روايات

رواية يوسف وبسنت الفصل السابع 7 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية يوسف وبسنت الفصل السابع 7 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية يوسف وبسنت البارت السابع

رواية يوسف وبسنت الجزء السابع

رواية يوسف وبسنت
رواية يوسف وبسنت

رواية يوسف وبسنت الحلقة السابعة

علي لبس واتشيك وأول ما فتح باب اوضته شاف يوسف ياعيني نايم قدام اوضه بسنت
علي : ايه دا؟! وانفجر ضحك هههههههه يوسف يوسف وقرب عليه حركه براحه عشان يقوم وقعد على ركبه قدامه وهو بيحاول يكتم ضحكه😂
علي: انت يابني اصحى
يوسف صحى بتعب : اممم فاق …واتعدل
علي : 😂😂
يوسف بضيق: بتضحك على ايه ؟!
علي : عليك ايه الي نيمك هنا بتمشي وانت نايم ولا ايه
يوسف قام ونفض هدومه وضرب علي برجله
وقعد يعدل لبسه وهو بيقول : الانسه كانت خايفه بليل وجنتله مني نمت هنا عشان تطمن
علي بغمزه : بقيت مصدر أمان ياجو 😉
يوسف ابتسم بسخريه : لانو واثق انو مش هينفع يحبها
يوسف : طب ياظريف وقرب يخبط على بسنت
دق دق
يوسف : لسه مصحيتش ولا ايه ؟!
علي : ماتفتح عشان تعرف
يوسف : انت معندكش دم يابني ..عايزني ادخل عليها وهيا نايمه
علي سند على الحيطه وربع ايده : وفيها ايه؟!
يوسف : فيها كتير يابشمهندس ابسطها عيب من الأدب والذوق
علي : انا مش متعود على كدا
يوسف: وهو بيخبط لا اتعود ياحلو ..
دق دق دق وبرضو مفيش رد
علي: هيا نومها تقيل كدا؟!
يوسف : معرفش!
علي طب حاسب كدا وقرب على الباب يسمع اي صوت مفيش نفس
علي : يمكن هربت ؟!
يوسف : انت اهب*ل وانا نايم صوره ياعني
◇~~~◇~~~◇
شويه ويوسف دخل اوضته وسابها يمكن تصحى بعد شويه
وعلي نزل يفطر
وبعد ساعتين
يوسف خرج من اوضته بعد مااخد شور وجهز ونزل لعلي يشوفها
يوسف نزل تحت لقى يوسف قاعد وافتح موبايله
يوسف : ايه هيا بسنت لسه مصحيتش ؟!
علي وهو فاتح موبايله : لا
يوسف طلع يشوفها فوق
خبط على اوضتها
يوسف: دق دق دق
فتح الباب براحه
لقى بسنت نايمه في سريرها وبتترعش من البرد
يوسف راح عندها بسرعه
وحاول يفوقها بخوف : بسنت بسنت
حط ايده على رأسها سخنه اوي وبتترعش
يوسف خرج ونزل تحت بسرعه
يوسف : دكتور بسرعه ياعلي
علي قام : فيه ايه؟!
يوسف: بسنت سخنه جامد
علي : معيش رقم دكتور
يوسف: ولا انا
علي : طب استنى
راح لواحد وسأله ورجع
علي : خلاص اخدت رقم دكتور هكلمه بسرعه
يوسف : طيب وانا هطلع لها
طلع السلم بسرعه وراح على اوضته جاب الغطى بتاعه واخده لاوضه بسنت غطها بيه
بسنت بتترعش : اههه
يوسف بسنت بسنت
فتحت عينها بتعب : يوسف ..اههههه
يوسف اخد تشيرت من اوضته وجاب ميا وحطه على دمغها
وبيملسه بيسخن بسرعه قعد يغيره كذا مره
علي طلع : فايده ولا غايبه عن الوعي ؟!
يوسف : لا فايقه تقريبا قرب عليها وبص لوشها الأبيض وخدودها ومنخيرها الي بقت وردي من البرد جامد وابتسم قرب عليها وهمس جب ودنها بهدوء : بسنت انا يوسف جبك قوامي كدا هتبقى كويسه
بسنت :اههههه يوسف يوسف مش بيحبني اهههه
يوسف برق من الصدمه
وعرف انها مش عارفه بتقول ايه من السخنيه بس حاسس انه بجد
علي بص عليهم
والدكتور جيه
وبداء يكشف عليها
ويوسف وقف هو وعلي
يوسف بعصبيه : هو لسه هيكشف ماهي سخنه نار ايه
علي : اهدى بس
الدكتور كان باصص لبسنت بنظره شهوانيه
يوسف عض على شفته بغيظ
ومراقبة …
يوسف : شايف بيبص لها ازاي دا دكتور دا
علي : اهدي …
يوسف بعصبيه ووجه كلامه لدكتور : ماهي سخنه قدامك اهي ما تخلص (طبعا مترجم)
الدكتور بعصبيه: انا عارف شغلي كويس
ولف لبسنت وبيشيل الغطى وبيلمس هدومها عشان يرفع ويكشف على بطنها
يوسف مسك ايده وكأنه هيكسرها وزقه بره الاوضه والامن اتجمعو وعلي بيحاول يهديه ومشي الدكتور
علي بعصبيه :عاجبك الي عملته البنت ممكن تموت مننا ومعرفناش اي دواء ليها هنا
يوسف قرب على بسنت وشالها
وهو ماشي : هات الغطى عشان اغطيها
علي جاب وغطها ونزلو ركبها العربيه جبه
وعلي ركب ورا وهو بينفخ
وراحو على مستشفى
يوسف صمم انو دكتوره الي تكشف عليها
ورجعو الاوتيل بعد ما اتعلق لها محاليل وهيا نايمه
ويوسف شايلها
طلعو على فوق نيمه وعمل لها كمادات ونزل علي يجيب الدواء وفضل يوسف جبها يغير لها الكمادات
وعدى اليوم وهو سهران جبها
وبيبص لوشها كتير اوي حاسس انو عايز يشوف ملامحه الجميله ويفضل جبها
يوسف قاعد جبها
وبليل 🌌
علي قاعد معاهم
علي: الحمدلله حرراتها نزلت
يوسف: الحمدلله
علي: هيا مش المفروض تكون فايقه مش نايمه؟!
يوسف: دا من تعب السخنيه عشان كانت عاليه
علي امم: قعد على الكنبه ويوسف قاعد على كرسي جب سريره
علي: ارتاح انت وانا هسهر جبها
يوسف: انا الي هسهر جبها ياعلي لحد ماتبقى كويسه
علي :طيب ننزل نتعشى حتى
يوسف: هات الاكل هنا
ورجع بص لها تاني
علي : مالك يايوسف اول مره اشوفك كدا
يوسف بص له بثقه واتكلم: دي مسؤوله مني ياعلي فاهم يعني ايه دي روح وبنت انا الي المفروض احميها واحافظ عليها انا عمري ما اضرها مبقاش راجل لو اذيتها ولا قد المسؤولية لو محافظتش عليها
علي : طب ما ترجعها لابوها
يوسف : لا مش دلؤت
علي : طيب انا نازل اجيب اكل
خرج علي من الاوضه
يوسف فضل باصص لبسنت بتفكير وابتسم لما حس انها بتحلم وبتبستم
♡~~~♡~~~♡
علي نزل تحت وراح على المطعم طلب اكل حلال لاكن كان عايز اكل صحي لبسنت ..فاخرج يشوف في مطعم برا
♡~~~♡~~~~♡
في إيطاليا
ميار : معليش ياحبيبي هتلاقيها
خالد بص لها بقسوه وكتم عصبيته
رن موبايله من محمد مساعده في الشغل والي بيتابع موضوع بسنت
خالد: ايههه؟!
♡~~~♡~~~♡
في بريطانيا(لندن)
علي راح على مطعم وطلب اكل
ووقف يستنى بس سمع صوت دوشه وبنت بتتخانق
يارا: انت ياحيو*ان مبتفهمش قلت لك ابعد عني …
= لاااا انا عايز المدير وهاخد حقي منك
يارا بعصبيه: اوعي شيل ايدك متلمسنيش
ضربته قلم
الراجل الضخم الي بتتخانق معاه: بعصبيه انتي بتمدي ايدك عليا
طيب وبيرفع ايده عشان يضربها
علي دخل من وسط الناس وفي لحظه كان ماسك ايده ولويلها وره ضهره
وموقعه على الأرض
الحراس بتعوه جم واتلمو عليهم وعلي ويارا في ضهر بعض خبها وراه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية يوسف وبسنت)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى