روايات

رواية ملحمه العشق والكبرياء الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد

رواية ملحمه العشق والكبرياء الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد

رواية ملحمه العشق والكبرياء الجزء الحادي عشر

رواية ملحمه العشق والكبرياء البارت الحادي عشر

رواية ملحمه العشق والكبرياء الحلقة الحادية عشر

في شقه دياب ….

كانت تقف سميه أمام المراه وهي تنظر لنفسها بإعجاب .

/مشاء الله عليكي ي بت سميه بقيتي حاجه تانيه خالص هو سيد الرجاله يستاهل اني اتغير علشان اسعده .

دياب بابتسامه عاشقه /بس انتي عجبني كده وبموت فيكي كده ي سمسمه .

سميه بابتسامه حنونه/مش هتبطل تخصني كده قلبي هيقف في مره بسببك

دياب وهو يقبلها بعشق/سلامه قلبك ي روح قلبي.

سميه بابتسامه عاشقه /ممكن اعرف المعلم دياب ساب الورشه وجاي بدري كده ليه .

دياب بعشق وهمس وهو يحتضنها /المعلم دياب مبقاش قادر يغيب عنك لحظه واحده بتوحشيني ي سمسمه قلبي بحبك ي سمسمه بحبك .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سميه وهي تقبل يده بحنان/انا الي بقيت بموت فيك ي دياب وبحمد ربما انك بقيتي من نصيبي وبدعي ربنا أن اقدر اسعدك .

دياب وهو يحتضنها بعشق/حبيبه قلبي ربنا يخليكي ليا يا روحي يلا علشان ناكل لاني همو*ت من الجو*ع .

سميه بقل*ق با*لغ/ده مين الي جاي دلوقتي .

دياب بق*لق /ادخلي جوه انتي دلوقتي .

ليفتح دياب الباب ليص*عق مما يرا .

الحوت بحد*ه /انت دياب اخو بكري .

دياب باستغراب /ايوه انا خير فيه ايه.

الحوت بغ*ضب /انا عايز 200الف جنيه حق البضا*عه الي راحت مع اخوك .

دياب بحد*ه /بقولك ايه ي راجل أنت احسالك تمشي من هنا بدل ماخلي رجاله الحته يقطو*عك حتت والي معاك دول مش هينفعوك .

الحوت بغ*ضب وتو*عد /ماشي بس اعرف اني جتلك بالذوق وانت رفضت دي فلوسي وانا مش هسيبهم وهخليك تتمنا المو*ت ومش هتطوله سلام .

سميه بدمو*ع وخو*ف /ايه الي سمعته ده ي دياب هو بكري كان تاجر مخد*رات رد عليا ي دياب .

دياب بحز*ن شديد/ايوه ي سميه كانت تاجر مخدر*ات وما*ت وهو بيهر*ب من البو*ليس وانا كتمت علي الموضوع ده مهما كان اخويا كان لازم اعمل اي حاجه علشان شكله وسمعته .

سميه بدمو*ع وو*جع /وليه مقولتيليش ي دياب ليه سبتني اظ*لمك كل ده واته*مك بقت*له واسمعك كلام يد*بح ليه ي دياب .

دياب بابتسامه عاشقه/علشان كنت عايز تحبيني باردتك ي سميه من غير اي ضغط من غير ماتحسي اني البطل الي انق*ذ اخوه والحمد لله ربنا حققلي اغلا امنيه في حياتي وبقيتي بتا*عتي وبين ايديا باردتك ي روح قلبي.

سميه بد*موع وخو*ف /بس انا خا*يفه عليك ي دياب ده كلامه وشكله كان قاصد ش*ر ده انا امو*ت لو جرالك حاجه ي دياب .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دياب وهو يقبل يدها بعشق/متخا*فيش ي نور عيني ده انا دياب تعالي بقا نامي في حضني وانا هنسيكي كل الكلام ده ي سمسمه قلبي.

*********************.

في المصحه الخاصه ب ساره .

كان يسيرون مراد وندا بسعاده كبيره.

مراد بابتسامه وسعاده /مش قادر اصدق اني هشوفها وهي بتتكلم واخدها معايا كمان ي ندا حاسس اني بحلم .

ندا بابتسامه/لا ده مش حلم ي روحي دي حقيقه انت تستاهل كل خير ي مراد .

مراد وهو يقبل يدها بعشق /الفضل في السعاده دي كلها بعد ربنا سبحانه وتعالى هي انتي ي ندا انتي الفرحه الي دخلت حياتي ❤️ ونورتيها بعد مكنت عايش في الض*لمه .

ندا بابتسامه عاشقه /ربنا يخليك ليا ي روحي يلا بقا علشان منتاخرش علي سوسو .

في الاعلي …

في غرفه ساره …

كانوا يجتمعون الكثير من العاملين بالمشفي ليسرع إليها مراد بهل*ع وخو*ف .

مراد بر*عب /فيه ايه اختي فين .

المدير بخو*ف شديد/للاسف انسه ساره مش موجوده دورنا في كل حته وملهاش اثر .

مراد بغ*ضب جح*يمي/نعم ي روح ام*ك ليه سايبها في الشار*ع اختي فين والا قسما بالله هو*لع في المستشفي بالي فيها .

المدير بخو*ف وار*تباك /قولتلك معرفش معرفش .

ندا بدمو*ع وو*جع/تعال ي مراد ندور عليها لتكون هر*بت مننا احنا.

***************.

في احدا الاماكن المهجوره .

كانت تجلس ساره بخو*ف ودمو*ع ليسير اسر بحد*ه وغ*يظ .

 

 

 

 

 

 

 

 

/متخا*فيش ي حلوه وجودك هنا موقت لحد ماخوكي يرجع اختي الي خط*فها مننا .

ساره بدمو*ع وصر*اخ /اخويا مخط*فهاش ندا بتحب مراد هي قالتلي كده .

اسر بغ*يظ شد*يد/كد*ابه انا عارف كويس اني اخوكي خط*فها علشان يساومنا عليها بأمر من ناس كبار ولا انتي مش عارفه أن اخوكي قت*ال قت*له .

ساره بصد*مه /بتقول ايه.

في فيلا امين .

في غرفه بسنت .

عائشه بسعاده /بتتكلمي بجد ادهم صمم يتجوزك والله العظيم راجل فعلا .

بسنت بق*لق وار*تباك /بس انا قلقانه ي عائشه معقول ينسا ويسامح كده علطول .

عائشه بابتسامه/لانه راجل بجد ي بسنت وبيحبك بجد اوعي تتردي وتضيعي الفرصه من ايدك انسي ي روحي انسي وابتدي حياتك من جديد .

*****************.

في فيلا راجي …

علي مائده الطعام كان ينظر إليهم راجي بغ*يظ وغير*ه تكاد تحر*ق كل ماحولهم .

شريف بابتسامه/كلي ي رحمه انا عايزك تخلصي أكلك كله ي ست البنات ي احلا عروسه في الدنيا دي كلها .

رحمه بابتسامه/حاضر ي حبيبي .

راجي بغ*يظ وغ*يره /يريت تخفوا المحن ده شويه علشان فيه طفل قاعد في وسطكم.

شريف بابتسامه/سولي ي حبيبي ايه رايك مبسوط .

سليم بابتسامه وطفوله /مبسوط اوي ي بابا .

راجي بحد*ه /نعم مين ده الي بابا .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شريف بغي*ظ وحد*ه /ايه راجي فز*عت الولد انا الي قولتله يقولي كده لاني فعلا هكون زي والده بالظبط وكل الي هيحتاجه هيكون عنده في ثواني .

رحمه بابتسامه/ربنا يخليك ليا ي شريف .

شريف وهو يقبل يدها بابتسامه /ويخليكي ليا ي روحي سولي يلا علشان نلعب في الجنينه خلصي براحتك اكل وتعالي ي حبيبتي عن اذنكم .

راجي بغي*ظ شديد/ممكن افهم ايه الهبل الي بيحصل ده انتي اتجن*نتي في عقلك ولا ايه .

رحمه بنظره استفز*ازيه /ايه مالك متغا*ظ ليه انت كنت فاكرني هفضل عايشه علي جر*حك العمر كله وبعدين انا فعلا بحب شريف ومش عايزه غيره .

راجي بغ*يظ وغير*ه /وحياه ام*ك بقولك ايه ارجعي عن الي فدماغك ده احسا*لك انا ليمكن أض*حي بيكي ولا ب ابني فاهمه ي رحمه .

رحمه بدمو*ع واشتياق له /الكلام ده فإت أوانه ي راجي انا خلاص مبقتش عيزاك انا بحب شريف وبس .

راجي بغي*ره وهو يقب*لها بع*نف كأنه يعا*قبها علي مافعلت /اسمه مسمعوش علي لسانك فاهمه اني عمرك مكنتي ولا هتكوني ل غيري انا اسف ي رحمه انا عارف اني مهما اعتزرت مش كفايه بس والله ربنا الي يعلم انا قضيت الخمس سنين دول اوي كنت هتج*ننن عليكي وارجعلك علشان اخدك في حضني واتجوزك علي سنه الله ورسوله انا بحبك ي رحمه بحبك ومش عايز حاجه من الدنيا غيرك انتي وسليم ابني .

رحمه بخ*بث وم*كر/طب وشريف ي راجي تفتكر هيسامحنا علي الي عملناه .

راجي بابتسامه وسعاده /متقلقيش ي رحمه انا الي هعرف شريف كل حاجه.

شريف بابتسامه وسعاده /بس شريف عارف كل حاجه ي راجي .

راجي بصد*مه /عارف .

فلاش باك….

في مكتب رحمه …

شريف بصد*مه /معقول راجي اخويا عمل معاكي كده .

رحمه بحز*ن شديد /ايوه ي شريف وعيزاك تساعدني اني أد*به علي كل الي عمله لاني مستحيل ارجعله بسهوله كده ولا اسامحه علي الي عمله فيا انا وابني .

شريف بابتسامه و*غمزه /طب انا عندي خطه هخليه يلف حوالين نفسه ويطلب منك السماح .

 

 

 

 

 

 

 

 

باك …

راجي بغ*يظ شديد /ي عني انت ي عيل تعمل فيا كده وكل ده كنتوا متفقين عليه سواء .

شريف بخو*ف مصتنع وهو يسير للخارج /بقولك ايه لتاذينا ولا ناذيك انصرف الحقني ي سليم.

رحمه بضحك وسعاده لا اول مره منذ سنوات /هههههههه .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملحمه العشق والكبرياء

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!