روايات

رواية دموع الفصل التاسع 9 بقلم يارا محمد

رواية دموع الفصل التاسع 9 بقلم يارا محمد

رواية دموع الجزء التاسع

رواية دموع البارت التاسع

رواية دموع الحلقة التاسعة

دموع: بابتسامه لا كليه ايه دلوقتي رائد الصواف الاول.
اسد: انتي ناويه علي ايه معاه هتعملي ايه.
دموع: امم نلاعبه من بعيد من مثلا مرة سمعته بيقول أنه لو خسر صفقه مع ماهر علم الدين وخس”رها يبقي ضاع”ت منه صفقه العمر وهتكسبه ملايين.
مهران: ماهر علم الدين اكبر مورد للحديد ف الشرق الأوسط.
دموع: باستغ*راب اه هو حضرتك تعرفه يا جدي.
مهران: اه اعرفه ساعدته كتير وهو مستعد يعمل اي حاجه علشاني كمان عمر انت عارف هتعمل ايه وانت يا اسد روح معاه واقنعوه هو ماهيصدق أنه يشتغل معانا
عمر: حاضر يا ابوي هروح أنا وأسد.
مهران: دلوقتي فيكي تبداي من بكرة دراسه يا بتي ورقك كله بقي ف كليه الحقوق.

 

 

دموع: جدي ممكن احضنك حضن بنت لجدها بعد اذن جدتي نجيه.
مهران: ممكن يا بتي تعالي هنا.
دموع حضن”ته حضن كبير مليان مشاعر ودم”وع كتير قوي.
اسد وعمر راحوا لماهر وعرضوا عليه فلوس اكبر من فلوس رائد وهو وافق بس شرطوا عليه أنه يفس*خ العقد مع رائد من غير مادي أي أسباب لده.
ماهر كلم رائد وقالوا إنه مش هيشتغل معاه واعتذرله وقفل بسرعه واتفق ماهر مع عمر وأسد علي الصفقه ومشيوا.
أما رائد سمع كلام ماهر واتص*دم ورم*ي الفون وكس*ر المكتب كله من عصب*يته
رائد: بعصب*يه بقي انا ماهر علم الدين يلغ*ي صفقتي أنا علشان حد تاني أنا كده خس*رت نص فلوسي اللي حاططها كله من اللي اسمها دموع دي من يوم ما دخلت علي حياتي وهي مشقلبه مش شفتش يوم حلو ابدا بسببها.
عند اسد.
اسد: كله تمام يا جدي اللي قلته اتن*فذ واتل*غت كل حاجه من ناحيه ماهر.
دموع: تعرف ادفع نص عمري وأشوف شكل رائد عامل ازاي.
اسد: سيبك من رائد دلوقتي يالا وراكي جامعه بكرة يا استاذة يالا علي النوم.
دموع: باستغراب ايه بتقول ايه.
اسد: انتي سمعتي يالا اسيل موج خدوها لفوق بكرة ف جامعه.
اسيل وموج اخدوا دموع لاوضتهم وهما بيضحكوا.
نجيه قربت من اسد واتكلمت.
نجيه: قلي انك حبيتها صح متخبيش عليا.
اسد: احبها ايه بس يا جدتي أنا بس يساعدها مش اكتر من كده لكن بحبها لا.
نجيه: متأكد يا ولدي أصله نظرتك ليها.
اسد: نظرتي مش نظرة حب دي نظرة تأثر بيها بس.
نجيه: ماشي يا ولدي تصبح ع خير.

 

 

نجيه مشيت وأسد ابتسامته اختفت وبحزن.
اسد: حتي لو بحبها مش هينفع والله.
بعد اربع سنين كانت واقفه علي المنصه باستلام شهادة تخرجها وهي فرحانه جدا والعيله فخورة بيها حتي هو اللي اتاكد من مشاعره ناحيتها بس مش صارحها بحاجه طول السنين دي.
دموع استلمت شاهدتها وهي فرحانه ومبسوطه اوي وكان نفسها مها تكون معاها بس حمدت ربها أنها ف وسط عيله بتحبها زي هيله مهران الاسيوطي نزلت من علي المنصه وجريت علي مهران وحضنته حضن كبير.
مهران: مبروك تخرجك يا بتي.
دموع: أنا بشكرك علي كل حاجه يا جدي اوعدك هردلك جميلك ف يوم من الايام.
مهران: لا مش عايز الكلام ده جميلي هيترد يوم ما تاخدي حقك فهماني.
دموع: فاهمه يا جدي أنا خلاص فضيت وعقاب حياته جحيم.
اسد قرب منها وطلع علبه قطيفه.
اسد :مبروك يا سما علي الأقل دلوقتي دي هديتك.
دموع بصت الهديه لقته انسيال بسيط من الفضه وف حرف السين.
دموع: بابتسامه بسيطه شكرا ليك دي احلي حاجه ف حياتي.

 

 

اسد: مبسوط انها عجبتك ها ناويه علي ايه.
دموع: ناويه علي حاجه صغيرة بعد اذنك يا جدي.
مهران: ايه هي دي.
دموع: اني ……. موافق ولا لا يا جدي
مهران: فكرة حلوة وعجبتني كمان تمام يعني مخططه لكل حاجه.
دموع: اه ماعدش فيه وقت.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دموع)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى