روايات

رواية حبيب طفولتي الفصل الخامس 5 بقلم روضة

رواية حبيب طفولتي الفصل الخامس 5 بقلم روضة

رواية حبيب طفولتي الجزء الخامس

رواية حبيب طفولتي البارت الخامس

حبيب طفولتي
حبيب طفولتي

رواية حبيب طفولتي الحلقة الخامسة

عمر: بس رودينا دي تبقي اختي
خديجه: اختك ايه انت بتضحك عليا ولا علي نفسك ؟
عمر: انا هفهمك كل حاجه بس اديني فرصه و اسمعيني
خديجه: انا متأخره ولازم انزل .. ونزلت و سابته
ملك: يعني ايه اخته بجد في حاجه غلط
خديجه: ايوا انا لازم افهم ايه الي بيحصل
ملك: طب و هتعملي ايه انتي نزلتي و سبتيه حتي متفقتوش تتقابلوا
خديجه: مش عارفه يا ملك بس انا مكنتش قادره اتكلم معاه حاسه اني مجروحه منه
ملك: انا مش عارفه اقولك ايه والله بس ربنا يقدم الي فيه الخير
خديجه: ان شاء الله يلا ندخل اخر محاضره
ملك: يلا بينا
عند مريم: يعني كل دا خديجه كانت ظالمه عمر والبنت دي اختكم فعلا
مازن: ايوا ودا الي عمر بيحاول يفهمه ليها وهي مش مدياله فرصه عمر هيتجنن عليها
مريم: خلاص انا هتصرف
مازن: هتعملي ايه
مريم: احنا عازمينكم بكره ع الغدا تعالي وهات رودينا وعمر معاك
مازن: بسس
مريم: من غير كلام انا هرجع افهم ماما كل حاجه والباقي على عمر
مازن: الي تشوفيه يا حبيبتي
مريم: يلا انا همشي بقي
مازن: خلي بالك علي نفسك ولما تروح طمنيني
مريم: حاضر
مازن: في رعايه الله يحبيبتي
مريم بصتلو بحب ومشيت
وفي مكان اخر
يوسف: انا بحبها يا ماما وهي مش حاسه بيا خالص
منى: مين بس الي قالك كده يا حبيبي مش يمكن تكون بتحبك بس مداريه
يوسف: لا يا ماما انا دايما كنت بحس انها بتحاول تتجاهلني و واخده جنب كده كانت بتبعد عن اي مكان نتجمع فيه انا وهي
منى: طيب صارحها يا يوسف واسألها لو هي عندها مشاعر من نحيتك ولا لا ولو كده نروح نخطبهالك من اهلها
يوسف: خايف ترفضني
منى: متخفش توكل علي الله والي فيه الخير يقدمه ربنا
يوسف: ماشي يا ماما انا هخلي خديجه تجيبها هنا ب اي حجه واعترفلها
منى: ربنا يريح قلبك يابني
يوسف: يارب يا امي
تاني يوم
مريم: احنا عزمنا مازن واهله علي الغدا النهارده لو عمر حاول يكلمك اديله فرصه واسمعيه
خديجه: يا مريم مش
مريم: انا عارفه انك مش قادره تتعاملي معاه و حاسه انك مدايقه منه بس اديله فرصه واسمعيه والقرار قرارك
خديجه: طيب
يوسف دخل لقاهم قاعدين وبيتكلموا فا قام خض خديجه من غير ما تاخد بالها
خديجه بصويت : لا لا مش عايزه اموت دلوقتي
يوسف ومريم ماتو من الضحك على شكلها
خديجه: انتو رخمين جدا بجد انا اتخضيت فعلا
يوسف بضحك: انا اسف والله بس كان شكلك يضحك اوي
خديجه: ماشي يا يوسف
يوسف: بس بقولك ايه شكلك حلو اوي النهارده انتي ازاي بالجمال دا
خديجه: اخلص عايز ايه
يوسف: ملك
خديجه: ملك …؟ عايز ايه من ملك
يوسف: اتجوزها
خديجه: تتجوزها ..؟
يوسف: لا بقولك ايه فوقي معايا كده مش هتقعدي تتصدمي بقولك عايز اتجوز ملك
خديجه: ازاي يعني دا انت كنت بتعاملها اسوء معامله ولما تيجي كنت بتتبارد عليها
يوسف: ما انا كنت بعمل كده عشان كنت خايف اتعلق بيها وتطلع مش بتحبني وهو دا الي انا جايلك عشانه ملك في حد في حياتها ؟
خديجه: لا مفيش
يوسف: حلو اووي تجيبيها بقي النهارده عشان اتكلم معاها
خديجه: اجيبها فين
يوسف: لا بقولك ايه مش ناقصه غبائك انا علي اعصابي لا ترفضني اصلا … هنا يا خديجه تجيبيها هنا البيت
خديجه: حاضر حاضر بس اقولها ايه
يوسف: اتصرفي قوليلها اي حاجه
خديجه: خلاص ماشي انا هتصرف
شويه ومازن واهله وصلو ويوسف رحب بيهم ودخلهم
يوسف: منورين والله
مازن: النور نورك امال فين مريم
يوسف: بتجهز وخارجه اهو
خرجت مريم وخديجه وسلمو علي الضيوف و قعدو وبعد شويه الباب خبط ويوسف قام فتح
يوسف: ملك اهلا وسهلا اتفضلي
ملك دخلت وهي مستغربه اسلوب يوسف معاها سلمت علي الضيوف وخديجه خدتها ودخلو البلكونه
ملك: ممكن افهم انتي جايباني دلوقتي ليه انا فكرت فيكي حاجه
خديجه: يوسف عايز يتكلم معاكي شويه ف موضوع كده هسيبكو مع بعض هنا و عشر دقايق واجيلكو
ملك لسه هتتكلم لقت يوسف في وشها
ملك: خير يا يوسف عايزني في ايه
يوسف: ملك انا بحبك وعايز اتجوزك وووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيب طفولتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى