روايات

رواية ملاك الفهد الفصل الخامس 5 بقلم منة محرم

رواية ملاك الفهد الفصل الخامس 5 بقلم منة محرم

رواية ملاك الفهد الجزء الخامس

رواية ملاك الفهد البارت الخامس

رواية ملاك الفهد
رواية ملاك الفهد

رواية ملاك الفهد الحلقة الخامسة

فهد: انا عايز قطه لو سمحت
الراجل: اتفضل يبني اختار واحده
فهد: تمام دي حلوه
بعد شويه
دعاء: سليم شوف مين بيخبط
سليم: حاضر ياماما
سليم: اذيك ياعمو
فهد: الحمد لله يحبيبي غمض عينك كده وفتح لما اقولك اشطا
سليم: اشطا
بعد ماغمض عينه
فهد: حدف القطه جوا البيت ودخل بيته من غير ماسليم يحس
سليم: افتح ياعمو ولا ايه
سليم: ياعمو

 

 

سليم: فتح اده راح فين ايه عمو العبيط ده مش كفايه اختي الهبله
فهد: هيححح احسن هيهيهيهيهي
فهد: ماتظبط يافهد مالك هو ايه الي هيهيهي
عند ملاك
ماما فين ال عاااااااااا عاااااااااا قطهههه عااااااا ياماما هش هش امشي امشي يابت انتي عاااااااااااا عاااا يالهوييييي قطههه ياماااا
عند فهد وهو سامع صوتها
فهد: هههههههههههه احسنننن
دعاء: ايه يابنتي مالك يالهوي عااااااا قطهه قطهه هش هش
ملاك: ياماما مشيها بسرعه وحياه امك
دعاء: سليمم سماا
سليم وسما: ايوه ياماما
دعاء: طلع ياحبيبي القطه دي برا الشقه علشان ملاك مرعوبه منها
ملاك: ونبييي علي اساس اني واقفه علي الكنبه لوحدي ماانتي كمان مرعوبه
دعاء: بس يابنت هشها يلا يسليم
بعد شويه في اوضه ملاك
ملاك: معقول يبقا هو اكيد هو عربيه نقل ده بارددد وعرف ازاي اني مش بحب القطط بقه
الصبح الساعه تسعه
فهد: يححح انا زهقت علي فكره
ملاك: احسن
في عربيه فهد: الو ياماما عامله ايه
مامت فهد: ايه ياحبيبي عامل ايه وملاك عامله ايه معاك اوعا تكون قولتلهم انك فهد ابني
فهد: زي الزفت ثواني انتي عرفتي منين كويسه معايا ولا لا
نجلاء مامت فهد: دعاء بتكلمني قالتلي انها مطلعه عين الساكن الجديد
( نجلاء مامت فهد هي هي خاله ملاك بس فهد وفاطمه ولاد نجلاء عمرهم ما شافو خالتهم وملاك علشان كانو مسافرين مع ابوهم من زمانن كان مطلق امهم فا هما عاشو مع ابوهم وبعد ماابوهم مات نجلاء سافرت ليهم وعاشو مع بعض)
فهد: ياماما احنا هنفضل كده لحد امتي

 

 

فلاشش بااااك
نجلاء لدعاء: عامله ايه يا حبيبتي
دعاء: اهو الحمد لله علي كل حال
نجلاء: مالك ياقلبي
دعاء: الفلوس والله مش بتكفي وماشين بلعافيه
نجلاء: ماانا قولتلكو اجرو الشقه مافيش فايده فيكو
دعاء: مهي ملاك مش راضيه نهائي
نجلاء: هي عامله ايه القرده وحشاني
دعاء: الحمد لله كويسه انتي عامله ايه وي فهد فاطمه
نجلاء: الحمد لله بخير
دعاء: كبرو ولا لسه
نجلاء: ههه طبعا
دعاء: مش ناويه ترجعي
نجلاء: لسه مش عارفه ادعلنا
دعاء: طب سلام انا اروح اجيب العيال من الحضانه
نجلاء: سلام ياحبيبتي
فهد: مالك يا ماما
نجلاء بحزن علي حال اختها: ها مافيش حاجه
فهد: مالك بس احكيلي
نجلاء وحكت ليه
فهد: طب متزعليش ايه رايك ابعتلهم فلوس
نجلاء: مستحيل يرضو كان زمان كل حاجه اتحلت
فهد: طب هنعمل ايه
نجلاء: هو مش انت نازل مصر تشتغل هناك
فهد: اها
نجلاء: بص انت خد الشقه وادفع اجارها ومتقولش انك ابني تمام علشان لو قولت كده مش هتدفع إيجار
فهد: تمام فكره حلوه وبلمره اشوف خالتي الي بتحكلنا عنها كتير وبنت خالتي
نجلاء في بالها: ربنا يستر من ملاك بقه
باااااك
نجلاء: مش عارفه ياحبيبي ربنا يسهل وانزل المهم ها شوفت بنت خالتك هههههه
فهد: ماما صحيح ده عندها السكر
نجلاء: اه ياحبيبي جالها بعد م*وت ابوها الله يرحمه
فهد: تمام ياماما عايزه حاجه علشان انا رايح الشغل
نجلاء: سلامتك وخلي بالك من ملاك

 

 

فهد: زي اختي هشيلها في عيني
نجلاء: طب ياحبيبي
فهد: انا ليه اضايقت لما قولت اختي يلا مش مهم
فهد وهو ماشي في الطريق لقي شابين بيرزلو علي بنت نزلهم
فهد: ايه ياحلو منك ليه مش عيب برضوه ولا انتو نسيتو تتربو
وانت مالك انت
مالي انها بنت وخايف عليها وميصحش تعملو كده وتربيه اهليكو تروح علي الارض ليه منحافظش علي بنات الناس علشان كما تدين تدان فا خاف بقه علي اختك مراتك امك وبعدين فين غض البصر هو ربنا امرنا بكده نبص علي بنات الناس ونضايقهم
الشابين: ههههههههههه
فهد اتعصب راح ضربهم وقامو جريو يارب البلد تنضف من اشكلكو
فهد وهو بيبص وراه اده انتي
ملاك وهي هيغمي عليها: ف فهد
فهد لحقها وشالها وداها العربيه وجاب مايه رشها عليها
ملاك وهي بتفوق: وفضلت تعيط
فهد: مالك بس حد عملك حاجه
ملاك بعياط: لالا انا كنت خايفه اوي يافهد يحصل حاجه زي الي بيحصل الايام دي
فهد: اهدي اهدي بس متعيطيش حطي املك في ربنا وربنا كبير تعالي اروحك البيت واستهدي بالله كده محصلش حاجه
ملاك: لا تعال نروح كافيه اي رايك
فهد: بس كده حاضر
ملاك: ماتحكيلي عنك
فهد: انا ياستي كنت عايش في السعودية طول عمري وكنت بنزل من فتره لفتره مصر اهلي هناك وانا جيت هنا علشان شغلي وكده وقبلت بت كده كل يوم ترش عليا مايه هااا
ملاك: ها انت انت عرفت منين
فهد: معروفه يعني ومكشوفهه اوووي
ملاك: ههههه
فهد: بقه في حد يكتب علي المرايه علشان تاخد شقه خالتي حلو ياهبله
ملاك: مخدتش بالي كنت مستعجله اويي هههه
ملاك: انا اسفه

 

 

فهد: علي ايه
ملاك: علي كل حاجه حصلت رجعت افكاري لقيت اني كنت رخمه معاك اويي وانت متستهلش كده دي تاني مره الاقيك واقف جمبي بجد مش عارفه اشكرك ازاي
فهد: وانا كمان اسف اني جبتلك قطه ودخلتلك واتس وي اتزحلقتي في الصابون
ملاك: بقهه كده انت الي جبت القطه كان قلبي حاسس
فهد: هههههه انا اسف
ملاك: اده انا اسفه مخدتش بالي من الوقت وانك لازم تروح شغلك انا همشي وقامت
فهد: مسك اديها يابنتي اهدي خلاص مش هروح انهارده عادي يعني
ملاك بتوتر: انا اسفه
وتلفونها رن كانت خالتها
ملاك بفرحه: خالتووووووو وحشتيني عامله ايه انتي كويسه وحشتيني اوووي
نجلاء: يابت اهدي هههه انا كويسه يروحي انتي عامله ايه وماما واخواتك
ملاك: احنا كويسين بس هنبقا احسن لو رجعتي
نجلاء: قريب ياحبيبتي هاجي علشان خاطرك بس
ملاك: الا قوليلي ياخالتي ابنك وبنتك عاملين ايه ابقي ابعتيلي صور ليهم نفسي اشوفهم اوووي
فهد بسرعه: لاااا
ملاك: افندم
فهد: ها لا مش قصدي عليكي ده الويتر كان بيقولي حاجه
ملاك: اها
نجلاء: انتي مع مين ياحبيبتي
ملاك: وهي بتوطي صوتها مع واحد حليوه كده ياخالتي
نجلاء: نهارك اسود مين يابت
ملاك: ده الساكن الجديد فهد
نجلاء: ممممم قولتيلي وحليوه كمان
ملاك: ها مش قصدي انا بهزر ياوليه

 

 

نجلاء: ههههه والله وحشتني
ملاك: انتي اكتر ياخالتي
نجلاء: طيب يقلبي اسيبك انا بقه
ملاك: ماشي سلام
فهد: دي خالتك
ملاك: اها حبيبه قلبي
فهد: ابتسم
ملاك: يلا
فهد: يلا
روحو البيت
فهد لملاك: ابقي فكي البلوك احنا بقينا صحاب
ملاك: هههه حاضر
بليل
فكيته اهو
فهد: انتي كويسه دلوقتي
ملاك: اه كويسه الحمد لله انت اخبارك ايه
فهد: بخير الحمد لله
بعد شهرين
في البلكونه
ملاك: فهد فهد فهد
فهد: ايه يابت
ملاك: خالتو جوا عندنا
فهد: احلفي
ملاك: اه والله
فهد في باله معقول تزعلي مني لما تعرفي انها امي
ملاك: ايه يابني روحت فين
فهد: اهو معاكي هخش اعمل مكالمه صغننه وهاجي
ملاك: اوك
فهد: الو ياماما
نجلاء: ايه ياحبيبي
فهد: مقولتيش يعني انك جيتي انتي بتهزري حته كنت قولتلها اني ابنك من بدري
نجلاء: كنت عملاهالك مفجاه ليكو كلكو

 

 

فهد: ياماما انتي بتهزري طب هي هتعمل ايه لما تعرف يعني اني ابنك
نجلاء: امممم وانت مالك يعني هي مش صحبتك بس
فهد: بتوتر اه اه صحبتي بس
نجلاء: علفكره هي كمان بتحبك
فهد: احلفي هي يعني قالتلك ولا انتي بتقولي وخلاص
نجلاء: واضح انها صحبتك بس ياواد وبعدين هي قالتلي انها بتحب حد اسمه فهد
فهد: بعد الي انتي عملتيه ده ولا هتبقا صحبتي حته
نجلاء: متخافش هتسامحك وبعدين انا كمان غلطانه زي زيك تعال بقه
فهد: انا محرج اويي
نجلاء: تعال بدل مااجي اجيبك من قفاك
ملاك: خالتيي بتكلمي مين
نجلاء: بكلم فهد ابني
ملاك: تمام ماشي
نجلاء تعال يلا سلام
فهد: سلام
فهد: يالهوي اعمل ايه بقه انا هروح والي يحصل يحصل
ملاك: اده فهد تعال خش خالتو جوا تعال اعرفك عليها
فهد باحراج وصوت مبحوح: طيب
نجلاء: عارفهه ياحبيبتي
ملاك: اه من كلامي عليه اكيد ههه ده انا قرفتك بيه
فاطمه اخت فهد: اده فهددد وحشتني وجريت عليه حضنته
ملاك: يارب الي في بالي يطلع غلط
نجلاء: لا صح ياملاك
ملاك بدموع:انت انت فهد ابن خالتي اده انا ازاي كنت غبيه صحيح جوز خالتي اسمه المحمدي وابنها فهد اي الهبل الي كنت فيه ده وانت كنت في السعوديه كمان انا ازاي مفكرتش في كده وكمان انت كنت بتضحك عليا الفتره دي
فهد: لا ياملاك انا

 

 

نجلاء: مش هو السبب يحبيبتي انا الي( قولتله وقالتلهم الي حصل كله)
ملاك بزعل: قامت علشان تخش اوضتها
فهد: بت انتي انا بحبك وقعد علي ركبته ومعاه خاتم
ملاك: ممممم هفكر بعد الي انت عملته ده كله
فهد: خلاص انا هرجع السعوديه
ملاك: وانا كمان بتنيل بحبك
فهدد: ياخربيت الرومانسيه بتاعتك
نجلاء وفاطمه ودعاء وسليم وسما: لولولولولولولي
(تمت) 🌝🍓

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الفهد)‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى