روايات

رواية ملكتي في الجنة الفصل الخامس 5 بقلم مي أيمن

رواية ملكتي في الجنة الفصل الخامس 5 بقلم مي أيمن

رواية ملكتي في الجنة الجزء الخامس

رواية ملكتي في الجنة البارت الخامس

رواية ملكتي في الجنة الحلقة الخامسة

الدكتور اول ما طلع من عند مي كان وشو بيقول انو في حاجه
الدكتور /للاسف كنا محتجين تجبوها في وقت بدري عشان نلحق بس هي نزفت دم كتير ومحتجين متبرع في اكبر وقت
عمر /تمام انا ممكن اتبرع
الدكتور(تمام يلا
اما عند اسيا كان يوسف قاعد معها
يوسف /اسيا هو انا ممكن احكيلك موضوع بس اوعديني انك عمرك ما هتزعلي مني بسببه
اسيا/اوعدك اني مش هزعل منك بسبب
يوسف /اسيا انا بحبك من زمان وعارف انك مستحيل تحبني علشان انتي مبتحبيش العلقات دي بس انا مش عايز نرتبط انا عايز نجوز علشان كده استنيت لما كونت نفسي وبعدين اعترفتلك بس كده
اسيا /انا عمري ماحبيت حد
يوسف كشر وحس انو هو قلبو اتكسر جامد وحس اني وجودو دلوقتي مبقاش ليه لازمه
اسيا /رايح فين

 

 

يوسف /اظن اجبتك وضحت
ااسيا /بس انت اتكلمت وانا سمعت للاخر يبقي انت كمان تسمع كلامي للاخر
يوسف /اتفضل
اسيا وشها احمر وبقت مش عارفه تقول ايه
اسيا/يعني انا همري محبيت حد قداك يا يوسف انا حبيتك من زمان وانت مكنتش بتعبرني اصلا علشان كده فكرت اني في حد في حياتك
يوسف فرحان جدا ومش عارفه يعمل ايه بس الي هو عارفو اني حب عمرو طلعت هي كمان بتحبو يوسف كشر وقلها عايز اقول حاجه كمان
اسيا /قول
يوسف /علشان نبدأ حكيتنا علي خير لازم منخبيش علي بعض حاجه بصي يا اسيا وقص عليها ما حدث ما بين يوسف وولادها
اسيا /طيب يا يوسف انا مش زعلانه بابا اكيد كان خايف عليا
بس انت ليه مقلتايش انو اتقتل او ليه مبلغتش البوليس
يوسف لانهم بيهددوني بيكي
اسيا /طيب احنا هنعمل ايه دلوقتي
يوسف مش عارف ارتاحي انتي وانا هروح اشوف مي
اسيا تمام
عند مي غرفه العملايات مي مش متمسكا بالحياه لانها حسه انها خسرت كل حاجه اهلاها وحبيبها وكل حاجه
فلااااااش
مي /بجد يا احمد يعني خلاص خلصت الشقه الي انا طلبتها
احمد بخبث/اه والله يا قلبي تعالي انهارده بليل شوفيها
مي بحسن نيه /تمام استناني
اخمد قفل مع مي وحسه انو خلاص انتصر واتفق مع واحد انو اول ما تجي مي يصورهم وهي وقعه في الارض وهو فقها للخط ما في دماغو
بليل او ما جت مي احمد فتح البابا ومي اتفجأت انو عاري الصدر واقف مبتسم
مي بأحراج /احمد البس حاجه
احمد /ليه مش احنا خلاص هنتجوز
مي/بس ليه متجوزناش يبقي تحترمني

 

 

احمد /يا قلبي احنا في امريكا مش في مصر
مي /يبقي ننساء دينا انا مشيا
احمد مسكها من درعها وشدها قطعلها كم الدريس الي كانت لبسه
مي بغضب احمد انت عبيط
احمد بخبث/ايوه وتعالي بقا
شدها اخمد داخل المنزل وهجم عليها ومي يتصرخ وفعلا الشخص صورهم ومي ضربت احمد بيرجلها وحريت غلي بره الشقه بل خارج العماره كلها مي سافرت مصر من بعد الحادث ده ومن سعتها متعرفش حاجه عن احمد
باااااك
استيقظت مي من حلمها هذا علي صوت حور وهي بتصوت وبعدين سألت بصعوبه هو في ايه
حور /مي انتي عايشه
مي /اه يبنتي بتفولي عليا ليه
حور /الدكتو قال انك انك وانهارت حور
عمر دخل شاف مي فرح بسرعه
عدا شهر علي ابطلنا حور خفت وخرجت من المستشفى واسيا كمان ومي وحور واسيا طلبو انهم يخدو فلسهم من يوسف ويسهمو في الشركه ويبقو هما السته شوركا
وحددو معاد الفرح بين حور واسيا وطلبو انهم يشترو قصر وكلهم يعشو في لان مي مش هينفع تعيش لوحدها وعمر وافق
قبل الفرح بكام يوم كلو بيجهز لترتبات الفرح
في الشركا
مي يعني ايه المبلغ ده كلو مفقود انتو بتهزرو
عمر دخل وسمع مي
عمر/كام المبلغ
مي /مليون جنيه مش عارفين راحو فين
عمر /اتصدم ازي مش عارفين انتو بتهزرو
طبعا قبل ما عمر يجي مي رنت علي كلو علشان تبلغهم وكلهم وصلو علشان يشوفو الفلوس راحت فين
يوسف /يعن ايه ١٠مليون جنيه متعرفوش راحو فين
حور /وانتي يا مي ازي ماتعرفيش
وكل جاب الحمل علي مي
مي حسه انها مضغوطه جدا
عمر /انا مبحبش الكروتا يا مي في الشغل بالزات
اسيا /مي انتي كان الازم تخدي بالك

 

 

مي مره وحده انفجرت
مي/خلااااص كلكو جيبن الحق عليا دلوقتي طيب مانتي يا حور من سعت ما اتقدملك زين وانتي مش بتجي الشركا اصلا وانتي يا اسيا
وانت يا عمر مشغول في ترتبات الفرح ومحدش شايل الهم غيري انا كنت بصهر وانا لسه طلعا من المستشفي علشان اخلص شغل المفروض يخلص وانتو مش حسين الي قاعد بيتكلم مع خطيبتو والي نايم انا الي كنت بسهر وباشتغل
كلهم حسو بندام علشان حابو الحمل عليها وخصوصا اسيا وحور لانهم كانو المفروض يقفو جمبها كاملت مي
خلاص انا السبب في الحوار ده وانا هخلصو طلعت تلفنها ورنت علي شخص
الو اسحبلي نصيبي من الشركا وهتو علي مكتب استاذ عمر
كلو اتصدم من الي مي عملتو والصدمه قصرت علي لسنهم لدرجه انهم معرفوش حتي يمنعهو
مي /اعتبروني اخت اجازه من الشركة الا اعتبروني مستقيله
وخرجت بره
عمر /جماعه احنا جينا عليها اوي يلا نروح نصلحها
حور /انا حسه اني اكتر وحده جيت عليها يلا
عمر اول ما فتح البابا اتصدم
عمر •••

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكتي في الجنة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!