قلبه هيخرج من مكانه
فهد لنفسه ايه يا قلبي انت وقعت بالحب ولا ايه
وبعد شويه يمشي فهد ويروح على القصر
وفي القصر في اوضه فهد خش عليه سليم
سليم ينفع اتكلم معك
فهد اتفضل خش
سليم في حاجه مهمه عايزه اقولها لك
فهد قول
سليم انا شكلي وقعت في الحب للطالبه بتاعتي
فهد وهو مش مستغرب انا عارف
سليم وانت ايش عرفك كنت ساهر ولا كنت ساحر
فهد في طريقتك الكلام وانت كنت بتتكلمي في دردشه مش طريقه طالب الدكتور بتاعها
سليم انا حبيتها بس في نفس الوقت انا خايف انت عارف ان انا مريت بعلاقه فاشله

 

فهد مش واحده استغلتك وانت لسه طالب في الكليه وكمان هي شكلها مش منهم انها لو منهم زمانها موقعاك في حبها
سليم انا عارف ان اعمل زيهم بس انا خايف برده وكمان اقترحت عليها انها تيجي تشتغل معايا في الشركه
فهد نهارك اسود ده انا مستحمل نرمين بالعافيه وعشق هتجيب لي هي كمان هي ناقصه المشرحه قتلها
سليم نرمين وعارفين ان انا وانت واكرم ما بنطقهاش
فهد ملكش دعوه ويلا بقى روح نام ونكمل بكره
سليم ماشي يا اخويا ما همش انا بقى همشي وخرج وهو بيضحك عليه
وفعلا سليم يروح ينام
وفهد بيفكر في عشق لحد ما غلب النوم
وبكده يخلص اليوم على ابطالنا ونستنى ثاني يوم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى