روايات

رواية ملحمه العشق والكبرياء الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد

رواية ملحمه العشق والكبرياء الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد

رواية ملحمه العشق والكبرياء الجزء الرابع

رواية ملحمه العشق والكبرياء البارت الرابع

رواية ملحمه العشق والكبرياء الحلقة الرابعة

في فيلا امين ..
في غرفه ادم ..
كان يقف وهو ينظر إليها بصد*مه من نظراتها الجر*يئه اتجاه ليتحدث بع*صبية.
/ممكن افهم ايه الي عملتيه ده ازي تتدخلي الاوضه كده يلا اخرجي خليني اغير هدو*مي .
بسنت وهي تحتضنه بعشق و*جنون/خلاص من النهارده مش هخرج من حياتك مش هتكون محر*م عليا تاني ي ادم هتكون ليا وهكون ملكك ورهن اشا*رتك .
ادم وهو يدفعها بغ*يظ /انتي اتج*ننتي هو مفيش فايده فيكي انا اخوكي بقا افهمي .
بسنت وهي تمسك يده بدمو*ع/لا ي ادم احنا مش اخوات اقسم بالله ماخوات انا سمعت بابا وماما دلوقتي وهما بيتكلموا هما اخترعوا الكد*به علشان احنا عايشين في بيت واحد احنا مش اخوات ي ادم انت حبيبي وعشق عمري كله انا كنت حاسه .
ادم بشر*ود و*ضيق /ي عني عمي مكنش واثق فيا اخترع الكد*به دي علشان خا*يف عليكي مني .
بسنت بسعاده كبيره/مش مهم ي ادم همت عارفين اني بحبك من زمان المهم اننا مع بعض وخلاص لازم نفهم أن احنا عرفنا ونتجوز بقا انا مش عايزه غيرك ي ادم .
ادم بابتسامه وهو يحتضنها / وانا كمان مش عايز غيرك ي بسنت طول عمري حاسس انك حته مني .

 

 

بسنت بسعاده وعشق /وانا كمان بعشقك ي حبيبي طول عمري خلاص مبقتش حاجه تفر*قنا ابدا ي ادم .
ادم وهو يق*بلها بعشق وهمس /عندك حق ي عمري تعالي بقا في حضني ده انا كنت همو*ت عليكي .
بسنت به*يام وض*عف بين يديه/وانا ملكك ورهن اشارتك ي حبيبي .
للاسف استطاع الش*يطان أن ينتصر عليهم ليو*قعهم في الف*خ هل العشق واللهفه مبرر لما حدث ترا ماذا سيكون القادم إليهم ……
*****************.
في بيت دياب ..
كانت تقف سميه بدمو*ع وهي ترتدي فستانها .
دياب بحد*ه /ساعه ولا ايه ابوكي وامك بره بقالهم ساعه .
سميه بد*موع وو*جع/وانت مالك هما اهلي ولا اهلك .
دياب بحد*ه /انا مستحملك بالعافيه فاهمه ولا لا بعد كده هتشوفي مني وش عمرك مشوفتيه .
سميه بدمو*ع وصرا*خ /هشوف ايه اكتر من الي شوفته منك الي يق*تل اخوه ويتجوز خطيبته يعمل اي حاجه.
دياب وهو يد*فعها علي السرير ليقبلها بع*نف كأنه يعا*قبها علي حديثها عن أخيه .
سميه بدمو*ع و*الم /انت هم*جي ومتو*حش .
دياب وهو يم*سكها من شعر*ها ب*غيره /انتي لسه مشوفتيش حاجه دي عينه من الي لسه هيحصل ولا ناسيه أن النهارده دخل*تنا ي عروسه .
سميه بدمو*ع وكر*ه /مش هيحصل ي دياب اقت*لني وبعدين خود من الي انت عاوزه .
دياب وهو يمس*كها بتحدي عاشق /ماشي ي سميه بس انا بقا الي هخليكي تتمني اني اقرب منك هخليكي تن*كوي بنا*ر عشقي الي هتسو*يكي علي نار هاديه ي بنت مهران ومبقاش دياب لو لو مخليتك تمو*تي فيا وتتمنيلي الرضا .
************.

 

 

في فيلا راجي ….
كان شريف يقف بع*صبيه شد*يده لر*فض راجي تعامله مع رحمه للغير مبرر بالنسبه له .
شريف بع*صبية وحد*ه /انا مش فاهمك ي راجي ليه كل الع*صبيه دي مالها مدام رحمه .
راجي بحد*ه /ملهاش بس مش بروفيشنال بتمشي الشغل كده اي كلام ودي صفقه كبيره اغلب فلوسنا هتتحط فيها وانا مش مستغني عن فلوسنا الي شقينا وتعبنا فيها.
شريف بع*صبية /الكلام ده مش مظبوط ي راجي شركات الخليلي من أكبر الشركات مدام رحمه قدرت تكبرها بعد وفا*ه جوزها والكل بيشهد ب ده وانا مصمم علي الصفقه دي سلام ي اخويا .
راجي وهو يحدث ذاته بضي*ق /غب*ي انا عارف انك هتكون الهدف الي تن*تقم به مني بس انا مش هقبل بكده ابدا وحكايه ابنها ده بقا لازم اعرفها .
**************.
في قصر مراد ….
كانت تفتح ندا عينيها تتدريجا لتص*عق بشده من ذلك المكان الغريب لتسرع الي الخارج بر*يبه لتنظر باستغراب شديد لذلك الواقع يعد الطعام .
ندا بغ*يظ شديد/ممكن اعرف انا هنا بعمل ايه.
مراد ببروده المعتاد /مغ*تصبتكيش متخا*فيش اصلك مش الكابل بتاعي .
ندا بحد*ه /بقولك ايه متج*ننيش انت مين بالظبط وايه المكان المر*عب ده .
مراد بابتسامه استفز*ازيه /انا مين قده هتعرفيه في الوقت المناسب والبيت المر*عب ده بيتي ويلا علشان ناكل.
ندا بحد*ه و*غيظ/اه فهمت بقا الحكايه كده اكيد الموضوع يخص ابويا وحد زقك علشان تخ*طفني ي وا*طي بس احب اقولك العب غيرها انا واخده علي كده مش اول مره اتخ*طف .
مراد بابتسامه جذابه /لا معايا الخ*طف هيكون مختلف وهيعجبك اوي ولو عايزه تمشي براحتك انا مش منعك بس قبل ماتوصلي بين ابوكي هتكوني وقعتي في ايد الي مبير*محش فعقلي انتي هنا في امان .
ندا بدمو*ع وو*جع/ليه دخلت عليا الدخله الر*خيصه دي ليه .
مراد بو*جع لدمو*ع عنيها /كان لازم اعمل كده علشان الي حصل زمان مايتكررش تاني زمان معرفتش احميها.
ندا بدمو*ع وتر*قب /مين دي حبيبتك .
مراد بنظره ثاقبه /انا بقول ناكل احسن .
****************.
في فيلا عمار والد ندا .
عمار بحد*ه ور*عب علي صغيرته/ي عني ايه مش لاقينها بنتي خلاص راحت دوروا عليها في كل مكان .
رافت بسخر*يه /متقلقش ي عمي الست زمانها ها*يصه مع حبيب القلب الي ماشيه معاه والي ضر*بني بسببها .
عمار بغ*ضب /اللز*م حدودك احسالك انا بنتي اشرف من الشرف اكيد الي عمل كده عدو من أعد*ائي .
اسر بحد*ه /الموضوع واضح زي الشمس ي بابا بس تقع في أيدي ويكون كلام رافت مظبوط هتكون نها*يتها .
******************.

 

 

في شقه دياب …
كانت تجلس سميه بت*عب و*ضيق ليقاطعها طرقات الباب لتفتح لتلك المسنه التي تنظر إليها بابتسامه بشوشه .
السيده /اهلا ي بنتي ي ترا دياب موجود .
سميه وهي تمسك يدها بحنان /جاي حالا ي امي اقعدي اتفضلي .
السيده بت*عب /يزيد فضلك ي ضنايا .
سميه بابتسامه حنونه /طب تامري باي حاجه ي امي انا عنيا ليكي .
السيده بابتسامه/تسلمي ي ضنايا واضح أن ربنا بيحبك لانك اتجوزتي زين الرجال دياب .
سميه بتر*قب وان*تباه /ازي بس ي أما ده بلط*جي وقا*سي ومعند*وش قلب .
السيده بابتسامه /كد*ب ي ضنايا كده دياب ده احسن راجل في الدنيا كلها زمان جوزي ما*ت في ور*شه بكري اللحام حر*ق وشه بكري رم*اني انا وعيالي ور*فض بديني حته جنيه واحد تعو*يض واسما الله عليه دياب هو الي وقف جنبي وساعدني وستر بنتي وجوزها وجاب لابني شغلانه ربنا يباركله يارب وكل شهر يبعتلي فلوس بس المره ده كانت كتير اوي وانا كنت جايه اشكره .
سميه بشر*ود وتو*هان /معقول بكري كان بالقسو*ه دي ودياب مخ*بي كل الحنيه دي جواه ي ترا ايه الي مكتبولي معاك ي دياب ..
****************.
في فيلا امين .
في غرفه ادم ..
كانت بسنت تغفا في احضان ادم .
بسنت بسهاده لا توصف /مش مصدقه الي حصل ي ادم معقول حلمي اتحقق .
ادم بض*يق شديد من ذاته /انتي مش مضا*يقه خالص من الي عملناه ده .
بسنت بعشق /هو ايه الي عملناه ده عشق ولهفه وجنون وبعدين ي حبيبي احنا هنتجوز ايه المشكله .
ادم بجد*يه /المهم عمي ميعرفش اي حاجه فاهمه لحد مامهدله الموضوع ده .
بسنت وهي تتمسك باحضانه /امرك ي سيدي المهم اني هبات معاك هنا كل يوم فاهم .
ادم وهو يق*بلها بابتسامه/هو فيه احلا من كده تعالي بقا ي يروحي.
******************.

 

 

في منزل رحمه ..
كانت تسير رحمه لتص*عق من مظهر سليم .
رحمه بر*عب /مالك ي حبيبي فيه ايه.
سليم بدمو*ع وو*جع/انا ز*علان اوي ي أبله رحمه كل الاولاد معاهم بابا في المدرسه وانا لا اشمعنا انا .
رحمه وهي تحتضنه بو*جع /جرا ايه ي سليم مش بابا راح ل ربنا من زمان وبعدين هو انا حر*متك من حاجه ده انت اغلا ماعندي .
سليم وهو يحتضنها بحب وحنان/انا بحبك اوي ي أبله رحمه .
رحمه بدمو*ع وقهر*ه وهي تحدث ذاتها/وحياه كل دم*عه نزلت من ابني والحر*مان الي عاش فيه لد*فعك التمن غالي ي راجي.
***************.
في فيلا ادم …
كان يجلس هو وبسنت علي طاوله الطعام لينضم إليهم امين .
امين بجد*يه /ادم جهز نفسك علشان جوازك من عائشه هيكون الشهر ده .
بسنت بصد*مه قا*تله /حضرتك بتقول ايه.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملحمه العشق والكبرياء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!