روايات

رواية جنون العشق الفصل الثاني 2 بقلم إيمان شوقي

رواية جنون العشق الفصل الثاني 2 بقلم إيمان شوقي

رواية جنون العشق الجزء الثاني

رواية جنون العشق البارت الثاني

رواية جنون العشق الحلقة الثانية

وعند روح مشيت لوجهتها ونروح الاول عند عنان
عنان دخل الشركه وكان يظهر عليه الق*س*وه والجديه زى ما يكون مش اللى كان فى البيت… راح على مكتبه وقبل ما يدخل قال لسوزى السكرتيره
عنان: عايز ورق مناقصه الشهاوى
سوزى بدلع: حاضر يا مستر
بصلها بقرف ومشي دخل المكتب
وصلت روح لوجهتها دخلت الشركه (ايوه شركه عنان)
‏سوزى بقرف لروح: خير عايزه مين
‏روح: مستر عنان جوه
‏سوزى: عندك معاد سابق
‏روح: لا معنديش معاه معاد
‏سوزى: اى الطريقه اللى بتكلمينى بيها دى يا بيئه
‏روح: انا بيئه انا بقولك تدخلى دلوجيتى تجولى لعنان انو روح بره
‏سوزى: امشي من هنا بقولك مستر عنان مش هيقابل حد
‏خرج عنان على الصوت وكانت سوزى هتدي لروح بالق*لم لكن اوقفتها يد عنان ثم بصلها بصه عمرها متنسها ابدا ومسك روح من يدها ودخل على المكتب
‏عنان: اي اللى جابك هنا
‏روح ببرود: انا استأذنت جدى قبل ما اجى وانا جايه علشان اشتغل
‏عنان بغضب: لا مش هتشتغلي يا روح
‏روح: معتش ليك حكم عليا يا ولد عمى
‏عنان: تمام ياروح هتشتغلى هشغلك وخرج بره وهى وراه
عنان: انتى مطروده
سوزى: بس يا.. قبل ماتكمل
عنان: حسابك تنزلى تخديه من الحسابات نزلت سوزى وهى بتبص لروح بغضب وقرف
عنان: مكتبك ده وتترجمى الورق ده وتطبعيه 3000نسخه
روح: اى 3000اى
عنان: وتجبيهم فى ساعه
وسابها ومشي وشافها من باب المكتب الزجاجى وهى بتعمل حراكات طفوليه وابتسم عليها
عنان: علشان تبقي تتحدى عنان السمراوى يا زوجتى العزيزه
بره عند روح رجعت فلاش باك….
روح: انا بجد مش مصدجه نفسي يا عنان انا هتجوزك انهارده
عنان: طبعا ياروح عنان يلا اجفلى دلوجيتى
روح: مع السلامه يا حبه جلبى
وجهزت روح وراح عنان ياخدها علشان ينزلوا الفرح وبصلها بكل سعادة وعشق ونزلوا الفرح وبعد ما خلص الفرح دخلوا من باب الأوضة لقن عنان بي*زق*ها على السرير بق*ر*ف
روح: فى اى يا عنان
عنان: فى انى كنت بخدعك انا عمرى ما حبيتك وبعدين انا متجوز وفجأه جات فتاه وقال عنان دى سوزان مراتى
روح بصدمه: عم بتجول اى يا عنان كيف ده
عنان:كيف الناس يا بت عمى
روح بصرامه:طيب يا ولد عمى انا هطلع وهسبلك الاوضه بحالها وورقه طلاقي تجيلى بكره وبالفعل طلقها عنان(بصوا هو كتب كتابها )
عوده من الفلاش باااك…
بقلم (شغف إلاعصار🌪️)( اللقب)
مسحت روح دم*وع*ها اللى نزلت وكملت شغلها
وعند أسد كان فى غرفته السوداء جميع كل شئ فيها باللون الاسود كان قاعد أسد يستمع للموسيقي الحزينه
أسد: مش لازم تكون ضعيف يا ولد السمراوى اياك تنسي حزنك اللى هيجويك اياك تنسي
وقعد أسد يستمع للموسيقى
وعند قدر كانت فرحانه بدرجتها ولكن حزينه بسبب معامله اسد هو معاملته مع الكل قليله بس حلوه برده ولكن معاها معملته سيئه
قدر: يا ترى انا عملتله اى بس اكيد مش بسبب الحادثه اللى حصلت وبعدها نزلت تحت
الجد: قدر يا بتى روحى نادى ولد عمك اسد عايز اجول ليكو كلمتين
قدر: حاضر يا جدى ذهبت قدر تنادى اسد فتحت الباب وبتخش قالت بصدمه
قدر: اى ده يا ولد عمى انت بتحضر عفاريت والا اى
أسد بعصبيه: انتى اى جابك هنا ها انطقي
تراجعت قدر للوراء بخوف من شكله المرعب وقالت بتوتر: اا ا انا كنت جايه اجولك انى جدى عايزك تحت
أسد: طب اطلعى برررررره
طلعت قدر جرى من قدامه ونزلت قعدت فريح جدها مستنين أسد وبعدها بدقائق نزل اسد
الجد: اجعد يا ولد. قعد أسد
الجد: الجامعه بتاعتكم بعيد يا ولدي فا اكيد مش هتعرفوا تيجوا كل شويه يا ولد انا اشتريت ليكوا شقه فريح الجامعه بالظبط يا ولدي ليك انت وقدر
أسد: انى مش موافج يا جدى
عدنان: هتكسر كلمه جدك عاد
أسد: مش جصدى ياجدى
عدنان: انا خلاص جررت يا ولدى
اسد:…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جنون العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى